3 Şubat 2020 Pazartesi

YALANCI POLLYANNA-DUYGU SONGÜL KAHRAMAN


Yazar: Duygu Songül Kahraman

Yayınevi: ARSİNE
Sayfa Sayısı: 80
İlk Baskı Yılı: 2019
KİTAP TANITIMI:
YALANCI olan POLLAYNNA bana küsmüş. Kendisiyle görüşmüyoruz. ’’Eksikliğini hissediyor muyum’’ Hayır umarım sizde görmezsiniz.
***
KİTAP YORUMUM:

Merhaba :) Yeni bilgisayar aldım. Laptop hatta ilk kez böyle bir şey kullanıyorum. Eskisi masaüstüydü ve 10 yılı geçti artık işlev göremez duruma geliyor. Bu kitabın yorumu yeni bilgisayarımda yazdığım ilk yorum olacak ve inşallah nice güzel yorumlarda, projelerde kullanırım.

Kitap Arsine Yayınları’ndan çıkma ve ben de onlar hep polisiye bastığı için polisiyeye nasıl bağlayacak diye merak ettim ama değilmiş. Farklı bir kitap. Yazar, kendi yaşadıklarına kurgu da ekleyip anlatmış. 

Selma meme kanseri geçirmiş ve atlatmış. Sağlığına kavuşmuş. Bu kitapta buna değindi ama 2.kitapta asıl hastalık sürecinde ne oldu ne yaşadı onları anlatacakmış. Merakla bekliyorum, empati yapmayı severim ve kanser hastalarının öykülerini okumak da mesleğim açısından faydalı olur. Selma ailesi tarafından hastalık hastası diye nitelendiriliyor. İş bulmakta çok zorlanıyor, bir yere tutunamıyor. Bir gün iş buluyor düzgün ama aynı gün vücudunda bir kitle fark ediyor. Sonra işe başlayınca hem korkusundan hem de izin alamadığından uzun süre 6 ay kadar hastaneye gitmiyor. Kanser olduğundan emin çünkü önceden kontrollerine sürekli gidermiş ama bu süreci geciktiriyor. 6 ay sonra gittiğinde 4.evreye geçmek üzere olan bir kanser ile karşı karşıya kalıyor.


Burada anlıyoruz ki korkunun faydası yok, ne kadar erken muayene olup tedaviye başlarsan o kadar iyi olur. Geciktirmek kendine zarar verir en çok. Erken teşhis hayat kurtarır!

Selma’nın ailesi ile ilişkisi kötü. Anne babası da nasıl ebeveyn olacaklarını bilmeyen ve ilgisiz insanlar. Kardeşleri pek umursamıyor. Ama hastalığı kesinleşince bir kardeşi onun yanında olmaya çalışıyor hep ve tüm kavgalarına rağmen birlikte güçlü kalıyorlar. Selma hayata tutunuyor her şeye rağmen yaşamak istediğini anlıyor ve pes etmiyor. Gerçekten takdir ettim. İnşallah tüm kanser hastaları en acısız şekilde hemen iyileşir. Kesin tedavisi bulunur.

Ben onkolojide 2 kez staj yaptım. O yüzden o durumu az çok biliyorum. Anlamak haddim değil ama çektikleri acılara ve güçlü kalışlara hep şahit oldum. Allah yardımcıları olsun.

Kitap güzeldi, yazım hatası bir iki tane gözüme çarptı, kapağı ve ismi dikkat çekici. Sonlarda yazar kendisini hayata bağlayan rutinden bahsetmiş. 2.kitapta daha detay verir belki. Şükretmenin öneminden ve kendini sevmenin nasıl etki ettiğinden bahsetmiş. aslında bir nevi anı kitabı gibi. ben severim böyle şeyler okumayı. deneme kitabı gibi bir yönü de vardı.

Yazarın tarzı herkese hitap etmeyebilir ama bir şans verin :)
@arsine.yayincilik ‘a, @duygu_kahraman_sansli ‘ya ve @yazaralibayram ‘a teşekkür ederim. Bu kitabı güzel bir okuma grubuyla okuduk.

ARSİNE YAYINCILIK, yerli polisiye kitaplarına öncelik veren bir yayınevi bu yüzden seviyorum. Polisiye severim ve her zaman demişimdir yerli yazarlardan da okumayı isterim, daha çok Türk polisiyenin okunmasını isterim. o zaman #2020yerlipolisiyeyili olsun :)

Yayınevinden okuduğum kitaplar:
Üç Musa-OĞUZHAN ASLAN
***
Üstlerine tıklayıp yorumumu okuyabilirsiniz. Siz de beğendiyseniz bana yorum atmayı unutmayın :)
***Bir de hemşirelik 1.sınıftan öğrendiklerim hakkında ve 1.sınıfta ne gördük bunun hakkında bir yazı yazdım. okumak isteyenler buraya tıklayabilir :) bugün Hemşirelik 2.sınıfın 2.dönemi için ders seçimi var 1.5 saattir sisteme giremedim. ders seçmek çok zor error veriyor hep. neyse umarım herkes için verimli bir dönem olur =)
(FOTOĞRAF BANA AİT, ALMAYINIZ)


-AMARİL-

7 yorum:

  1. Kitabın ismi ilginçmiş.Konu aslında ne kadar hayatın içinden , çevremizde bu tedavi sürecinde olan birileri varsa ancak onları anlamaya çalışıyoruz.Aklımda olsun bu kitap....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet konusu ilginç, böyle beklemiyordum. ama sevdim empati yaptım.

      Sil
  2. hayırlı olsun oleeeey :)

    YanıtlaSil
  3. Bilgisayarın hayırlı olsun. Masaüstü bilgisayara alışınca laptop değişik gelmiştir ama buna da alışırsın. Sevgiler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet garipti ama çok çabuk alıştım. ayrıca laptopu evde her yere gezdiriyorum annem aşağı kata çağırıyor pc yi bırakmak zorunda kalmıyorum bu bayağı kolaylık sağladı ve blogumla daha çok ilgileniyorum :))

      Sil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...