5 Haziran 2022 Pazar

BEN O HAYALİM – GÜLNUR ÜNAL

 

Uzun bir zamandan sonra merhaba :) Bilinçaltı, olumlu düşünme ve telkinler, iyi ilişkiler, kendini sevme, hayal kurma, affetme gibi konulara değinen bir kitapla geldim. Kişisel gelişim az okuyorum ama artık arttırmak istiyorum. Eskiden olumlu düşünmenin faydalarına inanmazdım, kişisel gelişim okumak faydasızdır falan derdim ama bakış açım değişiyor. İnsan neye inanırsa, neyi çokça hayatına alırsa hayatı o yönde gelişim gösteriyor illaki.

Olumlu düşünmek hayatımızı değiştirir ve kitap bunu çok vurguluyor. Fark etmeden olumsuz düşününce buna bir yerden sonra inanıyoruz ve seçimlerimiz de o olumsuz şeye doğru kayıyor. Yani olumsuz şeyi kendimiz gerçekleştiriyoruz gibi bir şey.


Olumlama yapmanın da etkisi varmış bunu daha çok önemseyeceğim kitaptaki örnekler gibi ben de olumlu telkinde bulunacağım bazen kendime. Sadece okuyup geçilecek bir kitap değil yani. Hayatımızı etkilesin istiyorsak uygulamamız gerekiyor yazılanları. Olumsuz düşününce hep olumsuz yanları görüp hayatta mutlu olunacak az şey buluyoruz hem de bu alışkanlık oluyor bazı konularda fark etmeden olumsuz davranış sergileyip kötü sonuca gidiyoruz. Bunu düzeltmek bizim elimizde, nasıl düşünürsek beynimiz bizi o şekilde yönlendirir. Mesela isteklerimizi de şimdiki zaman kipiyle söylersek daha etkili olurmuş bunun gibi çok bilgi var kitapta.

İlişkilerde de ben dilini kullanmak önemli derler ya hep. Bunu da çoğu zaman unutuyoruz. Suçlayıcı, savunmaya iten, bencil şekilde konuşmalar yapıyoruz maalesef. Aslında konuştuklarımızın ben dili mi sen dili mi olduğunu fark etsek büyük değişim sağlayabiliriz. Duygularımızı dürüstçe söylersek, incitici, suçlayıcı konuşmazsak vs güzel bir iletişim kurabiliriz. Yoksa iletişim kapanır, dar bir alanda kısılı kalır sıkıcı bir hale gelir. Kendimizi değiştirirsek karşımızdaki de değişim gösterirmiş. Kendimizdeki olumsuz davranışları fark ettiğimizde durup düşünelim ve değişmeye çalışalım. Zaman alacak illaki ama güzel bir sonuca götürecek.

Ben de bu aralar olumsuz otomatik düşüncelerimin farkında olmaya çalışıyorum ve bu alanda da kitaplar okumak istiyordum karşıma bu kitap çıktı. Bildiğim şeyler de vardı ama bakış açımı değiştirdiği yerler de oldu. Size de tavsiye ederim.

...

Bu arada ben MEZUN oldum :) Hem de Hemşirelik ve Sağlık Yönetimi'ni aynı anda bitirdim. O yüzden bu aralar sesim çıkmıyor :) O kadar dolu geçiyor ki bu ara gerçi ben hep doluyum ama mezuniyet telaşı bambaşkaymış Her duyguyu aynı anda yaşıyorum sevinç, hüzün, heyecan, gelecek endişesi vs. Dua ederseniz çok sevinirim kpss ye de azıcık kaldı 31 temmuzda. inşallah herkesin hakkında en iyisi olur. 

Mezuniyet kınası yaptık, stüdyo ve Anıtkabir'de fotoğraf çekimi yaptık, sırada okul töreni var. diplomalar da çıkınca yine giderim okula ve son. şaka gibi hala inanasım gelmiyor ama mezun oldum :))

sizde ne var ne yok?

25 yorum:

  1. Tebrikler. Okul hayatını bloğundan takip etmek çok keyifliydi. Umarım KPSS'den güzel bir puan alır ve istediğin yere atanırsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya benim için de keyifliydi :) inşallah atanırım iyi bir yere Şule abla :)

      Sil
  2. Mezuniyetin için tebrik ederim. Kpss'ye ben de gireceğim, bu kez İnşallah olur da kurtulurum. Hakkımızda hayırlısı İnşallah. :)
    Olumlu düşünmeye benim de ihtiyacım var, sürekli karamsarım bu da neredeyse hergün gerilim tipi baş ağrısı yapıyor bende.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah bu sene sen de ben de kurtuluruz güzelce atanıp :) olumlu düşünmek önemli ya dediğin gibi stres baş ağrısı yapıyor bayağı zor :(

      Sil
  3. Tebrikler, iş hayatında başarılar dilerim :)

    YanıtlaSil
  4. oleeeey maşallah maşallah sanaaaa dua edicim tabisiii, başarılar kolaylıklar sanaaa :)

    YanıtlaSil
  5. Tebrik ederim inşallah istediğin içine sinen bir görev yerin olur 🙏

    YanıtlaSil
  6. ben de seni tebrik ederim ne çabuk geçti gitti ya birlikte de mezun oluyoruz şimdi ne güzel :) benim için de garip hala öğrenciliğin bitişini tam kabullenemiyorum bi yandan da artık işimi yapacağım için sevinçliyim..
    evet toz pembe yazılıyor gibi çoğu. ama iyi oloanlar da var. ben de olumlu düşünmeyi uygulamakta zorlanıyorum ama çabalamak da iyidir :)

    YanıtlaSil
  7. spamı kontrol etsenee :) bugünlerde yorumlarımız spama düşüyor da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa 3 yorum spama düşmüş noluyo bloggera bu aralar? sen demesen aklıma gelmezdi oraya bakmak

      Sil
  8. Merhaba Momentos'un radyo programından geliyorum :) Bloğunuzu takibe aldım ve BLoG LisTeM sayfama ekledim. Bundan sonra sürekli uğrarım :) Bu arada bloğuma çaya beklerim çay bedaveeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim uğrayacağım size :)

      Sil
    2. Bu yorumu yapalı 2 ay oldu ben yeni projem var oraya aldım listeyi :) Eğer izniniz olursa sizin blogdan da bahsedebiliriz :)

      Sil
    3. Tabi ne zaman isterseniz gelebilirsiniz. :) Ayrıca yeni projemize de davetlisiniz orada blogları ve yazarları tanıtıyoruz :) Bu yoruma da 2 ay sonra cevap verirseniz çaylar soğuyacak :) Çay soğumadan gel :)

      Sil
    4. tamam bahsedebilirsiniz blogumdan teşekkürler. bi de nasıl bi proje?
      sınav sonrası kafa dinliyorum çok uğramıyorum buraya yapacak bi şey yok zor zamanlar geçirdim bayağı

      Sil
  9. Umarım hayalindeki gibi bir meslek hayatın olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ülke şartlarında zor olsa da sınırları zorlayacağım :)

      Sil
  10. Ben, yeni takibe aldığım için yazınızı şimdi okudum:))) Tebrik ederim, başarılar dilerim:))) Tatlılıklarla geçsin bundan sonraki her gününüz:)))

    YanıtlaSil
  11. Tebrikk ederiim. Ben pandemide mezun olduğum için törenim yapılmadı. Böyle şeyler 1 kere yaşanıyor keyfini çıkarmışsınızdır umarımm

    YanıtlaSil
  12. Öncelikle tebrik ederim:)
    Bu tip kitaplar okumayı ben de seviyorum olumlu düşünmek önemli tabii.

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...