7 Şubat 2020 Cuma

FİLM YORUMU // JOKER // #OscarAdayıFilmleriİzliyoruz2020



Yayınlanış tarihi: 4 Ekim 2019  

Süre: 2s 2dk
Tür: Dram
Yönetmen: Todd Phillips
Oyuncular: Joaquin Phoenix, Robert De Niro, Zazie Beetz
Ülke: Amerikalı, Kanadalı
FİLM TANITIMI:
Joker, başarısız bir komedyen olan Arthur Fleck'in hayatına odaklanıyor. Toplum tarafından dışlanan bir adam olan Arthur, hayatta yapayalnızdır. Sürekli bir bağ kurma arayışında olan Arthur, yaşamını taktığı iki maske ile geçirir. Gündüzleri, geçimini sağlamak için palyaço maskesini yüzüne takan Arthur, geceleri ise asla üzerinden silip atamayacağı bir maske takar. Babasız büyüyen Arthur’u en yakın arkadaşı olan annesi Happy adıyla çağırır. Bu lakap, Arthur’un içindeki acıyı gizlemesine yardımcı olur. Ancak maruz kaldığı zorbalıklar, onun gitgide toluma aykırı bir adam haline gelmesine neden olur. Yavaş yavaş psikolojik olarak tekinsiz sulara yelken açılan Arthur, bir süre sonra kendisini Gotham Şehri’nde suç ve kaosun içinde bulur. Arthur, zamanla kendi kimliğinden uzaklaşıp Joker karakterine bürünür.
***
FİLM YORUMUM:

Bu filmi dönem sonunda izlemiştim daha finallere girmemiştik. Türk Hemşireler Derneği’nde her hafta toplantımız oluyor demiştim ya Saadet Hocamızla bu filmi konuşacaktık. Ben de o yüzden izledim. İyi ki izlemişim.
Harika bir film. Oscar’a aday oldu. Perili Ev blogunun sahibi Ebrar bir etkinlik başlatmış. Ben de hazır yorum yazmışken etkinliğe de katılmak istedim :)

Başrol Joaquin Phoenix, efsane bir rol sergilemiş. Özellikle kahkahaları ve merdivende yaptığı o dansa bayıldım. Duyguları çok iyi geçirdi bize.

Sisteme yapılan eleştiriler, toplumun akıl hastalarına bakışı, toplumun insanları katil olmaya itmesi gibi pek çok şey vardı.



Hayal ettiğim bu değildi ama bu da mükemmel olmuş, bambaşka bakış açısı kattı Joker’e. Psikolojik ve dram yönü ağır basıyordu. Ama Joker gibi birine dönüşmesi için yaşadıklarının böyle olması çok makul. Arthur Fleck, adında bir adamın hikayesi bu. Yapayalnız, kimse tarafından önemsenmeyen birisi. annesinin bile kağıt üstünde anneliğinden vazgeçtiği evlat edinen bir anne haline getirildiği bir sistemde yaşıyor Arthur.

Toplumun dışlanan kesimine yani Emre Timur’un ifadesiyle ötekilere, Joker’in penceresinden bakmak da çok etkileyiciydi. Herkes mutlaka izlemeli. Aksiyon beklemeyin. Bu film Joker’in Joker olma sürecini ve yaşadığı ağır dramı anlatıyor.


Sağlık sistemi kötü. Hastaneler pek ilgili değil. Devlet akıl hastalarına, sosyal hizmetlere verilen ödenekleri kesiyor, Joker ilaçlarını alamıyor. Sonra annesi yüzünden yaşadıkları var, annesinin ondan sakladığı gerçekler var ve Joker’i reddeden babası…
arthur'a annesi Happy adını takıyor ve onu hep mutlu görmek istiyor. Onu mutluluğa zorluyor ama Arthur'u mutlu eden bir şey yok ki. Annesi de tuhaf kadın. Arthur'u önemseyen ve onu bir kez olsun düşünen halini hatrını soran yok. O kadar yalnız ki ve herkes onun palyaço oluşuna bakarak onu mutlu sanıyor, ama o mutsuz. Maskeleri vardır herkesin. Maskelerin ardını görenlerden olmamız gerek. Hayatta bencil yaşamamalıyız hep. Gerektiği zaman mazlumların, yardıma ihtiyacı olanların, hastaların yanında olmalıyız. Destek olamıyorsak köstek de olmayalım.

Yani filme daha derinden bakarak izlerseniz bizim dünyamızda da olan bazı detayları fark edersiniz ve film o kadar büyür gözünüzde. Sosyal açıdan bir analiz yapın izlerken. Göreceksiniz ne acı bir hayat, ne zalim bir toplum…
Joker hep komedyen olmak istiyor ama insanlar onunla dalga geçiyor. Joker’de ne olursa olsun hep gülme isteği geliyor. Kötü bir şey de olsa gülüyor, insanlar onunla dalga geçince gülüyor. Bu bir akıl hastalığı ama devlet ilaçlarını karşılamayınca iyice kötüye gidiyor. Böylece yeni katiller çıkıyor. Toplum resmen zorla suça itiyor insanları. Arthur Fleck bazı etkileyici andan sonra Joker’e dönüşüyor.

Arthur'un bazı sözleri var aşağı replikleri bıraktım mutlaka bakın. Gerçekten doğru, herkes kendini düşünüyor. ötekileri düşünen yok, düşünmeyi geç bari dalga geçmesinler. Hani bir söz var ya "gölge etme başka ihsan istemem" diye, madem önemsemiyoruz bari onlara zarar vermeyelim, alay etmeyelim. İnsanlar ne bencil ne nankör varlıklar. Bir şey olunca kendini suçlamak yerine hep karşısındakini suluyorlar. Arthur da toplumu suçladı evet ama haklıydı. Bir şeyi düzeltmek istiyorsak önce kendimizi düzelterek başlamalıyız. 


Bir sonraki filmi merakla bekliyorum. Bence bu Gotham’da çığır açan bir hikaye olacak. Batman’le karşılaşmalarını da merak ediyorum.
Replikleri kendim çıkarttım filmden lütfen her birini okuyun. çok etkileyici anlardı. Ayrıca replikleri izinsiz almayın lütfen :)














14 yorum:

  1. yaa bayıldım bayıldım kolajlara <3 okudum replikleri de, gerçekten hepsi çok etkileyici yeniden izlemiş gibi oldum ellerine sağlık :) ve harika yorumlamışsın. Katılıyorum, nasıl insanlar var ya :/ bu filmi beğenmeyenler de onlardan biri olabilir yani öyle düşündüm ben izleyince. Olmayabilir de tabii herkes beğenecek diye bir şey yok, neyse :D Umarım en iyi filmi ve daha birçok adaylığı alır <3 iyi ki katıldın etkinliğe :)) deep’te yorumunu gördüm parasite hakkında. Şimdi telefondan yazıyorum da kopyalayamadım. Kağıttan Dünyam’ın little women film yorumuna link bırakmıştım parasite için bir baksana açılıyor mu, üye olmak gerekiyor kısa bir işlem. Üye olup izlemiştim ben oradan. Umarım izleyebilirsin o da farklı bir film. Knives out bir dee harika <3 tavsiye ederim Agatha Christie tarzında :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa knives out açılıyorsa hemen izlemek isterim. ok sağ ol kolajlarımı beğendiğin için :) çok sevindim. ben de her baktığımda filmi yeniden izlemiş gibi oluyorum :)

      Sil
  2. Bu sene filmler arasında seçim yapmak çok zor :) Joker en sevdiğim kötü karakter ve bu filmde maskenin ardındaki insanın hikayesini çok güzel aktardıklarını düşündüm ben de söylediklerine katılıyorum :) ama rakipleri de çok iyi değil mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet sadece 2 tane izledim. diğerleri de süper duruyor sabırsızanıyorum izlemek için. süre de azaldı ama olsun.

      Sil
  3. ben de fantastik bir filmi hocamız niye bize izleyin de tartışalım dedi diye merak ediyordum ama izleyince anladım dramı ve toplumsal sorunu. bilmiyorum ya ben daha 2 tanesini izledim. hangisi kazanır bilemiyorum.

    YanıtlaSil
  4. https://www.asyamekani.com/konu-parasite-2019-kore-tr-altyazi-online.html?pid=14553&highlight=parasite#pid14553
    şimdi denedim tekrar buraya üye olup yorum atarsan açılıyor parazit :)
    knives out'a da bakacağım şimdi :)

    YanıtlaSil
  5. https://www.turkcedublajdizi.info/bicaklar-cekildi-knives-out-2019/2/

    dublajlı bulabildim, knives out :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya o kadar çok sevindim ki çok teşekkür ederim :) bu kadar uğraşmana da çok teşekkür ederim harikasın =)

      Sil
    2. Ne demek, hihi :) keyifli seyirler :) <3

      Sil
  6. süper olmuş bu yazın. ötekilere eveeet, the outsiders yaniii :) alacak mı yoksaaa oskarııı :)

    YanıtlaSil
  7. Mutlaka izleyeceğim ama ne zaman bilmiyorum :-(

    YanıtlaSil
  8. ilk izlediğimde yarıda bıraktım çünkü gotham dizisi gibi güzel bekliyodum. birkaç gün sonra tekrar izledim bitirdim biraz beğendim sonu özellikle ama çok çok abartılmış bir film bence hala

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. herkese uymaz tabi ama ben ok sevdim farklı olmuştu ve beklenenden değişik yapmaları da ekstra iyi :) diğer filmleri aksiyonlu olur

      Sil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...