20 Eylül 2019 Cuma

DİZİ YORUMUM // THE X-FİLES (2.SEZON)



Bölüm Sayısı: 25

Bölüm süresi: 42 Dk
Yayın Tarihi: 16 Eylül 1994
Yapıldığı ülke: Amerika Birleşik Devletleri
Yönetmen: Chris Carter
Oyuncular: David Duchovny, Gillian Anderson
TÜR: Fantastik, Polisiye

***
Merhaba :)

Dizinin her sezonunu kendi çapımda yorumlayacağımı söylemiştim. Şimdi dizinin 2.sezonunun yorumuyla geldim. İlk sezon yorumumu ve dizinin tanıtımını okumak için tıklayınız :)

Dizi paranormal olayları içeriyor. Bilimkurgu ve polisiye dizisi. Güzel bir ikili oluşturuyor bu türler.

2.sezonu çok çabuk bitirdim. Yorumumu yazıp öyle 3.sezona başlamak istedim ama olaylar heyecanlı gidiyordu. Yorumu sonra yazarım deyip 3.sezona başladım bile.

Bu sezon da ilginç olaylar vardı. Ama daha çok büyü yüzünden kaynaklanan olaylar vardı. Tuhaf şeyler çoktu. Mantarlardan kaynaklanan hastalıklar, büyü etkisinde olan şeyler, ruhlar yüzünden olan olaylar, hızlı yaşlanma belirtileri, kaçırılmalar, biçim değiştirmiş solucan, telepatik gücü olanlar, psişik gücü olanlar, dini ögeler, klonlar, hayalet hayvanlar, yeni bir konak arayan küçük kardeş, gölgesi kara delik olan insan.. gibi pek çok ilginç ve tuhaf şeylere değindi bu sezon.


Geçen sezon olan şeyler yüzünden x files bölümü kapatılmıştı. Mulder ve Scully farklı bölümlere transfer edilmişti. Birbirlerini görmezden gelmeye çalışıyorlardı. Yan yana görülmelerinin iyi olmayacağını düşünüyorlardı. Yine de kısa zaman ayrı durdular sonradan olaylar onları bağladı.

Mulder’a çok üzüldüm o kadar garip bir durumdaydı ki. Hayatta en çok inandığı şeyi bulmaya yaklaşmışken bir anda her şey başa dönmüştü. 

Gerçeği aramaya devam etmek için gereken gücü bulmakta zorlanıyordu. İlk başlarda Mulder pes etmişken Scully ona tekrar güç verdi.


 İlk bölüm çok değişikti cidden. Uzaylıları puslu da olsa görebildik. Scully, Mulder’a ulaşmaya çalıştı. Mulder bir izin peşinden başka bir yere gitti.
Hızlı geçen bir ilk bölümden sonra tüm sezon daha aksiyonlu ilerledi.

Bu sezon Scully’nin başına kötü şeyler geldi. Kaçırıldı, yaşlandı, ölüme ramak kalmıştı. Yine de bir şekilde kurtuldu. Kaçırılma olayı çok şüpheli ve ne olduğu belirsiz. Galiba üstünde deney yaptılar. Tam açıklanmadı. Yani kendisinin adı da x files a yazıldı.

Mulder yaşadığı umutsuzluktan sonra, Scully’nin düştüğü durumdan sonra kendini zor toparladı. Tekrardan gerçeği aramaya adadı kendini.

Ayrıca kadınlara karşı işlenen suçlarda artma vardı. Belki de böyle konuları hedef almalarının sebebi gerçekte de kadınlara yapılan şiddete dikkat çekmek için olabilir.

Mulder’ın ailesini yakından tanımaya başladık. Bir ara ilginç bi şey oldu hasretle beklediği kız kardeşi geri döndü ama sonradan bunun sahte olduğu ortaya çıktı. Yani kız kardeşiyle ilgili durum hala belirsiz :(

Ayrıca bu sezon Scully’nin Mulder’a daha çok güvendiğini görüyoruz. İkisinin arasında güvene dayalı bir dostluk oluşuyor. Birbirlerini korumak ve kurtarmak için pek çok şey yapıyorlar.

Uzaylı ile alakalı olan bölümlerde ne olursa olsun sonunda hep kanıtsız kalıyorlar. Devlet sürekli bunları hasır altı ediyor. Bazen bu durum can sıkmıyor değil. Ama daha yolun başındayız. Hemen açığa çıksa asıl o zaman sıkıcı olurdu.

Dizi gayet iyi ilerliyor. Bu sezon toplamda 25 bölümdü. Her bölümde farklı olaylar işlendi yine. Birbirine bağlı olan 2 çeşit bölüm falan vardı.

Mulder ve Scully’nin zıt ama bir o kadar da uyumlu olmalarına bayılıyorum. Ayrıca ikisinin bir yerde mahsur kalmaları ve olayları çözmeye uğraşmaları da çok etkileyici oluyor. Acayip kurgular vardı. Duygulandıran bölümler de çoktu.

Diziye başlamayan varsa ve bu konuları seveceğini düşünen varsa başlasın. İyi seyirler dilerim şimdiden. 

En sevdiğim bölümleri ve uzaylı ile alakalı bölümleri de not ediyorum, belki ilerde özlersem yeniden bakarım, hem de benim gibi düşünenlere de kaynak olur. Evet The X Files'ın 2.dosyasını da kendi çapımda yazdım :) 3.sezonu ve diğerlerini de yorumlamak nasip olursa bu seriye devam edeceğim 😄

*En Sevdiğim Bölümler*
💕 02x01 : Little Green Men
💕 02x02 : The Host
💕 02x05 : Duanne Barry  (1/2)
💕 02x08 : One Breath
💕 02x09 : Firewalker
💕 02x16 : Colony  (1/2)
💕 02x17 : End Game  (2/2)
💕 02x18 : Fearful Symmetry
💕 02x19 : Dod Kalm
💕 02x20 : Humbug
💕 02x25 : Anasazi

*Uzaylı ile ilgili bölümler*
👽 02x01 : Little Green Men
👽 02x05: Duanne Barry  (1/2)
👽 02x10 :: Red Museum
👽 02x16 : Colony  (1/2)
👽 02x17 : End Game  (2/2)
👽 02x18 : Fearful Symmetry


18 yorum:

  1. Herkesin diline pelesenk olmuş dizilerden birisi. Umarım bir gün ben de başlarım izlemeye...

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. umarım başlarsınız çünkü her şey var içinde neredeyse. yıllanmış bir dizi. çok etkileyici :)

      Sil
  2. Ben daha izlemedim. İzlenecek ne çok dizi var.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. evet ya ömür yetmez izlemeye. üzülüyorum düşününce

      Sil
  3. Ay bunu nasıl izlemedim diye düşündüm. Tam benlik duruyor. Listeme ekledim hemen :D

    YanıtlayınSil
  4. Böyle bir dizi arıyordum ben de, bunu henüz izlememiştim başlayayım bari. Teşekkürler.

    YanıtlayınSil
  5. ne güzel anlatmışsın yaa. ivit tabii güveniyolaar :) uzaylılar, sahte kızkardeş hihi :) ne dizi yaa. the truth is out there somewhere. :) posteri var böyleee :)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. evet harikaydılar :))
      posterini biliyorum sanırım çok hoş :)

      Sil
  6. Bir ara epey izlemiştim bu diziyi.Televizyon kanallarından birinde çıkıyordu.Bitince kaldıydı.Artık alternatif mecralar çok.Yeniden bir göz atayım :)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. evet başka yerlerden bakabilirsiniz :)
      çok güzel dizi

      Sil
  7. Çok güzel konusu var izleyeceğim. :)

    YanıtlayınSil
  8. Ne güzel diziyi sezon sezon inceliyorsun. Ben baştan sona bitirdiğim diziler hakkında blogumda iki satır yazmadığım için utanıyorum :-(

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler :)
      benim de çok bitirdiklerim var sevdiğim halde bir türlü yorumunu yazmaya zamanım olmadı. lost, fringe, doctor who, leverage gibi. yani ben de denk geldikçe zamanım oldukça yazıyorum :)
      ama boş vaktiniz olursa yazarsanız siz de okurum çok merak ettim izlediklerinizi :))
      ama bu dizide kararlıyım, sezon sezon yorumlayacağım. vaktim yoksa da oluşturmaya çalışacağım;))

      Sil
  9. Çok severim x files i hatta deep bir link vermisti tekrar izleyeyim diye kaybettim 😅. Yine sorayim.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. ben de çok sevdim. 3.sezonu bitirmek üzereyim şimdi. dizist ten izliyorum ben. umarım her sezonu vardır orada. şimdilik bir sıkıntı yok olmasın da =)

      Sil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...