2 Kasım 2020 Pazartesi

KORE DİZİSİ YORUMU // D-DAY

 

Yayın tarihi: 2015

Bölüm sayısı: 20

Adaylıklar: En Popüler Erkek TV Oyuncusu Dalında Baeksang Sanat Ödülü

Tür: Dram, Medikal,Aksiyon,Romantik

Merhaba. Uzun zaman önce izlediğim bir diziyi anlatmak için geldim o zamanlar yazacak vaktim yoktu, ama ne zaman bir deprem olsa hep hatırlarım diziyi. Beni çok etkilemişti ve uzun zaman geçmesine rağmen verilmek istenen mesajları, bazı sahneleri unutmadım. Bu bir deprem dizisi. Depremden öncesi, deprem anı ve deprem sonrasını kapsıyor. Hastane içinde geçiyor genelde. Olaylar o kadar iyi yansıtılmış ki izlerken o anı yaşıyor gibi hissettim. Çokça empati yaptım. Gerçekten kötü bir şey. İzmir’deki depremden etkilenen herkese geçmiş olsun. Allah yardımcınız olsun. Depremin izlerini sarabiliriz inşallah en kısa zamanda. Allah bizleri şiddetli depremlerden korusun. Böyle bir zamanda da depremin her yönden ne kadar etkili olduğunu anlatan bir diziyi size tanıtmalıyım diye düşündüm. Çünkü ben bu diziyi 2 yıl önce falan izlediğim halde o ürkütücü anları, insanların verdiği doğru yanlış kararları, yapılan yardımları, hayat kurtarmak için verilen çabayı unutamıyorum. Diziyi izleyin ve görün, hayat kurtarmanın ne kadar zor ve değerli olduğunu. Gerçekten afet planlaması en gerekli şey. Diziyi uzun zaman önce izledim ve hatırladıklarımı yazacağım umarım yanlış şeyler demem.


Dizide çok şiddetli bir deprem yaşanıyor, artçıları da çok oluyor, iletişim çöküyor, elektrik gidiyor, bir sürü yaralı var, hastaneler dolup taşıyor. Giriş çıkışlarda zorlaşıyor, yollar kapanıyor, malzeme eksikliği yaşanıyor, yardım bekleniyor günlerce. Türkiye’de bir deprem olunca yardım edilmesi gecikmiyor onu diziyi izleyince fark etmiştim. Gerçekten doğru zamanda müdahale ve arama kurtarma çalışmaları çok önemli. Dizi özel hastanede geçiyor, hem o bölgedeki sağlık ekibi hem de itfaiyeciler çok zorlanarak durumu kurtarmaya gayret ediyorlar. Günler sonra yardımlar ulaşıyor. Ülke hazırlıksız olduğu için böyle olmuş.

Sağlık çalışanlarına, itfaiyecilere, yaralı olan bir sürü insana ve tek istedikleri para ve makam olan siyasetçilerle özel hastanenin yöneticisine odaklanıyor dizi. 

Hastane yöneticisine aşırı sinir olmuştum, izlerken çıldırdım resmen. Hastanenin acil durumlar için ayırdığı bütçeyi kesmişti onun yüzünden malzemede eksiklik yaşandı. Özel hastane olduklarını, fazladan insana bakamayacaklarını çevre hastanelere gitmelerini söylüyordu ama zaten ulaşımda zorluk vardı en yakın hastane kendi hastaneleriydi. Ayrıca yaralı olan o insanları nasıl uzağa göndermeye çalışıyordu ki yolda öleceklerini bile bile. Olabilecek en kötü insan tiplerinden birini o yansıtıyordu. Zaten dizinin oyuncu kadrosu geniş olduğu için çok çeşitli insan gördük. Felaket anında ve sonrasında verdikleri tepkiler, aldıkları kararlar hepsi gösterildi. İzlerken insanların iyisini de kötüsünü de tanıdım. Kurgusu çok gerçekçiydi. Sürükleyici, insanı duygulandıran, bir afet durumunda olsa da hala kötü ve bencil olan insanların davranışlarını gördükçe öfkelendiren bir dizi.

Başrol Dr Lee söz dinlemez, inatçı, azimli, başarılı bir doktor. Tek başına yöneticiye karşı geliyor. Amacı gerçekten ne olursa olsun insanları kurtarmak. Bunun için çok zor kararlar alıyor ve imkanlar kısıtlı olsa bile yaralıları hayatta tutmak için çabalıyor. Ameliyat sahneleri de çoktu. Karşısına o kadar çok engel çıkıyor ki. Ona en büyük desteği başka şehirden gelen ve deprem olunca orada kalmak zorunda kalan acemi bir doktor (Jung Ddol-Mi) veriyor. İkilinin kimyası çok iyiydi. Romantizm vardı ama çok azdı, bence iyi dengelenmişti. İkisinin çabaları takdire değerdi.

Acil şefi en sevdiğim karakterlerden biriydi. Oğlunu kaybetmişti deprem sırasında. Aklı oğlundaydı ama yine de görevine devam etti. Eğer ben insanlara yardım edersem oğluma da birisi yardım eder diye düşündü hep. Bakanla nişanlı.

İtfaiye ekibinin şefi de kendinden ve ailesinden ödün vererek yaralıları enkazdan kurtarmaya odaklandı. Onun da kızının başı beladaydı. O kadar üzüldüm ki izlerken :(

Bir de başhekimin kızı var o da hemşire. Babasına karşı çıkıyor gerektiği yerde, dediğim gibi yönetici çok bencil. Dr Han ile eskiden sevgililermiş. Birbirlerini yine seviyorlar ama Dr Han yöneticiye uyup yanlış kararlar verince araları bozuluyor. Aslında iyi birisi sonradan düzeliyor çok şükür :) Psikolog ve intern de en çok gösterilen karakterlerden. O kadar çok olay yaşanmıştı ki, hiç sıkılmadım, merakla izledim, ağladığım da çok oldu, öfkelendiğim anlar da çoktu. Sonunu da beğeniştim, herkes amacına ulaşmıştı.

İnsanlar yardım ediyor evet ama onlara köstek olanlar da var. Bazıları ya korktuğu için, ya makam mevki, para için bu yardıma engel olmaya çalışıyor. Diziyi izlerken insanla ilgili olan her mesleğin gerçekten zor olduğunu, o işi daha iyi yapmak için belli karakter özelliklerinin gerekliliğini anlamıştım. İtfaiyecilerin de işi zor, sağlıkçıların da. Yeri geliyor aileni düşünmeyi bırakıp o an sana muhtaç olan kişilere yardım etmen gerekiyor. Afet durumunda kaos oluyor, psikolojik etkileri çok oluyor. Maddi durumlar zaten yerlerde. İyi bir organizasyon gerekiyor. İş yapmayıp laf edenler oldukça durum da zorlaşıyor. binaların sağlam olması lazım, afet planlarının olması lazım. yapılacak çeşitli kanun düzenlemeleri gerekiyor. Afet önemli bir olay, vereceği hasarı azaltabiliriz eğer önlem alırsak.  

Gerçekçi olan dizileri seviyorum. Bu dizi de favorilerim arasında. Herkesin izleyip ders çıkarması gerek. Daha sonra tekrar izlemeyi de düşünüyorum.

4 yorum:

  1. seversin sen tabisi de bu diziyi bir hemşire olaraktaan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen o yüzden de hoşuma gitmişti galiba izlediğim dönem üniversiteye ilk başladığım zamanlardı :)

      Sil
  2. Merhaba, sizi nasil takibe alabilirim acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba bilgisayardan giriyorsanız sağ tarafta sayfamın takipçileri var 'Farklı insanlar' adı altında. mavi bir buton var İZLE yazıyor. ona tıklayıp çıkan ekranda izleye basınca takibe almış oluyorsunuz. telefondan giriyorsanız da sayfanın en altına inin Web sürümüne geç yapın ve aynı şekilde izle butonuna basınca takibe almış olursunuz :)

      Sil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...