27 Şubat 2020 Perşembe

FİLM YORUMU // KİMLİK (IDENTITY)



Yayın tarihi: 25 Nisan 2003 (ABD)
Yönetmen: James Mangold
Senaryo: Michael Cooney
Öykü: Agatha Christie
Yapımcı: Cathy Konrad
Tür: Slasher film/Gerilim
Süre: 1 saat 31 dakika
Oyuncular: John Cusack, Ray Liotta, Amanda Peet
FİLM AÇIKLAMASI:
Karanlık ve felaket kokan bir gecede ortaya çıkan bir kasırga o sırada farklı dertler peşinde koşan on yabancıyı bir araya getirir. Birbirini daha önce görmemiş olan bu on yabancı çeşitli sebepler nedeniyle bir otele sığınmak zorunda kalır. Bu izbe otelde dışarıdaki dünyayla iletişimini kaybeden bu yolcular kısa bir süre içerisinde çeşitli tuhaf durumlara tanık olmaya başlarlar. Kim olduğunu bilmedikleri bir güç, seri bir şekilde cinayetlere imza atmakta, hayatta kalmak anbean daha da zorlaşmaktadır.
***
FİLM YORUMUM:
Merhaba annemle izlediğimiz kafa karıştıran bir film ile geldim. Fırtınalı bir gecede bir kadının topuklu ayakkabısı yola fırlar, ardından bir arabanın tekerini bu topuk deler, arabadaki baba tekeri onarmaya çalışırken anne rolündeki kadın camdan çocuklarına bakar, tam o sırada bir araba kadına çarpar. Şoför bir oyuncuyu taşımaktadır. Oyuncu durma devam et dese de eski polis olan şoför durup yardım eder. Ama hastane uzaktadır ve yolları sel götürmektedir. Bir motel bulurlar. Yaralı kadını oraya taşırlar.
Topuklu ayakkabısı yola fırlayan kadın bir hayat kadınıdır, arabası bozulur evli bir çiftten yardım ister. Onlar da yolda kalırlar ve motele sığınırlar. Ardından bir polis ve suçlunun  da yolu motele düşer. İlginç bir birleşme bu yabancı insanları bir araya getirir. Hepsinin amaçları farklıdır. Fırtına onları motelde kapana kıstırır.


Sonra ne mi olur? Seri cinayetler işlenir. Peki ya kimsenin bulunmadığı bu ıssız yerde motelde kalan 10 yabancıdan hangisi katildir? Cinayetler çok hızlı bir şekilde yapılır, ancak sonradan tuhaf olaylar olur. Her cinayette moteldeki oda numaraları yazılı anahtarlar bulunur. 10'dan geriye sayım yapılır. 
Benim favori karakterim şofördü :) Hayat kadını da iyi roldü bence, bir tarla almış, portakal bahçesi haline getirmek istiyor, yeni bir hayata başlayacak, ama bu motelde korkunç şeyler yaşıyor. Bir de çocuk var nefret ettim resmen, her yerden çıkıyor, zaten izleyenler anlar çok tuhaf bir kişilik.

Bunların cevapları filmde. Agatha Christie’nin öyküsünden uyarlamaymış ve ben cidden sevdim. Çok karışıklaştı sonlara doğru. Filmin isminin kimlik olması ne alaka dedim ama netlik kazandı. Çoklu kişilik bozukluğu olan bir adam var filmin onla bağlantısı var. Yapılan deney çok etkileyici bence. Bu adamın kafasında olup bitenler çok ilginçti. Akıl hastası olmak çok zor, Allah yardım etsin. Ama en kötüsü galiba çoklu kişilik bozukluğu. internetten bu hastalığı (Dissosiyatif Kişilik Bozukluğu (DKB)araştırın çıkan şeyler sizi ürkütecektir bence. Ayrıca bir sitede şu kitaplara denk geldim. buraya ekleyim siz de ben de bunları okuruz belki. Edebiyatta bu hastalık hakkında yazılan kitaplar: 

  • Frank W. Putnam - Çoklu Kişilik Bozukluğu,
  • Chuck Palahniuk - Dövüş Kulübü,
  • Cameron West - First Person Plural - My Life As A Multiple,
  • Thigpen - Eve’ın Üç Yüzü,
  • Kim Noble -Hakkımda Her şey: Birden Fazla Karakterle Bedenimi Paylaşarak Yaşamayı Nasıl Öğrendim?

Filmin sonu efsaneydi. Ben tahmin etmiştim ama olacağına inanmamıştım. Harbiden tahminim doğru çıktı. Çok şaşırtıcı bir filmdi. Hayatta kalmaya çalışan insanlar, aynı yerde kapalı kalan yabancılar, ortak noktası olan insanlar ve seri katil her zaman ilgi çekici bir konudur. Agatha’nın roman tarzına benziyordu ama ondan uyarlama olduğunu şimdi araştırma yapınca öğrendim.

Film çok güzeldi. Siz de gerilim filmi izlemek isterseniz mutlaka bir şans verin :)
Ayrıca başka film yorumları da yazdım son günlerde. Onlar arada kaynamasın. linkleri bırakıyorum aşağıya:) hepsi harika =)
YEDİNCİ HAYAT
Keşke 30 Olsam
NEFESİNİ TUT
ÇİZGİ ÖTESİ
SİYAH KUĞU

9 yorum:

  1. Cidden korktuğum filmlerdedir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çok korkutucuydu ama gerilim dolu bir korku.

      Sil
  2. Filmi ben de severek izlemiştim ama kitap uyarlaması olduğunu şimdi öğrendim. Ben katili tahmin edememiştim, sen tahmin etmişsin. Tebrikler :-)

    YanıtlaSil
  3. güzel bir filme benziyor yorumunuzu sevdim

    YanıtlaSil
  4. not aldım bunu izliyceeem :)

    YanıtlaSil
  5. Film bana tanıdık geldi ama emin olamadım. Bu ay ne film ne dizi izleyebildim o kadar yoğundum ki :(

    YanıtlaSil
  6. evet bence de hastalık çok kötü. ama onunla ilgili dizi ve filmler çok iyi yapılıyor. agatha yı ben de severim :)

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...