9 Şubat 2020 Pazar

FİLM YORUMU // KNİVES OUT #OscarAdayıFilmleriİzliyoruz2020



Gösterime giriş tarihi: 10 Ocak 2020 (Türkiye)
Yönetmen: Rian Johnson
Tür: Dram/Gerilim
Süre: 2 saat 10 dakika
Adaylıklar: En İyi Özgün Senaryo Oscar'ı
Oyuncular: Daniel Craig, Chris Evans, Ana de Armas
FİLM AÇIKLAMASI:
Bıçaklar Çekildi, ünlü bir yazarın ölümünün ardındaki sırrı ortaya çıkarmaya çalışan bir dedektifin hikayesini konu ediyor. Ünlü bir suç romanı yazarı olan Harlan Thrombey, 85. yaş gününde evinde ölü bulunur. Meraklı bir araştırmacı dedektif olan Benoit Blanc, gizli bir şekilde cinayet araştırmasında yer almaya başlar. Harlan Thrombey'nin ailesine soruşturma için başvurulur, ancak aile tam anlamıyla hiçbir işe yaramazdır. Blanc, tüm bu yüzeyde görünenlerin altını kazımak ve tüm yalanları ortaya çıkararak Thrombey'nin ölümünün ardındaki gerçeği bulmak için zorlu bir mücadeleye girişir. Dedektif, araştırmasını ilerlettikçe, saklı kalan birçok gerçek ortaya çıkar.
***
FİLM YORUMUM:
Merhaba mükemmel bir filmle geldim. Polisiye, suç,dram filmlerine bayılırım beni takip edenler bilir. Bu filmde de beklediğimden fazlasını buldum. Filmde çok sevdiğim Agatha Christie’min havası vardı. Zaten dedektifin karakteri, Agatha’nın Poirot’undan ilham alınıp kurgulanmış. Kurgu zekiceydi, benim gözüme çarpan bir eksiklik olmadı. Sadece sonunda merakta kaldım. Ama çok da önemi bir şey değil. Devam filmi çekilecek diye bir haber okudum muhtemelen dedektif aynı kalır, bu hikâyeye devam edilmez. Her şey açıklığa kavuştu zaten.

Çok ünlü bir polisiye yazarı 85.yaş gününde boğazı kesilmiş halde bulunuyor. İntihar gibi duruyor ancak gizli biri ünlü dedektif Benoit Blanc’ı bu olayı araştırmak için tutar. Dedektif polislere yardım eder gibi görünür, her detayı uzaktan izler bazen müdahele eder ve gerçeği zor da olsa ve hatta inanılmayacak bir hikaye de olsa ortaya çıkartır.


Bence senaryo muhteşem, çok özgündü. En iyi özgün senaryo oscarında almasını isterim ödülü ama kategorideki diğer filmleri izlemedim tabii ki o yüzden net konuşmuyorum sadece almasını istediğimi belirtiyorum. Biliyorsunuz Ebrar bir etkinlik başlattı. Oscar sürecinde ilk kez yer alıyorum ve filmleri izliyorum ona teşekkür ederim. Bu aralar art arda müthiş filmler izledim. Bu film de telif yemişti ve Ebrar link attı öyle izleyebildim. İyi ki de izlemişim, Ebrar’ın uğraşına değdi gerçekten bayıldım :)
Ölen adamı kimin öldürdüğünü filmin yarısında anlıyoruz. Ama sonunda öyle şeyler oluyor ki bizi kandırdıklarını görüyoruz. Dedektif bayağı zeki bir adamdı. Bir de dedektife yardımcı olan ölen adamın hemşiresi Marta var. Marta yaşlı adamın hem ilaçlarını veriyor hem de ona arkadaşlık ediyor. Evin diğer üyeleri de Marta’yı seviyor. Ama bu ölümden sonra herkes birbirine düşüyor. Sadece Marta iyi niyetli olmaya çalışıyor. Marta’yı sevdim. Marta’nın ilginç bir özelliği vardı: yalan söylediği an midesi bulanıp kusuyor. Bu yüzden dedektif onu yanında tutup bazı sorular sordu. Bir de Harlan aile sorunlarını Marta'ya anlatıyordu. Marta'nın bildiği çok şey vardı yani. Ayrıca iyi bir hemşire nasıl olur? ilaçları kıvamından anlar mı? hastasıyla psikolojik açıdan da ilgilenir mi? bunları da gördük filmde. 

Aile üyelerinden tam anlamıyla nefret ettim. Klasik bencil, paragöz zenginler. Başlarında kendi mal varlığını tamamen kendisi oluşturmuş Harlan (ölen adam) olmasa hiçbiri bir iş yapamazmış. Çok açgözlüler ve herkesi suçladılar. Hiçbirisi kendilerinin de suçu olabileceğini kabul etmedi.

Spoiler olmasın diye tam anlatamıyorum. Ama katili (?) öğrendikten sonra ee bu ne daha filmin yarısı duruyor ne anlatacak bunlar dedim, sıkılacağımı sandım ama olaylar daha da güzelleşti :)

Filmin sonunda ölümle ilgili öğrendiklerimiz beni biraz üzdü. Adamın başına gelenler tahmin edilir gibi değildi. Dedektif ise her şeyi açığa çıkardı. Sadece filmin sonunda mirasa ne olacak diye merak ettim ama çok da önemli değil.

Düşünün zengin bir adam var, doğumgünü gecesi ölüyor. Adamın odasına çıkan merdivenler gıcırtılı yani birisi çıksa uykusu hafif olan kızı duyardı elbet. Bu adamın keyfi gayet yerinde. Çünkü miras bölüştürme konusunu tamamen değiştirmiş ve içine sineni yapmış, öleceği akşam torunu ve oğluyla sesli kavga ediyorlar. Geliniyle tartışıyorlar. Yani hepsinin öldürmek için sebepleri var ama dedektif diyor ki bunlar zayıf sebepler başka şeyler oldu ama ne? Dedektifin dediğine göre olayların ortasında bir boşluk var çörek şeklinde bir boşluk. Bu boşluğun ne olduğunu öğreniyor ancak sonradan o çöreğin de içinde ufak çörek olduğunu söylüyor. Ah bu betimlemeleri =))
Herkes mutlaka izlesin filmi çoğu kişinin seveceğini düşünüyorum. Bence kurgusu güzeldi, oyuncu kadrosu da iyiydi.

Parasite ‘i izleyeceğim bir de. Onun da linkini Ebrar attı sağ olsun. İzlerim vakit yetişirse bugün yorumumu atarım. Takipte kalın :)
Sizler de Oscar adaylarını izlediniz mi?

Ayrıca başka film yorumları da yazdım son günlerde. Onlar arada kaynamasın. linkleri bırakıyorum aşağıya:) hepsi harika =)

6 yorum:

  1. ayy çok sevindim sevmene :)) yine geleceğim yoruma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun ya valla çok hoşuma gitti çok zekiceydi ve böyle filmlere aşığım :))

      Sil
  2. seveceğini biliyoduuuum :) ay parasite i bulmuş he ebrar, heyooo, o da iyiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ya o da harika gerçekten :)) yorumunu da yazdım parasite in.

      Sil
    2. hıhım ivit okuyciim tabiiii onu da sevmişsiin. laptop sayesinde ne güzel aktif oldun seeen oleeey :)

      Sil
  3. evet ya çok sevdim tam benim tarzım :)
    sen de izlersin umarım :)

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...