9 Şubat 2020 Pazar

FİLM YORUMU // PARASITE #OscarAdayıFilmleriİzliyoruz2020



Yayın tarihi: 5 Haziran 2019 (Fransa)
Yönetmen: Bong Joon-ho
Tür: Dram/Gizem
Süre: 2 saat 12 dakika
Ödüller: Altın Palmiye
Adaylıklar: En İyi Film Oscar'ı
***
FİLM YORUMUM:
Merhaba değişik bir filmle geldim. Bu adayların hepsi çok iyi ya. En iyi özgün senaryoda Knives Out ve Parasite’i çok sevdim. Filmi telif yediği için izleyemeyecektim ama Ebrar imdadıma yetişti sağ olsun. En merak ettiğim bu iki filmi onun sayesinde izledim. Ama bu sefer bir aksilik oldu, son 8 dk kalmışken elektrik gitti :( sonradan tamamladım filmi.

Film parazit gibi yaşayan insanları anlatıyor. Yani başkasının sahip olduklarına ortak çıkan ve ev sahibine zarar verenleri. Fakir bir aile, zengin bir ailenin evinde sahtecilikle işe başlar. Sonrasında bir mücadele oluşur, bu sahtecilik hayatta kalma savaşına dönüşür.


Konusu değişik gerçekten. Bir aile var aşırı fakir ve hepsi işsiz, iki çocukları var 1 kız 1 erkek. Erkek çocuklarının arkadaşı ona “ben yurtdışına gidiyorum İngilizce öğrettiğim ve aşık olduğum zengin liseli kızı sadece sana emanet edebilirim seni önereceğim sen orada çalış” diyor. Böylece bu çocuk işe başvuruyor ama sahte üniversite belgesiyle. Bu belgeyi kardeşi hazırlıyor. İşe alınıyor. Sonra evin hanımı diyor ki “küçük oğlumun resme yeteneği var ama kaç tane hoca ayarladıysak hepsi de anlaşamadı gitti.” Böylece bu çocuk yalanların 2.sine başlıyor bir arkadaşımın arkadaşı var adı Jessica, resim ve sanat terapisi okudu diyor. Kadın hayran kalıyor onu da işe çağırıyor. Jessica da kendisine sahte belgeler hazırlıyor ve işe alınıyor.


Ardından evin şoförüne bir tuzak kuruyorlar ve o işten atılıyor bu sefer de jessica diyor ki babamın arkadaşı var 30 yıllık şoför, aslında Jessica’nın babası o, o adamı da işe alıyorlar. Sonra sadece annelerini yerleştirmek kalıyor geriye. Evin hizmetçisi bu aileden bile önce orada kaldığı için onu atmak zor oluyor ama yalan uyduruyorlar tuzak kuruyorlar böylece anne de işe giriyor. Bu 4 kişilik aile yalan dolanla işe başlıyorlar.

Buraları izlemek keyifliydi, yaptıkları şey trajikomik. Kimse böyle başkasını yerinden etmesin ve sahte belge hazırlamasın :/

Sonradan bunlar evin bodrum katında gizli bir sığınak olduğunu anlıyorlar ve asıl olaylar o zaman başlıyor. Acaba o sığınakta kim yaşıyor? Bu ailenin sırrı açığa çıkacak mı?

Benim filmde üzüldüğüm kısım; ailenin gizlice saklanırken, ev sahibinden “Şoförün huyu suyu iyi ama bir kokusu var beni mahvediyor, arabadayken arka koltuğa kadar geliyor o kokusu” demesi oldu. Fakirlikten kötü kokuyorlar, ev sahibi de bunu o kadar çok vurguladı ki o gece ve o aile saklanırken bunları dinledi. Çok üzücüydü. Fakirlik çok zor ve zenginler de fakirleri anlayamıyor. Aradaki maddi farkı film harika yansıtmış. Bir de sel olduğu gece bu fakir ailenin evlerini su basması çok kötüydü. Ona da üzüldüm.

Film aslında birçok şeyi eleştirmiş. Aile birbirine çok bağlı ve bir gün maddi rahata kavuşmak için her şeyi göze alıyorlar. Sahtecilik, cinayet ve evde parazit gibi yaşamak da dahil buna…

Bir anlık öfke nelere sebep oluyor, o cinnet anı nasıl gerçekleşir bunları da izledim. Çok garip ve ürkütücü cidden. Sadece anlık sinir neye mal oldu.

Çok farklı bir filmdi. Ne düşüneceğimi şaşırdım. Bu ailenin yaptıkları cesaret ettikleri şey korkunç. Kötü şekilde başlangıç yapıyorlar ve başlarına felaket şeyler geliyor. Herkes izlesin. Siz filmi izleyince ne düşündünüz?

Bu arada ben ev sahibi kadın ve adamı tanıyorum. Dizilerini izlemiştim. Kadını “9.9 billion woman” dizisinde izliyorum. Adamı da “diary of a prosecutor” dizisinde izliyorum. Bu diziler de güzel :)

Kısa zamanda oscar adayı 5 film izledim. yarın okul başlayacak ve tatil boyunca evde işler bitmedi, gündüz annemle bir şeyler yaptık  ve gece 4 e kadar da film izledim son birkaç gündür. böylece 5 filmi bitirmiş oldum :)

Güncelleme: PARASİTE'in kazandığı Oscar ödülleri:
- En iyi yönetmen
-Yabancı dilde en iyi film
-En özgün senaryo

-En iyi film

Ayrıca başka film yorumları da yazdım son günlerde. Onlar arada kaynamasın. linkleri bırakıyorum aşağıya:) hepsi harika =)

12 yorum:

  1. And oscar goes to.....Parasite

    YanıtlaSil
  2. Oleeyy, parazit en iyi filmi aldı ya :)

    YanıtlaSil
  3. parasiteee heyooooo en iyi ödülleri topladıııı :) 1917, ford ferrari, jojo, küçük kadınlar, judy, joker, hollywwod, hepsi ödül aldılar. irishman bişi alamadı. knives out da alamadı ama yaaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. knives out un alamamasına üzüldüm ya harikaydı :((

      Sil
  4. Bu sene Oscar'a damga vurdu bu film. Uygun bir zamanımda mutlaka izleyeceğim. Bu sene Oscar filmlerinin hiçbirini izleyemedim. Seneye ödüller verilmeden izlemeyi umuyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bu sene sizin için çok hareketli geçti. seneye bebiş büyüyünce biraz daha rahatlarsınız izlersiniz inşallah :))

      Sil
  5. parasite birden fazla ödül alarak şaşırttı herkesii ben jüri şans vermez sanmıştım ama bence de sahiden çok çok iyi bir filmdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa ben kazanacağını tahmin etmiştim ama knives out a üzüldüm.

      Sil
  6. attım bloguna ama açılmadı ya ben tekrar deneyince :((

    YanıtlaSil
  7. İzledim ben de bunu, beğendim. Değişik filmlere ve film konularına ihtiyaç var . Yeter garı aynı konulu filmler 😋

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...