23 Aralık 2020 Çarşamba

KORE DİZİSİ YORUMU // ZOMBİE DETECTİVE

                            

Yayın Tarihi: 21 Eylül 2020 – 27 Ekim 2020

Tür: Komedi, Aksiyon, Gizem, Fantastik/Bilim Kurgu

Yönetmen: Shim Jae-Hyun

Senarist: Baek Eun-Jin

Yayıncı: KBS2

imdb: 8.1

Bölüm Sayısı: 12

Oyuncular: Choi Jin-Hyuk, Park Ju-Hyun

***

Merhaba :) bu diziyi güncel izlemiştim ama yorumunu yazmaya zamanım olmadı covid ve okul başlangıcı yüzünden meşguldüm. Şimdi sizlere önermek istedim. Dizinin başrolünü çok seviyorum bayağı iyi bir oyuncu, karizmatik ve farklı bir havası var. Onun sayesinde diziye başladım bir de komik zombi dizisi nasıl olur merak etmiştim bayağı güzel oluyormuş :) Tunnel dizisinde severek izliyordum bazı sebeplerden (yine sınav ders) o diziyi yarım bırakmıştım dizilere ara verince de devam etmek çok zor oluyor benim için. Devam edeceğim bir gün onun da yorumunu yazmayı ok isterim. Daha böyle efsane diziler var yarım bırakıp devam etmeye zamanımın olmadığı. Yeni dizi yayımlanınca onlara bakıyorum eskilere sonra devam ederim deyip geçiştiriyorum umarım devam edeceğim günler gelir ;) benim gibi olanlar var mı?

Dizi ıssız bir yerde başlıyor, başrol uyanıyor ve kendinde değişiklik fark ediyor. çok yavaş yürüyor ve konuşamıyor, geçmişini hatırlamıyor, insan yemek istiyor ama kendine engel olmaya çabalıyor. Zombi olduğunu fark edince 2 yıl boyunca insana dönüşmek, yeniden insanca yaşamak için çabalıyor. Hareketlerini hızlandırmak için çalışıyor, konuşmayı öğreniyor, insanları taklit ederek. Geçmişini hatırlamak, ailesi varsa onları bulmak onun için çok önemli. 


Bir gün ormanda birinin öldürüldüğünü görüyor. Ölen kişinin kimliğine bürünüp ,Kim Moo-Young adında, onun yerine gidiyor. Meğer adam özel dedektifmiş. Adamı tanıyan kişi çok az ve onun o kişi olmadığını anlayacak birisi de yok. bu yüzden dedektiflik ajansında yaşamaya, bb krem sürüp insan içine çıkmaya, tavuk yiyip insanları yemekten vazgeçmeye çabalıyor. O kadar komikti ki insanları yememek için yaptıkları, yaptığı taklitler ama bir o kadar da üzücüydü yalnız çabalaması, hiçbir şey hatırlamaması ve insan olmak istemesi. Kendisini de birisi vurarak öldürmüş bunu da öğrenmek istiyor tabii ki.

 

Bir gün bir kızla tanışıyor. Kızla yaşadıkları komikti. Kız bir çocuk katilini arayan bir programı yürütüyor. Ama bir hatası sonucu bir tanık zarar görünce istifa ediyor. Kim Moo-Young’un peşine takılıyor birlikte dava çözmeye başlıyorlar. Dramatik şeyler vardı onları ortaya çıkardılar. Kız çok hırslı birisi ve olayların peşini bırakmıyor Kim Moo-Young’u da ikna ediyor. hatta onun zombi olduğunu öğrenince de korkusunu yenip onun yanında çalışmaya ve ona destek olmaya çabalıyor. İkisinin arasındaki uyumu ilk başlarda sevmemiştim ama güzeldi. Romantizm olmadı ama bir çekim yaşadılar tabii. Ama bir zombinin nasıl ilişkisi olabilir ki? Dizinin sonunda da bahsedildi bundan, dizinin sonu da güzel gibiydi sanki 2.sezon gelebilir gibi sandım bitirince ama gelmez, çok nadir 2.sezon çıkartıyorlar çünkü.

Zombilerin nasıl ortaya çıktığı, Kim Moo-Young’un geçmişi ve daha bir sürü şey anlatıldı. Çok severek izledim. Kahkaha attığım çok yer oldu, bazen hüzünlendirdi de. Adamın yaşadığı komiklikler, tatlı halleri diziyi güzel kıldı bence. Bu zombi o kadar merhametli ve düşünceli ki, çoğu insandan daha insanca davranıyordu :) 

Kızın ailesi de komikti. Ablasının eşi zombilere hayran ve onlarla ilgili senaryo yazıyor film çıkarmayı çok istiyor. Dedektif bürosunun karşısındaki başka dedektifler de var onlar da aşırı şapşal, Kim Moo-Young’un onların işine taş koymasını istemiyorlar ve komikçe engellemeye çalışıyorlar, sonlarda ona davasında destek olmaları da güzeldi. Bu türü sevenlere öneririm. Çok beklentiniz olmadan eğlenmek için başlayın seversiniz bence.

(fotoğrafların hepsi internetten alıntıdır.)

25 yorum:

  1. Dizi takip etmek çok zor ya. Ben o yüzden hiçbir diziye başlayamıyorum takip etmek zorunda kalacağım için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yoğun zamanlarımda ben de yeni diziye başlamamaya çalışırım ama aten keyif için izleniyor o yüzden ilgimi çekerse başlarım vaktim olursa devam ederim yoksa kalır :)

      Sil
  2. Eğlenmek içinse neden olmasın ? :) teşekkürler fikir için :)

    YanıtlaSil
  3. Diziye büyük bir heyecan ile başlarken ilerleyen bölümlerde dizi ile aramıza soğuk duvarlar girmiş oluyor. Nedenini tam olarak bilmesem de üşengeçliğime geliyor diye kestiriyorum sanırım. Tunnel dizisini ben de yarım bırakmıştım oysa dizinin çok kaliteli olduğunu bilmeme rağmen... Bu zombi konusunu işleyen kore dizileri pek olmasa da değişiklik iyidir :) Bu diziye de bakmak istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet bazen ben de üşengeçlikten devam edemiyorum, uzun zaman girdiyse araya bi de olayları unuttuysam yeniden anlamak zor olursa falan diye endişe ediyorum bir de hep :(
      olsun yine de fırsat bulunca devam ederiz. sen de bunu ve tunnel i bitirirsin inşallah :) bi de bende şöyle bir şey var çok sevdiğim dizileri doğru zamanda izlemek istiyorum çok yoğunken onlara bakmıyorum o yüzden genelde. ama okul zamanı da hep çok dolu olduğum için araya bayağı zaman girmiş oluyor yine de listemdeler ve elbet bir gün devam ederim diye avunuyorum ;)

      Sil
  4. Hep sizin yüzünüzden izlenecekler listem sürekli kabarıyor. :)) Konusu çok hoşuma gitti. Her an başlayabilirim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa =) başla sen başla :) tatlış ve sürükleyici bir dizi hemen biter :)

      Sil
  5. oyyy tamam bunu izlicem yeni yılda başlarıım :)

    YanıtlaSil
  6. Tunnel dizisini çok sevmiştim. Bu diziyi de izlemek istiyorum mutlaka. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. Güncel dizileri takip ediyorsun, ne güzel. Ben de inşallah seneye ilk Kore dizimi izleyeceğim. Seversem beni de aranıza kabul edin çünkü devamını mutlaka getiririm :-)

    YanıtlaSil
  8. izliyom, yarıya geldim, çok sevdiiim :)

    YanıtlaSil
  9. yirmidört bölüm bu arada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. herhalde bi bölümde 2 bölüm vardı ama ben güney kore sinemasında yazanı yazmışım diye hatırlıyorum :)

      Sil
  10. 12 bölümmüş yaa, ikinci sezon sonbaharda gelecek galiba, dizi güzeldi, zombi ise müthiş yaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayy demii çok güzel zaaten o adamın oyunculuğunu severim ayrı bi hava katmış bu rol ona :) umarım 2.sezon gelirr :)

      Sil
    2. Ben diziyi sevdim hatta bayılıyorum son bölümünde ağladımm En sevdiğim diziler arasında 1.sırada ama 2.sezon gelicek mi lütfen söyleyin yoksa çıldırıcam valla çok istiyorum 2.sezonun olmasını gelicek mi??
      İnternettee yazıyorum cevap yok

      Sil
    3. 2.sezon gelicekk mi ağağağağ

      Gelmesini çok istiyorum

      Sil
    4. ben de bilmiyorum. net bir şey göremedim 2.sezonla ilgili. umarım gelir çok eğlenceli hoş bir dizi. sonlarda ben de ağlamıştım

      Sil
  11. kadrosnda ıyı oyuncular olsada başarılı bulamadım ben malesef begenenlerede saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eğlenceliydi ve sonlarda dram da vardı bence iyi bağlamışlardı konuyu sevdim yani zaten öyle çok beklentim yoktu :)

      Sil
  12. Yıl 2022 ben 1 hafta önce bitirdim diziyi. Dizi ilk yayınlandığında "Tüm bölümleri yayınlansın öyle izlerim" demiştim. Bu seneye kaldı. Uzun lafın kısası mükemmel bir diziydi. 2017£den beri dizi izliyorum. Ve benim için ilk 3'e girerdi. Ben fantastik dizileri biraz fazla seviyorum galiba. 2.sezon gelecek gibi durmuyor. Keşke gelse... Başroldeki adamın bir olayı mı ne olmuş. Yasaklı saatlerde bir barda içki partisi vermiş. O günden beri tek bir gönderisi de yok instagramda. :((( Umarım bir gün yeni sezon olur (Tabiki bu dediğime bende inanmıyorum. Çok zor görünüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fantastik ben de seviyorum dizi güzeldi :)
      başrol adam bayağı iyi bir oyuncu illaki bir dizide oynar o olayı da unutulur bence. ben bilmiyordum öyle bir olayı. zaten birine zarar da vermemişse büyük bi şey yapmış sayılmaz.

      Sil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...