5 Şubat 2020 Çarşamba

ÜÇ MUSA – OĞUZHAN ASLAN



İlk Yayınlanma Tarihi: 16 Ocak 2020

Yazar: Oğuzhan Aslan
Sayfa Sayısı: 254
Yayınevi: Arsine
Türler:Gizem, Gizemli Eğlenceli Dedektiflik, polisiye
***

Merhaba :) yine efsane bir polisiye ile geldim. Sınav ve işlerimin yoğunluğundan dolayı yorumum çok geç kaldı. Ama kitabı bir gecede bitirdim. Bu seferki çok farklıydı. Cinayet anına veya katillere odaklanmadı, cinayet öncesine ve farklı suçlara odaklandı. Yazar bir avukat ve mesleğini de konuşturmuş tebrik ediyorum. Çok güzel ilgi çekici bir kitap okudum. Bu kitapta naylon fatura davası var. Naylon fatura ve vergi kaçakçılığı nedir azıcık öğrendim. Polisiyeyi de bu olayla harmanlayarak kurgulamış yazar.


Ali Musa, çok hırslı ve başarılı bir avukat. Hocası Cengiz Bey onu evladı gibi seviyor ve ona bir iş ayarlıyor. Tam da paraya ihtiyacı olduğu zamanda. Bir şirketin adı naylon faturacılığa karışmış devlet onları suçlu bulmuş, ama şirketin yöneticisi biz masumuz, onlarla gerçekten alışveriş yaptık diyor. Ali Musa da kendini tehlikeye atıp olayların kalbi olan Malatya’ya gidiyor. Bir yandan dedektif gibi iz sürecek , bir yandan da davaya hazırlık yapacak. 

Hocası kendini tehlikeye atma, bu büyük bir olay dese de vazgeçmiyor. Canını dişine takıp çalışıyor. Malatya’da dayısının evine gidiyor. Dayısı ile arası iyi değil. Öksüz kaldıktan sonra dayısı ona para vermiş ama bir süre sonra o başka şehre okumaya gidip dayısını arayıp sormamış, kendi başının çaresine bakmış, dayısı da onu hiç önemsememiş. Babası yaşıyor aslında onun adı da Ahmet Musa. Ama babasıyla arası bozuk, hiç görüşmüyor. Yıllar sonra dayısıyla görüşüyor, niye geldiğini anlatıyor. Danyal adında bir adamı aradığını söylüyor. Dayısının eli kolu çok uzun, çok tanıdığı var. Danyal’ı tanıyor ama ayrıntı vermiyor. Dayısının da bu işte bir şeyler çevirdiğini şüpheli hallerinden anladım. Olay gittikçe büyüdü. Ayrıca Ali Musa, Malatya'da Cengiz Hocasının kızı ve aynı zamanda aşık olduğu kadın Leyla ile karşılaşır. İkisinin geçmiş hakkında konuşup tüm hislerini dökmeleri iyiydi. leyla çok kinli ve yalnız bir kadın, anlamaya çalıştım ama bence Ali Musa'ya çok haksızlık yaptı. 

Ali Musa yapılan alışverişi kanıtlamaya çalışırken bir cinayet mahalline denk gelir ve işler karışır.

Bundan sonraysa 3.Musa devreye girer. Başkomiser Musa, bir cinayeti araştırırken, Ali Musa’nın denk geldiği cinayetle ilişkili olduğunu fark ediyor. Çünkü cinayet mahallinde Danyal Peygamber’in aslanlar arasında zarar görmeden durduğu bir resim var: Danyal aslanların ininde. Ayrıca bir de yazı:” İzmir’deki cemaatin meleğine yaz: İlk ve son benim. Ölmüştüm fakat şimdi yaşıyorum.”

 Ne kadar ilginç değil mi? İşte bu ortak noktalar bizi çok garip ama aslında basit bir cinayete götürüyor.

Kitapta birçok şey vardı. Naylon fatura, Danyal aslanların ininde tablosu, kayıp peygamber resimleri, bu resimleri arayan ama amacı din mi yoksa para mı belli olmayan bir gizli cemaat, devletin gizli örgütü, cinayet, hukuk, kinli bir evlat…

Farklı bir polisiye okumak isteyenlere tavsiye ederim. Yazar 2.kitabın ismini de sonunda ilan etmiş: İki İsa. Merakla bekliyorum. Çok değişik bir seri olacak. Böyle kitapların hastasıyım :)

@arsine.yayincilik ‘a, yazarımız @oguzhanaslannn ‘a ve yayınevinin genel yayın yönetmeni @yazaralibayram ‘a emekleri için çok teşekkür ediyorum. Kitabı güzel bir grupla okuduk. Ne diyoruz #2020yerlipolisiyeyili olacak!

3 yorum:

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...