5 Ağustos 2020 Çarşamba

KARANTİNADA YAPTIĞIM KİTAP ALIŞVERİŞLERİ VE PTT KİTAP KAMPANYASI DEĞİŞİMİ HAKKINDA

İnstagramda yazdığım alışveriş yazılarımı ve resimlerimi aynen alıntılayıp atacağım. 3 büyük alışveriş yaptım.

1)Merhaba @dr_dunyasi ndan yaptığım alışveriş geldi. Aslında uzun zaman oldu ama paylaşmak istemedim. Çünkü bir tane kitabım (Işıklar sönünce-Agatha Christie) eski baskı geldi ben de geri gönderdim ama stokta olmadığı için dün para iadesi yapmışlar. Ben de artık alışverişimi paylaşıyım dedim.

Dr dan ilk kez alışveriş yaptım. Parçalı kargo olarak elime geldi kitaplar yani 3 ayrı paket vardı. Ben parçalı kargoyu sevmiyorum, hızlı gelmesi için iyi ama sürekli kargo beklemek kötü. Allahtan evdeyiz. Özenle paketlemişti, koruyucu vardı kitapların dışında. Fiyatları iyi benim aldıklarımın, uyguna almış oldum.

Uzun zamandır almak istediklerimi aldım. Beyinde Ararken Bağırsakta Buldum, Dünya'nın Uyanışı en çok istediklerimdi. Beşin Düşüşü indirimde olunca hemen aldım. Arkadaşım söyledi bu kitap indirimde diye. Yeni çıktı ve indirimde olunca bu fırsatı kaçırmamalı deyip alışveriş yaptım klasiklerden de ekledim merak ettiklerimi. Hamlet'i İş Bankası'ndan alsaydın dedi arkadaşım ama çoktan sipariş verdiğim için değiştiremedim. Ren yayıncılık klasiklerinden daha önce okumuştum ama Shakespeare kitapları zor anlaşılıyor dediler hep, bu yayından okuyan var mı? Anladınız mı? Yorumlarda beklerim cevaplarınızı. Bu kitaplardan okuduklarınız oldu mu? Sevdiniz mi? Sohbet edelim yorumlarda

#fdlorienserisi etiketimden Beşin Düşüşü'nün dahil olduğu Lorien serisini yorumladığım gönderilerim var ulaşabilirsiniz. Beşin Düşüşü 4.kitap. 3.kitabını da paylaşıp ardından bunu da okuyup atarım inşallah yakında. Toplamda 6 kitap aldım. 

 

2) Merhaba🤗 daha önce @kitap365com dan yaptığım bu alışverişimi hikayeme atmıştım takip edenler bilir. Sadece hikayede kalmasın dedim. Alışveriş tecrübemi anlatıyım. @kitapbugusu nun önerisiyle bu siteden alışveriş yapmaya karar verdim öncelikle ona teşekkür ederim🙂 Okuoku dışında başka yerden almıyordum ama bu karantina sürecinde birçok yeri denemiş bulundum. Gerek kitap gerek kıyafet konusunda son zamanlarda çok online sipariş verdim. Herkes çok sipariş verdiği icin kargolar genelde yavaş çalışıyor.

 

Ancak @kitap365com hızlı tedarik etti kitapları ve hemen kargoladılar. Yanlış hatırlamıyorsam 3 günde elime ulaştı.

Kargo da hızlı getirdi sag olsun🙃

Kitaplar gayet iyi bir hasar yok. Orta büyüklükte kutu içinde gelmişti. Altında koruyucu malzeme de vardı. Ben alışverişten memnun kaldım 🤗 kitap fiyatları da uygundu.

🌙@koridoryayinlari bez ciltli klasikleri aşırı iyi tasarlanmış ve çevirisinin de güzel olduğunu cok duydum💕

🌙Jose Saramago'nun bu kitaplarını bayağı merak ediyordum aldım sonunda. Set halindeydi🥳

🌙Suç ve Ceza'yı öğrenci komisyonumdaki arkadaşlarla birlikte okuyacağız diye aldım ama zaten okuma listemdeydi öne çekmiş bulundum💜

🌙Agatha Christie belli aralıklarla okuyorum bu kitabı uygundu fiyati konusu da hoşuma gitti aldım.

🌙Sen o kocayı boşa da listemdeydi. @alibayram.com.tr 'ın bazı kitaplarını okudum profilimde yorumları mevcut.

🌙10 kitapla alışverişimi bitirdim. Herkese bol kitaplı günler dilerim. Ben de inşallah buradakileri hemen okuyabilirim🤗💜

3)Merhaba Kitap alışverişimi hikayemden paylaşmıştım kargo açılımı yaptım. Yoğunluktan dolayı gönderiyi geç atıyorum.

@bkmkitapcom dan alışveriş yaptım🙂 Mobil uygulamadan sipariş verdim. Ürünler iyi geldi. Kargoda sorun yoktu. Ancak uygulamadan ödeme yaptım 3d secure ile ve bekleniyor yazısı çıktı uzun süre gitmedi. Gratiste de sorun olmuştu öyle. Korktum bir an sipariş alınmadan param çekildi diye. Geri çıkıp girdim Allahtan sorun olmamış. Siparişim alınmış. 9 temmuzda sipariş vermişim, 14 temmuzda elime ulaştı, araya haftasonu girdiği için. Yine de biraz geç geldi sayılır.

14 kitap aldım, ayrıca Stefan Zweig seti de bedava geldi. Onu çekilişle verecektim ptt fiyatları artmış galiba🙄bunu tam öğrenip öyle çekiliş yaparım👌 En büyük kitap alışverişim olabilir bu :)

Birisinin hikayesinde görmüştüm Soğuk Uyanış serisi Bkm de tanesi 5 er liradan satılıyor diye atmış. Ben de sipariş veriyim dedim, bu seri yıllardır listemdeydi çünkü🌸 Tabi kendimi kaptırıp bayağı kitap almışım😂

Saniyeler kala kitabı da 5 tl. Diğerleri de yine indirimli fiyatıyla. Agatha Christie den çok aldım çünkü #polisiyetutkunları ve #gerimgerimgeriliyoruz grubumda her ay polisiye okuyoruz. Genesis Girl serisi de gözüme çarptı o şekilde almış bulundum🌸 4.maymun u da zaten meraktaydım. Çok iyi denk geldi harika kitaplar aldım.

@kitapbugusu biliyorsunuzdur, Ölüm serisini çok seviyor, benim de dikkatimi çekti. Uzun zamandır ona başlamak istiyordum bu sefer aldım💕😂

Çok isteyerek aldım her kitabı. Elimdekiler bitince bunlara başlayacağım. Bu şekilde bir alışverişti. Bkm den ilk kez sipariş verdim ve memnun kaldım😌

***

Alışverişlerim bu şekilde. gelelim PTT'ye.

Bugün PTT'ye gittim, kitap gönderecektim okuma grubundaki arkadaşım için. Çalışan dedi ki okula gönderirseniz 5 tl yoksa 16.25 tl. ben de ne falan dedim, şok oldum. 5 tl ye yükseldiğini duymuştum ama 16.25 nedir? bazı kitapların fiyatından çok. devletin kargosu bunu yapamaz diye düşündüm. çok pahalı ya. sonra siteden baktım eve gidince. orada özetle diyor ki gerçek kişiler başkasına gönderirken 5 tl. bunu daha da genişlettik okula gönderimlerde de 5 tl. yani çalışan beni kandırdı ya da önemsemedi. 5 tl ye gönderebilirdim ama göndermedim. pahalı olduğunu duyunca çıktım, işimiz uzadı onun yüzünden. 

tabi ben haksızlığa gelemem. eve gelince ptt yi aradım şikayet ve öneri hattına yönlendirdim. şikayet yazısı oluşturdum. eski kitap kampanyasını istediğimi belirttim. eskiden 1kg a kadar olan kitaplarda 3.5 tl idi. bayramdan hemen önce yani. Şikayetim olumlu sonuçlanmasa da en azından ben ses çıkarmış olacağım. 

zaten okuyan kesim az bi de kitap kargosu çok pahalı olursa nolur? en basitinden bizim instadaki okuma grupları biter. yazarlar en çok insta sayesinde tanıtım yapabiliyor. onun hakkında yazı yazmıştım okuyabilirsiniz buraya tıklayıp. Ya zaten kitap fiyatları da yükseldi iyice. ben anlamıyorum her şey değişti, adapte olmak çok zor. yeni dünya farklı. pandemiden dolayı insanlar tedirgin. kitap gönderip yeni yazarlar tanıyorduk onu da elimizden alacaklar. 5 tl olması bile yüksek. yine 3.5 tl olsun lütfen :( 

Okurlar için çok sıkıntı olmasa da yazarlar için bu büyük sıkıntı. okuma grubu olmazsa yazarların çabuk tanınması imkansız. bunu düzeltmeliyiz. 

Bugün böyle üzücü bir mesele yaşadım. Kitap kampanyasının niye değiştiğini de şöyle açıklayabiliriz. Dolar arttı bir, ikincisi insanlar bundan yanlış faydalanıyormuş, kitap içine mektup ve önemli belge koyuyorlarmış gizlice. bizim insanlarımız çok tuhaf ya :/ siz ne düşünüyorsunuz?

Sağlıkla kalın...

GÜNCELLEME:

Bugün yani 11.08.20 de PTT'ye gittim yine aynı çalışan vardı. bana aynı cümleleri söyledi ama bu sefer ben bilinçliydim ve inanmadım. resmi sitede yazan yazıyı gösterdim. zaten ptt ye şikayet de yazmıştım. kampanya devam ediyormuş ama fiyatı artmış 5 tl olmuş artık. çalışan, şefini aradı o da kampanya var dedi. bir günde 2 ayrı yere kitap gönderilecekse ilkinde kampanya varmış ama diğerinde yokmuş bunu da söyledi bu da ayrı saçmalık ama neyse bir şey demedim zaten 1 kitap gönderecektim. sonra çalışan telefonu kapatınca dedi ki bize güncel bilgiyi söylemedilerdi. ben de dedim zaten ülkede ne yolunda gidiyor ki? herkes işini düzgün yapsa keşke. niye yalan dolan var ? 5 tl vermesi gerekirken 16.25 tl yi insanlardan nasıl alırlar? bilmeyen birisi olsam inanırdım. yazık gerçekten her şey pahalandı. neyse yine de kitap kampanyası devam ettiği için sevindim.

40 yorum:

  1. Hepsi öyle güzel ki, hangisine baksam karar veremedim :))
    Tamamını keyifle okursun umarım, yorumlarını bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  2. ilk alışverişten, ren yayınları duymadım hiç, hamlet güzel tabii başka yerden okudum, beşi duymadıydım, bağırsakı okuyunca yaz olur muuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen mutlaka yorumlayacağım hepsini. vakit bulamasam bile sonradan hatırladığım kadarıyla yazarım. malum okul başlayacak ben zaten hiç okulsuz kalmadım bu yıl tatilim olmadı ama daha da yoğunlaşacağım artık. yine de yorumlarım :)

      Sil
  3. koridor iyi yayınevi, okuyom ben de arada, klasiklerden ordan, saramago iyi tabii, ali bayram da aklımdaaa :)

    YanıtlaSil
  4. 3. alışveriş maşallah, zweig seti verirsen instada valla popüler olursun iyiceneee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çekiliş yapsam çok iyi olacak da ptt işi bi netleşsin ona göre başlatırım :)

      Sil
  5. ptt haberi haklısın üzücü. kitap arası mektup belge ise çok şaşırtıcı. bizim ülke gerçekten de bi acaip :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. her telden insan var da bu kadar müslüman diye geçinen insanların sahtekarlık yapması daha da tuhaf. her türlü pislik dönüyor ülkede. kimseye güvenemiyoruz.

      Sil
  6. agatha christie filmleri demiştin ya, o yazımda miss marple filmleri vardı, şimdi sana poirot filmlerini söleyim, izledim hepsini.

    nilde ölüm
    doğu ekspresinde cinayet
    beklenmeyen şahit (siyah beyaz ve süfer)
    ve ayna kırıldı
    çarpık evdeki cesetler

    bunları izlersen söle, yine söleriim başka filmleeer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. poirotu izlemeye öncelik vereceğim galiba :) çok teşekkür ederim :) 2 filmin kitabını okumuşum ama filmi de iyidir izlerim =) izlediğimde söyleyeceğim inşallah çok sağ ol Deep ;)

      Sil
  7. Merhaba Hilalciğim,
    Harika kitaplar edinmişsin. İyi okumalar dilerim. PTT kampanyasının devam etmesi için var gücümüzle bastırmalıyız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet inşallah hallolur ptt. teşekkür ederim Sibel abla :)

      Sil
  8. Tek seferde 10-12 kitap alıyorum genelde ama tabi listeyi iyi yapmak gerekiyor sonra gerçekten okumayacağınız kitapları alabiliyorsunuz hele benim gibi kitap almak gibi bir hastalığınız varsa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ya insan zor tutuyor kendini almamak için. bunların hepsi sevdiğim ve seveceğim tarzlar olduğu için boşuna almadığımı düşünüyorum. dediğiniz gibi iyi seçmek lazım :)

      Sil
  9. Hepimiz bu süreçte online alışverişin müptelası olduk. Aldıkların arasında ister istemez gözüm Körlük kitabına takıldı. Okurken hem ne olacak ne olacak diye gerildim hem de bir an önce bitsin istedim. Jose Saramago benim naif ruhum için fazla distopik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet aşırı merak ediyorum ben de körlük ü. jose nin tarzı ilginç ya :)

      Sil
  10. Farklı türlerden büyük bir alışveriş olmuş. Keyifli okumalar diliyorum. Tabi karantina döneminde okunmaya başlamışsınızdır. Ve evet çok haklısınız. 16,25 tl'yi görünce şok oldum. O ne öyle ya dedim. Gerçi 5 tl çok ama. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okumaya başladım ama büyük çoğunluğu duruyor tabi :) 5 bile çok ya üzücü bu :(

      Sil
  11. beni de geriyor haklısın ben de iki üç kez öyle denk geldim parçalı kargoya ve kötü bence. evet bakalım hamleti de ekimde falan okurum galiba. okuma planıma göre bayağı gecikiyor. ama olsun. evet ya yeni baskıları harika agatha da. indirimleri karantinada iyi takip ettim sayılır. ama normalde edemezdim. çok çok kötü oldu ptt ye zam gelmesi. hala sinirliyim. inanılmaz pahalı yaşam standartları. teşekkür ederim güzel yorumun için İlkay :)

    YanıtlaSil
  12. bu ptt kafasına göre fiyat biçiyor, tarifeyi asla çözemedim.

    YanıtlaSil
  13. bu güzel yazını son yazıma koyduuum :)

    YanıtlaSil
  14. dizi yazına yazdıydım dün belki görmezsin diye burdan da diyim, seçmelerden önceki yazıma bi baksan yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gördüm ilk kısa yorum yaptım acelem vardı sonra da içimde kaldı beğendiğim diğer şeyleri de yazdım :))

      Sil
  15. doğu ekspresinde cinayet, 1974 yılı çevrimini izlesenee, çok iyi, 2017 çevrimi iyi diyil pek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa ben yenisini izledim eski filmleri izlemesi zor geliyor bazen o zaman da istememiş yenisini izlemiştim. belki başka zaman

      Sil
  16. hepsi de çok güzel :)
    martin eden, suç ve ceza,hamlet okuduklarım arasında..
    zweig seti harika bir çekiliş olur ama ptt fiyatları neden o kadar artmış ki şaşırdım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ptt ye gittim bugün çalışanla tartıştım resmi sitede kampanyanın devam ettiği yazıyor ve 5 tl den dedim. şefini aradı ve 5 tl den gönderdim kitabı.

      Sil
  17. Ptt kargoda başınıza gelenin aynısı bana da geldi. Haziran sonuydu, kitap kampanyasının bittiğini söyleyip standart tarifeden aldı kitaplarımı. Neymiş, okul veya bir yere bağış olursa indirim olacakmış yoksa kişisel gönderimde yokmuş. Ben çıkıp gitmedim, uzun zamandır kitap göndermiyordum, belki de bitmiştir dedim ama sitesinde duyurularda devam ettiğini gördüm. Şikayet ettim sitesinden, bir sürü mail attılar, en son 'ilgili memur uyarıldı' dendi. O günden sonra bir daha gitmedim. Kitaplarımı elden satmaya çalışıyorum artık.
    Kitapların arasına mektup vs. koymaya gelince, kaç senedir internette goygoy halinde paylaşıyorlar, at mektubu kitaba, gönder ucuza diye. İnsanlar uyanık geçiniyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet insanlar öyle ya çok kötü bu. ben çok gönderiyorum ptt den o yüzden Allahtan inanmadım. meğer kampanya devam ediyormuş ama fiyatı artmış. resmi sitede yazana bakmamız lazım kişilere güven olmuyor.

      Sil
  18. güncelleme için saooool :)

    YanıtlaSil
  19. PTT beni yıprattı vallahi billahi bıktım artık o kargodan neyse ki aras kargo bizim burada çok daha adil fiyatlandırma yapıyor tabi çalıştığım platformların indirim kodları sayesinde birazcık da sizi takibe aldım bloguma davetlisiniz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel indirim kodu. ptt zorluyor bazen. aras da iyidir :) blogunuza geleceğim

      Sil
  20. Çok güzel kitaplar almışsın. Bazılarını okudum bazılarını da okumak istiyorum. Özellikle Hamlet, Jane Eyre, Dorian Gray'in Portresi ve Körlük çok güzeldi. Onlara öncelik verebilirsin.

    Ukitap'tan takas yaptığım için Ptt Kargo'yu sık sık kullanıyorum ama son zamanlarda yaptıkları değişikliklerle resmen kendilerinden soğuttular. Kampanya fiyatı 5 lira oldu. Bir günde bir kişiden sadece bir kitap kargosu alıyorlar, ikinci kargoyu almıyorlar ve o kargoda da sadece tek kitap olacak. Geçen gün iki kitap 400 gr geldi ve benden 8 lira aldılar. Eskiden bir kilonun altı 3,5 liraydı. Farklı bir alternatif bulduğum anda bir daha kullanmak istemiyorum onları.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet öncelik vereceğim inşallah :) aslında yine 1kg altı 5 tl ama demek ki uymuyorlar buna. ben de duydum 1 gnde 1 kitap gönderebiliriz kampanyadan. saçmalık. can sıkıcı durumlar. inşallah düzelir ya da alternatif buluruz. haberdar edelim birbirimizi bulursak :)

      Sil
  21. Ben duymamıştım 5 tl olduğunu :(
    Kitaplar çok güzel duruyor kitap alışverişini çok severim kendim yapmış kadar mutlu oldum :)

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...