9 Şubat 2020 Pazar

FİLM YORUMU // JOJO RABBIT #OscarAdayıFilmleriİzliyoruz2020


Gösterime giriş tarihi: 31 Ocak 2020 (Türkiye)

Yönetmen: Taika Waititi
Tür: Dram/Komedi-drama
Süre: 1 saat 48 dakika
Adaylıklar: En İyi Film Oscar'ı
Ödüller: Film Eleştirmenleri En İyi Genç Oyuncu Ödülü
FİLM AÇIKLAMASI:
Tarihi güzel bir film olan Jojo Rabbit, küçük bir çocuğun gözünden nazi Almanya’sını anlatmaktadır.Jojo isimli bir çocuk Adolf Hitler’in ordusuna hizmet etmektedir. Annesinin yaşadığı evde Yahudi bir kızı saklandığını ve annesinin ona yardım ettiğini öğrenir. Jojo bunu öğrenince kafası çok karışır ne yapacağını şaşırır. Çünkü Adolf Hitler’e karşı arışı bir sevgi ve hayranlık duymaktadır onu idolü olarak görür. Hatta o kadar çok sevmektedir ki hayali arkadaşı Hitler’dir. Faşist duygularla büyüse bile ve hayali arkadaşından tavsiyeler bile alsa, bir süre sonra Jojo’nun kafası karışır. Çünkü Yahudi de olsa karşısındaki de insandır. Kafasında yarattığı hayali Hitler hiç gerçeği gibi değildir. Bu ırkçılığı fark etmeye başlar ve buna bir dur demek için mücadele vermek ister…
***
FİLM YORUMU:


Merhaba dün gece harika bir savaş filmi izledim. Biliyorsunuz Ebrar bir etkinlik başlattı ben de katıldım.Film bir çocuğun gözünden Nazi dönemini anlatıyor. Ben filmi izlerken Kitap Hırsızı’nı anımsadım, onun yorumunu da tıklayıp okuyabilirsiniz.. Çünkü orada da çocuk vardı ve evlerinde Yahudiyi saklıyorlardı. Bu filmde de Jojo, annesinin evlerinde genç bir Yahudi kızı sakladığını öğreniyor. Aslında konu farklı değil, daha önce de işlendi. Ama konunun işleniş şekli bence etkileyici. Her zaman çocukların gözünden baktığımız filmler güzel olur.


Jojo, Nazilere hayran ve Hitler’in fanatiği. Tabi o dönemde Alman olan her çocuk böyle fanatik olmuştur. Ama Jojo’nunki biraz daha ileri giden bir fanatiklik. Hayali arkadaşı Adolf Hitler. Garipsedim ilk başta ama sonradan filme bambaşka bir hava kattığını fark ettim. Bence harika bir şey yapmışlar. Jojo’nun ona hayranlığı, onun gibi olmak istemesi, onunla olan konuşmaları iyi canlandırılmıştı, oyuncular çok güzel oynamışlar. Jojo 10 yaşında bir çocuk. Babasının savaşta olduğu söylenmiş ama etrafındakiler babasının korkak olduğunu iddia ediyorlar, filmi izlerken ben mi kaçırdım yoksa söylenmedi mi acaba babası neredeymiş gerçekten?

Filmi izlemeye geç başladım çünkü gün içinde çok işim vardı, gece 2 gibi başlayınca film 4 te bitti. O yüzden uykum gelince bazı yerleri kaçırmış olabilirim.

Annesini Scarlett Johansson canlandırmış ve yine efsaneydi oyunculuğu. Savaş karşıtı bir kadın ve barışın gelmesini savunuyor. Jojo ile çok tartışma yaşadılar sen siyaset yapma çocukluğunu yaşa dedi ama maalesef öyle bir dönemde değillerdi. En çok beni etkileyen anne çocuk sahnesi şu: Jojo babasını istiyor, onun gelmesini ve kendisiyle konuşmasını istiyor. Annesi de yemek masasından kalkıp ceket giyiyor, şömineden kül alıp yüzüne sakal gibi sürüyor ve babasıymışçasına konuşuyor Jojo ile. Bu sahne hem komik hem de duygulandırıcıydı. Bir diğer sahne ise spoi olur diye diyemiyorum tam anlamıyla ama annesinin ayaklarına sarıldığı sahneydi. Çok ağladım.

Jojo çocuklarla eğitim kampına gidiyor. Ama tavşanı öldürmesi istenince yapamıyor, sonra herkes onunla TAVŞAN JOJO diyerek dalga geçiyor. Korkak olduğunu söylüyorlar. Ondan sonraysa Jojo şaşırtıcı bir şey yapıyor.

Bazı şeyler yüzünden Jojo kamptan ayrılıyor ve evde kalıyor. Üst kattan ses geldiğini fark edince gizli yerde saklanan kızı buluyor. Kız (ELSA) onu ilk başta korkutuyor ama zamanla ilişkileri çok komik ve güzel ilerliyor. Jojo Nazi hayranı ve Yahudilerin gerçekte nasıl olduğunu öğrenmek istiyor bir kitap yazıp Hitler’e göndermeyi hayal ediyor.

Zaman böyle geçiyor kötü olaylar oluyor elbette. Jojo savaşın kötü tarafıyla karşılaşıyor. Ölen insanları, savaşan ve ölen arkadaşlarını görünce inanılmaz derecede korkuyor, saklanıyor. Jojo’nun gözünden o döneme bakıyoruz ve savaşın ne kadar acımasız olduğunu, insanların ne kadar yıkıcı olduğunu görüyoruz. İnsanların hepsi insan ama bazıları kendini üstün gördüğü için katliam yapıyor. Bu kendilerinin sonunu getiriyor tabii. Savaş her zaman kötüdür, olan masumlara olur. Savaşsız bir dünyaya uyanmak istiyorum artık. Çocuklar ölmesin, çocuklar bu filmde gösterildiği gibi çocukluklarını yaşayamadan asker haline getirilmeye çalışılmasın.

Film hem eğlenceli hem de duygusaldı. Jojo ve Elsa’nın aralarındaki iletişim harikaydı, kardeş gibi olmaları da çok etkileyiciydi. Ayrıca Jojo’yu canlandıran Roman Griffin Davis çok yetenekli ve yakışıklı. Bence ilerde bu çocuk iyice değerlenecek diye düşünüyorum.


Filmde en komik sahnelerden birisi de eve nazilerin geldiği sahneydi. herkes tek tek heil hitler diye birbirini selamlamak zorunda kaldı. aslında herkes bu selamlama faslından sıkılmıştı ama bir türlü bitmek bilmedi ve mecbur katlandılar ben de bayağı komik buldum o sahneleri.

Filmi herkese tavsiye ederim. Oscar’da en az bir tane ödül almasını isterim. Ama bence en iyi uyarlama senaryoyu JOKER kazanmalı. Şimdiye kadar izlediğim adaylar üç tane ve beğenme sırama göre yazıyorum: Joker, Jojo Rabbit, 1917. joker ilk sırada sevdim çünkü içime çok oturdu beni bayağı etkiledi. Şimdi spoiler yazacağım izlemeyen okumasın!!

*SPOİLER*
Filmin sonunda bir Nazi’nin  Jojo’yu korumak için üstündeki nazi ceketini zorla çıkartıp bağırarak git buradan pis Yahudi diye bağırması beni etkiledi. Böylece Jojo’nun hayatını kurtardı.
Jojo’nun filmin sonunda hayali arkadaşı Hitler’e tekmeyi basması efsaneydi. Savaşın ne kadar kötü olduğunu ve ırkçılığın saçma olduğunu anladı diye ümit ediyorum. Ayrıca Hitler’in herkesi kandırıp bir katliama sürüklemesini de fark etti.
Jojo’nun ve Elsa’nın filmin sonunda dans etmeleri çok iyiydi.
Özgürlüğü dans ile kutlamaları ve annesinin de savaş bitince dans etmek istemesi ama o dansın çocuklara nasip olması da duygusaldı.
Ayrıca başka film yorumları da yazdım son günlerde. Onlar arada kaynamasın. linkleri bırakıyorum aşağıya:) hepsi harika =)

4 yorum:

  1. ay ne minnoş tatlı film de mi yiaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çok tatlıydıı çocukların gözünden olunca bir başka güzel :)

      Sil
  2. Konuyu okusam ilgimi çekmezdi ama takip ettiğim bütün bloglar o kadar güzel yorumlar yazdılar ki Oscar filmlerinde en çok izlemek istediğim film bu oldu. Çok merak ediyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ya ben en çok parasite knives out ve jojo yu sevdim :))

      Sil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...