6 Şubat 2020 Perşembe

FİLM YORUMU // YEDİNCİ HAYAT (SEVEN SİSTERS)



Yayın tarihi: 30 Ağustos 2017 (Fransa)
Orijinal adı: What Happened to Monday?

Yönetmen: Tommy Wirkola
Yapımcılar: Raffaella De Laurentiis, Philippe Rousselet
Senaryo: Kerry Williamson, Max Botkin
TÜR: Dram/Gizem
SÜRE: 2 saat 4 dakika
OYUNCULAR: Noomi Rapace,Willem Dafoe,Glenn Close ,Marwan Kenzari,Adrian Knowles,Clara Read 
***
FİLM YORUMUM:

Merhaba :) harika bir film izledim. Çok sorgulatıcı bir filmdi.
Dünya o kadar kalabalıklaşmış ki artık her ailede 1 çocuğa izin veriliyor. Bir anne yediz bebek doğuruyor ancak ölüyor. Dedeleri çocukları saklıyor, sadece 1 tanesini nüfusa kaydettiriyor. 7 çocuk tüm hayatları boyunca tek bir kimlikle yaşamak zorunda. Bunu da şu şekilde yapıyorlar: her birine haftanın günlerini isim olarak veriyor dedeleri. Her çocuk kendi ismi olan günde dışarı çıkıyor. O bir günde yaşadıkları her şeyi kameraya kaydediyorlar, yaptıkları her şeyi, tanıştıkları insanları…

Her şey sorunsuz gidiyor. Hepsi aynı hayatı yaşamayı öğreniyor. Zorluklar oluyor ama dedeleri onlara öyle bir ceza veriyor ki bir daha hata yapmıyorlar. Çok acıdım onlara o kadar kötü şeyler yaşadılar ki.

30 yıl sonra yedilerden ilki kayboluyor. Artık dedeleri de hayatta değil, kendi çarelerine bakmak zorundalar. 


Ayrıca hepsi aynı hayatı yaşasa da, aynı şeyleri öğrenmek zorunda kalsalar da evde kendi özgür iradeleri ile yaşıyorlar ve sevdikleri şeyleri yapıyorlar. Hacker olan biri bile var, sporla uğraşan, hesap işlerinde iyi olan…

Yedizlerden biri kaybolunca baskıcı hükümet onları öğreniyor ve gizlice avlamaya başlıyor. Gizli tutuyorlar çünkü öğrenilse kaos olur. 30 küsür yıl yediz çocuklar yaşamış, kuralların dışına çıkmışlar, ekstradan kaynak tüketmişler ve devlet onları öğrenmemiş, insanlar bunu duysa felaket olur.
Fazla doğan çocukları devlet dondurduğunu söylüyor ama acaba öyle mi? Bizim kızlar kardeşlerini ararken bir sürü sırrı öğreniyorlar. Bu distopik dünya o kadar acımasız ki. İnsanlar çok baskı altında ve kurallara uymak zorundalar. Fazla çocuk olursa birini feda etmeliler, her evde tek çocuk izni var.

Bu geri kalan 6 kardeş, gerçekleri ararken inanılmaz şeylere ulaşıyorlar. Bunu insanlara duyurmak istiyorlar. Başlarına çok fena şeyler geliyor. Sonu çok şaşırtıcı ve çok hüzünlüydü. Kesinlikle izlemelisiniz.


Hepsinin tek kimlikle yaşamak zorunda olması üzücüydü, hiç arkadaşları, sevgilileri olamadı. Ama asıl üzücü olan sırları öğrenildikten sonra olanlardı. Bu yedi kardeş uzun yıllar dedelerinin öğrettiği gibi birbirlerini tamamlayarak ve hatta aynı kişiler olarak yaşamışlar. Sadece evde kendileri gibi olmaya izinleri var. Ama kardeşlerden biri kaybolup devlet bunların peşine düşünce her şey çığrından çıkıyor :/

Fedakarlığı, yaşama gayretini, kini ve nefreti görüyoruz, her şeye sahip olma hırsının nelere mal olacağını görüyoruz filmde.

Mükemmel bir senaryoydu ve oyuncu da harikaydı. Gerçekten çarpıcı bir filmdi, empati yaptırdı ve çok duygulandım. Sonlara doğru özellikle etkileyiciydi. Sonu biraz tahmin edilebilir ama bu sorun değil, kurulan dünya inandırıcıydı. 2017 yılında çıkmış ama bence harika, daha popüler olmalıydı değeri bilinmemiş. Ben kıyıda köşede kalmış ama muhteşem olan filmler keşfetmeyi seviyorum. Bunu da bizim tivibu sayesinde keşfettim. Böyle bir sürü güzel film izliyorum. Sizlere de bunu kesinlikle tavsiye ederim :)
(FOTOĞRAF BANA AİT, ALMAYINIZ)


-AMARİL-

7 yorum:

  1. 2018 yılının yazında can sıkıntısından izlemiştim.Ama iyiki de izlemişim demiştim.Sonunda devletin çocuklara yaptığı şeyi herkes öğrenmişti ve gerçekten üzülmüştüm.Kalabalık bir ailede olmamdan ötürü acaba gerçekte olsaydı nasıl olurdu diye iç geçirmeme sebep olmuştu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ya ben de bi beklenti olmadan başladım ve bayıldım :)
      dediğin gibi böyle empati yaptırdılar ve bu yüzden bile film başarılı ;)

      Sil
  2. aynen nadir olur muhtemelen ama olmaz diye bir şey de yok :)) izle mutlaka bayılırssın bence =)

    YanıtlaSil
  3. oleey izliceem. naomi rapace de süfer yaaa :)

    YanıtlaSil
  4. Bu filmin bloglarda yorumunu okuduğumu hatırlıyorum. Gerçekten ilgi çekici bir konu. Eğer hakkını vererek anlattılarsa etkileyici bir film olması kaçınılmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen kesinlikle harika bir konu ve eksiği olsa da bence güzel filmdi :)

      Sil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...