21 Şubat 2020 Cuma

FİLM YORUMU // SİYAH KUĞU (BLACK SWAN)



Gösterime giriş tarihi: 25 Şubat 2011 (Türkiye)
Yönetmen: Darren Aronofsky
Tür: Dram/Gizem
Süre: 1 saat 48 dakika
Ödüller: En İyi Kadın Oyuncu Oscar'ı
Oyuncular: Natalie Portman (Nina Sayers), Mila Kunis (The Black Swan)

FİLM AÇIKLAMASI:
Genç bir kadın olan Nina, yetenekli bir balerindir. Eski bir balerin olan ve dans konusundaki hırsını kendisine aşılayan annesi ile New York’ta yaşayan Nina’nın hayatı danstan ibarettir. Bale yönetmeni Thomas Leroy, sahneye koyduğu Kuğu Gölü Balesi’nin baş dansçısını yeni sezonda değiştirmeye karar verir. Zarif, masum ve saf Beyaz Kuğu ile kötülüğün, şehvetin ve bilinmezliğin temsilcisi Siyah Kuğu'yu aynı anda canlandırabilecek bir balerin arayan yönetmenin ilk tercihi Nina olur. Ancak rolü almak için elinden geleni yapan Nina’nın karşısında güçlü bir rakibi vardır. Nina, Beyaz Kuğu rolü için harikalar yaratsa da genç kadının Siyah Kuğu performansı pek de başarılı değildir. Rakibi Lily ise Siyah Kuğu rolü için iyi bir performans sergiler. Lily ve Nina arasındaki rekabet, çalışmalar boyunca ilginç bir dostluğa dönüşür. Bu süreçte Nina, hayatının mahvolmasına neden olan karanlık tarafıyla yüzleşmeye başlar.
FİLM YORUMUM:
Merhaba harika bir psikolojik gerilim filmi ile geldim. Filmi gece kardeşimle izledik biraz ürküttü bizi. Psikolojik gerilim kategorisinde en iyi filmlerden olabilir.
Oyun yönetmeni Kuğu Gölü adlı oyundaki baş balerini değiştirmeye karar verir. İlk tercihi Nina’dır. Balenin; saf ve zarif Beyaz Kuğu ile şehvetin temsilcisi Siyah Kuğu’yu canlandırabilecek birine ihtiyacı vardır. Nina bu ikisi için çok çabalar, ancak yeni bir rakip çıkar kendisine. O rakip yönetmeni etkilemeyi başarır.


Nina Beyaz Kuğu rolüne uysa da Lily yani rakibi de Siyah Kuğu’nun tam karşılığıdır. İki genç dansı arasındaki rekabet garip bir arkadaşlığa dönüşürken Nina da kendi karanlık tarafıyla haşır neşir olmaya başlar. Onu mahvedecek bir bunalıma girer. Gördüğü halüsinasyonlar çok korkunçtur. Yaşadıklarını sorgular, kendini aşırı sıkan sürekli en iyi olmaya zorlayan birisidir ve depresyona girer. En kötüsü de psikolojisinin bozulup halüsinasyon görmesidir. Annesi Nina’yı çok zorlar. Aşırı bunaltan bir anneydi ve kızının hep en iyisi olmasını istiyordu. Bu yüzden Nina’nın her yaptığına karışır, arkadaşlarıyla eğlenmesine bile izin vermez. Sürekli çalışmasını ve formunu korumasını ister. Nina’ya destek değil köstek olur böylece.

Balerinlerin ne kadar zor ve yara dolu bir hayatı olduğunu anladım. Çok etkileyici bir filmdi. Bayağı duygulandım Nina’nın yaşadıklarına. Onun gibi bir hayatım olsun istemezdim. Baleyi çok seviyor, evet hobisini yapması çok güzel ama kendisine zarar veren bir yaşam biçimini seçmiş.

Nina annesi yüzünden çok kısıtlanıyor dedim evet bir de cinsel açıdan da çok kısıtlanıyor. Siyah Kuğu’yu canlandırması için tamamen özgür olması ve kadınlığını kabul etmesi gerek. Bunda çok zorlanıyor. Kendisine çok eziyet ediyor. Şizofrenik hallere yol açıyor bu da. Film inanılmaz bir şeydi. Gerildim, duygulandım ve bale sahneleri de çok etkileyiciydi. Atmosferi harikaydı.

Mükemmel olmaya çalışmak ve hırs yapmak kendine en çok zararı verir insanın. Mutlu olmalıyız, kimse mükemmel olamaz, her şeyi yapamayız. Belli özelliklerimiz vardır bizi öne atan onlarda iyi olsak yeter. Sevdiğimiz şeyleri yapsak yeter. Neden insanlar daha fazlasını isteyip kendini strese sokar ki? Kendimize bu kadar yüklenmememiz gerekir. Stres insanı tüketiyor cidden. Filmde görüyoruz ki bu baskılanmışlık ve mükemmeliyet isteği Nina’yı şizofreniye götürdü, halüsinasyonlar gördü, hayatı karman çorman oldu. En sonunda tüketti kendisini. Filmin sonu beni çok etkiledi bayağı etkisinden çıkamadım. Zaten tüm film boyunca gergin bir hava vardı. Korkutucu sahneleri vardı. İnsanın aklını kaybetmesi ve ona yardım eden kimse olmaması, tamamen yalnız ola hissi ne kadar berbat bir şey…

Filmin yönetmeni ve Natalie Portman efsane işler başarmış. Natalie filmden önce 1 yıl kadar bale eğitimi almış ve yüzde seksenini kendisi oynamış. Ne kadar harikaydı. Canlandırması muhteşemdi, tüm o stresi, gerginliği, akıl karışıklığını inanılmaz iyi canlandırmış. Makyajlar, kostümler de süperdi.
Ödüllü ve çokça söz getiren bir film. Herkes mutlaka izlesin =)
Ayrıca başka film yorumları da yazdım son günlerde. Onlar arada kaynamasın. linkleri bırakıyorum aşağıya:) hepsi harika =)
(FOTOĞRAF BANA AİT, ALMAYINIZ)


5 yorum:

  1. izlemiştim bu filmi gerçekten çok güzel bir film di 😊bol bol gerilimli bir film di 😊 emeğine sağlık canım benim sevgiler 😊🌸

    YanıtlaSil
  2. iç çatışmayı çok iyi işleyen bi filmdi portman da rolünün hakkını vermiş

    YanıtlaSil
  3. İlk çıktığı zaman çok merak ediyordum ama izleme fırsatım olmamıştı. Bu aralar karşıma çıkıyor izlemem için işaret galiba :))

    YanıtlaSil
  4. çok sevdiğim filmlerdeeen :)

    YanıtlaSil
  5. Black Swan, iki kez izlediğim ve çok beğendiğim bir filmdi. Yine izleyebilirim beni çok etkilemişti nedense. NAtalie Portman nefes kesiciydi.

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...