3 Şubat 2020 Pazartesi

GECE GELEN - TESS GERRITSEN


Yayıncı: Doğan Kitap
Sayfa sayısı: 296
İlk Yayınlanma Tarihi: 1 Ekim 2019
Türü: Gerilim-Polisiye, Hayalet Hikâyesi, Sürükleyici, Psikolojik Kurgu, Sürükleyici Aşk Romanı
KİTAP TANITIMI:
YEPYENİ, BAMBAŞKA BİR GERİLİM
Boston'da yaşadığı trajik bir olay, yemek kitapları yazan Ava'yı ıssız bir sahil kasabasına sürükler. Burada kiraladığı 19. yüzyıldan kalma muhteşem malikanede hem kitabını yazabilecek hem de geçmişindeki hayaletlerden kurtulacaktır. Ancak hiçbir şey Ava'nın planladığı gibi gitmez, çünkü malikanede başka biri daha yaşamaktadır: 1875 yılında ölen, malikanenin ilk sahibi Kaptan Brodie! Kaptan Brodie'nin varlığı, Ava'nın akıl sağlığını sorgulamasına yol açsa da, geceleri kaptanın gelmesini sabırsızlıkla beklemektedir artık. Aynı zamanda hem sevecen hem de cezalandırıcı olan kaptan, tam da Ava'nın ihtiyacı olan şeyi sunmaktadır genç kadına. Malikanede kendisinden önce yaşayan kadınların başına gelenleri öğrenen Ava için tehlike çanları çalmaya başlasa da oradan ayrılmayı göze alamaz, çünkü kendi geçmişi çok daha fazla korkutmaktadır onu. Tess Gerritsen tutku ile gerilimi büyük bir beceriyle harmanlarken, okuru insan psikolojisinin derinliklerine götürüyor.
***
KİTAP YORUMUM:

Merhaba :) 2 gece önce akşam başlayıp saat 4’te bitirdiğim bir kitapla geldim. Aşırı sürükleyici, merakta bırakan ve gerilimli bir kitap. Tess’in tarzından farklı olmuş bu. Ondan ayrı değerlendirirsek çok beğendim derim ama Tess’in yazdığını göz önüne alınca bu ne falan oldum. Kitabı gece okuduğum için bilinmezlikten ve hayaletimsi şeytanımsı o yaratıktan her defasında korktum, ama gündüz okusam aynı etkiyi yapmazdı sanırım. Yine de kitap, gerilim filmi havasında akıp gitti.


Ava, yemek kitapları yazan birisi. Yılbaşında çok kötü bir şey yapmış ve onun vicdan azabıyla her şeyden uzaklaşmak istemiş. Yazın Maine’de ıssız bir uçurum kenarındaki 19.yy’dan kalma malikâneyi kiralar. İlk geldiğinde evin ürkütücü havasından ve etrafın aşırı sessiz olmasından korkar. Ancak eve girince bir şey onu rahatlatır. Ev gayet bakımlıdır ve ev onu kabul etmiştir. Evin onu kabul etmesiyle hayatı değişir. Evin kabul etmesinin altında bambaşka bir şey var onu da ilerde anlıyoruz. Gece Ava’nın yanına gelip ona dokunan ve onunla konuşan yakışıklı bir erkek gölgesi/cismi görür. İlk başta korkar ama sonra huzur bulur ve onu hep yanında ister. Çok garipti. Tess’in yazdığı açık kısımlar beni rahatsız etti bence bu kadar abartmamalıydı grinin elli tonu gibi bir şeye kaçmış, ama o yaratığın ve Ava’nın ne kadar karanlık dürtüleri olduğunu göstermek için de bu sahnelere ihtiyaç vardı tabi.

Ava, anlar ki bu adam malikanenin sahibi Kaptan Brodie’dir. Ava’nın neye ihtiyacı varsa onu sunar kadına. Kaptan ona “Burada, evimde ne ararsan onu bulacaksın.” Demiştir ve Ava neyi isterse onları yapar. Geldiği geceler onu evin ürkütücü kısmı kuleye çıkartır. Eve başka insanların gelmesinden hoşlanmaz. Ava da bir zaman sonra kuşkulanır ve nette arama yapar. Hayaletli evler hakkında deneyimli bir kadına mail atar. Maeve adlı kadınla konuşurlar. Detayları vermez ama Kaptan’ı anlatır. Kaptanı evden kovmak istemediğini ama delirmediğini kanıtlamak istediğini söyler.

Hayalet avcıları gelir ve evde arama yapar, 1 gece kamera kurarlar. O kamera görüntülerinde tarif edilen şeyden sonra ben de ürktüm işte ve gece 2 3 gibiydi, her yer sessizdi evde ve aklımda o şey belirince bayağı tırstım yalan yok.

Sonra araştırma onları yıllar boyunca o evde ölmüş kadınlara götürür. Hepsi de uzun yıllar tek başına o evde yaşamış ve ölmüştür. Sadece birisinin ölümü şaibelidir. Ava ve Maeve bu ölümleri iyice araştırır. Polisiye kısmı burada başlıyor ama çok da polisiye sayılmaz.

Ava’ya ne olacak? Yaratık aslında ne? Ava evden ayrılacak mı? Ölen kadınlara aslında ne olmuş? Bu ve daha fazlası kitapta. Okumanızı tavsiye ederim. Ama dediğim gibi Rizzoli Isles serisi gibi beklemeyin bu değişik bir şey. Sonunda bazı şeyler netlik kazanmadı. Okuyucuya bırakmış. Fantastik ögelerle harmanlanmış bir gerilim kitabı. Türü sevene öneririm.

Ben kitabı @hayatim__kitap önderliğinde #polisiyetutkunları grubumuzda ocak ayında okumak için seçmiştim. Ancak final yoğunluğundan ve evde işlerimin çok olmasından dolayı geç kaldım, neyse ki okuyabildim. Ayrıca bu güzel kitap @booksishappiness ‘tan bana hem yılbaşı hem de doğumgünü hediyesi meslektaşıma çok teşekkür ederim :)

***Tess Gerritsen'dan okuyup yorumladıklarım:
ATEŞİN ŞARKISI
Üstlerine tıklayıp okuyabilirsiniz.
not:
Polisiye kitaplarımla ilgili tüm yazılara ulaşmak için tıklayın.
NOT: Ayrıca hemşirelik 1.sınıftan öğrendiklerim hakkında ve 1.sınıfta ne gördük bunun hakkında bir yazı yazdım. okumak isteyenler buraya tıklayabilir :)

(FOTOĞRAF BANA AİT, ALMAYINIZ)


2 yorum:

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...