7 Şubat 2020 Cuma

FİLM YORUMU // 1917 // #OscarAdayıFilmleriİzliyoruz2020



Yayın tarihi: 4 Aralık 2019 (Londra)

Yönetmen: Sam Mendes
TÜR: Dram/Aksiyon
SÜRE: 1 saat 59 dakika
Ödüller: Altın Küre Drama Dalında En İyi Sinema Filmi Ödülü
OYUNCULAR: George MacKay,DeanCharles Chapman,Richard Madden,Benedict Cumberbatch
***
FİLM YORUMUM:

Merhaba Oscar adayı savaş konulu 1917 yorumuyla geldim. Filmi düşük kaliteli sinema çekimi olan siteden izlemek zorunda kaldım. Çoğu yerde Oscar adayı filmleri telif yemişti. Etkinlik için de acele etmem gerekiyor yakında tören var.Perili Ev blogunun sahibi Ebrar bir etkinlik başlattı, merak edenler detaya bakabilir.

Film güzeldi, konusu basitti, mekanlar harikaydı çok gerçekçiydi. Çekimi etkileyici siz de duymuşsunuzdur akıcı bir teknik var, tek odaklı kamera bir tane ve hep oyuncuların etrafında dönüyormuş havası verilmiş. Bence çekimi harikaydı. Sanki o film atmosferindeymişiz gibi hissettim.


1.Dünya Savaşı yıllarında geçiyor film. 2 askere önemli bir görev veriliyor. Almanların tuzak kurduğunu ve askerlerin saldırıdan çekilmelerini iletmeleri gerek. Yoksa 16 bin küsur asker boş yere ölecek. Emir verilen iki askerden birinin abisi o taburda olduğu için o göreve gitmeye istekli. Ama diğeri bunun çok acele olduğunu iyice hazırlanmaları gerektiğini söylüyor. Çünkü Almanlar sözde yerlerini terk etmişler ve onlar da o alandan geçmek zorundalar. Ne olacağı belirsiz, güvenli bölgeden gitmeyecekler. Tehlikeli olan o yol var sadece. Yola çıkıyorlar o tabura yetişmek ve savaşı durdurmak için.

Benim anlamadığım neden telefonla haber verilmediği. Acaba telefonlar dinleniyor muydu da bu haberi oradan iletemediler?

Her neyse bu askerler yola çıkıyor, uzunca yürüyorlar, ölü insan ve hayvanların yanından geçiyorlar, çamurlara giriyorlar. Sonra kötü bir şey oluyor. Şaşırdım o kırılma noktasında çünkü beklemiyordum bunu. O noktadan sonra film vasiyeti gerçekleştirmek için hareket eden asker filmi oluyor.

Filmde gösterilen mekanlar çok iyiydi dediğim gibi. Ölü hayvanlardaki sinekler bile gösterilmişti. Deredeki ölü insanlar, yerdeki ölü atlar, paramparça binalar, yaralı askerler beni etkiledi. Savaşın acımasızlığını ve ölümün yalnızlığını, terk edilmişliği net olarak gördüm.

Oyunculuk iyiydi. Film bitince konusu basit geldi cidden. Film sadece o haberi iletmek üstüne kurulmuş. Ama diğer yandan bakarsak da bu basitlikte bir etkileyicilik var. O basit konu etrafında şekillenmiş gerçeğe yakın bir atmosfer var. Oscar alır mı bilmiyorum alır gibi ama. Altın küreyi almış sanırım.

Filmin sonu duygusaldı azıcık. Ama ben en çok o kırılma noktasında üzüldüm ve o askerin karargaha ulaşmak için verdiği mücadeleden etkilendim. Derede sürüklenmesi en etkileyici olan yerlerdendi o derede gösterilenler de öyle.  Askerin bebek ve kadına yardım etmesi de hoştu.
Ayrıca askerler savaş alanına çıkınca onun da komutana doğru koşması, düşe kalka gitmesi de etkileyiciydi. Komutan ise Benedict Cumberbatch’mış. Bu da güzel bir detaydı :)

Çok fazla aksiyon beklemeden ve etkileyici konu beklemeden izleyin. Basit bir konu var ama çekim açısı ve mekan gerçekçiliği muhteşem. Ben o düşük kaliteli sinema çekiminden izlerken bile anladım bu çekim açısının güzelliğini. Değişik bir hissiyat verdi.Bu tarzı severlere tavsiye ederim.

12 yorum:

  1. Ben de bu filmin en çok kamera olayını sevdim. Tek açıdan bakıyor olmamız bir bilinmezlik katmış ve atmosferin içine çekmiş izleyiciyi. O tek kameranın baktığı yerden başka bir şey göremiyoruz karakterin bildiklerinden başka bir şey bilmiyoruz bunu sevdim. Konu olarak ben de başka detaylar aradım izlerken ama görüntü ve teknik olarak başarılıydı. Ben de az önce oscar için toplu bir yazı yazmıştım düşüncelerimiz benziyor gibi sanki. Bakalım neler olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet aynı şeyleri düşünmüşüz. muhtemelen en iyi kamera çekimi kategorisinde tam adını hatırlayamadım her neyse o kategoriden ödül alır mutlaka :)

      Sil
  2. Kamera olayını okuyunca daha bir ilgimi çekti film. Ne zaman izlerim kestiremesem de bakacağım :)

    YanıtlaSil
  3. benim adayım buuuu. ama gönülden istediğim deee tavşan jojoooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa ben de jojo ya da joker olsun isterim. ama her biri farklı kategoriden ödül almaz mı illa ?

      Sil
    2. alır herhaldesiiii görcez yarın :)

      Sil
    3. evet çok heyecanlı ilk kez oscar sürecini ucundan yakalasam da takip ediyorum :) ebrar sağ olsun

      Sil
  4. Savaş filmlerini pek sevmiyorum ben. Psikolojimi baya kötü yapıyor. Bu yüzden genellikle tercih etmiyorum. Bunu da izler miyim bilemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de pek sevmiyorum üzüldüğüm için. ama şans verip empati yapıp geçmişi düşününce de iyi ki izlemişim derim hep :)

      Sil
  5. Avusturya'da da o kadar çok savaş filmleri ve belgeselleri var ki bazen bıkıyorum bazen de merak edip izliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ya çok savaş filmi etrafta olunca ben de izlemek istemezdim

      Sil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...