17 Şubat 2020 Pazartesi

GELİNCİK KIZILI - BİROL YILDIZ HATİPOĞLU


Sayfa Sayısı: 224
Yayınevi: Arsine Yayıncılık
Basım: Ekim 2019
Türü: Edebiyat, Roman, biyografi, dram
KİTAP YORUMUM:

Merhaba :) dün gece 4 saatte falan bitirdiğim bir kitapla geldim. Kitap beni çekmemişti ve bir de işlerim okul dolayısıyla geç başladım. Ama sonra geç kalmama pişman oldum çok güzeldi bence. Gerçek hayat öyküsü ve Birol Bey Şehit ailelerinin yemeğine gidiyor bir kadınla karşılaşıyor o gizemli kadın ben size güvendim kitap da yazıyormuşsunuz, benim bu hayatta bir isteğim var o da eşimin hayatının kitabının yazılması diyor. Yazarımız kabul edip yazmaya başlıyor. Tabi bunları kitabın sonunda öğrendim. Kitap nereye varacak diye merakla okudum. Ortalarda bir ağlamaya başladım, sonuna kadar ağlamam bitmedi :(

Çok duygusal bir kitap. Yokluk, yoksulluk ve çaresizlik. İnsanı mahveden bu şeyleri yaşayanların kitabı bu. İçiniz kahrolacak okurken. Tam mutlu oldum derken bir ayrılık gelip ayırdıysa onlar da kendinden bir şey bulacak.
Kartal var namı diğer Gelincik Kızılı. Çocukluğundan başlayıp ölümüne kadar olan şeyleri ve sonrasını anlatıyor kitap. Kartal çok çalışkan, hevesli, cesur ve güçlü birisi. Başına gelmeyen musibet kalmıyor. Çok eziyet çekiyor okurken, hatta kargaşa yıllarında hapse bile atılıyor. Sonra gönlünü veriyor bir Gelinciğe. Gelincik ve Gelincik Kızılı’nın hikayesi bu ama onları anlatırken köyden başka insanların da hayatına konuk oluyoruz.


Masum ve iyi kişiler kadar zalimlere de tanık oluyoruz. Kartal’ın ailesinin gizemini çok merak etmiştim bayağı ilginç çıktı çok üzücü cidden. Kader nasıl onları bu durumda birleştirmiş? Ne olmuş da Kartal’ın hiç bilmediği abisi buralardan gitmiş?

Köy hayatındaki zorluklar çok duygusal anlatılmış, okurken hep duygulandım. Çocukların çektiği zorluklar, okula gitmek için kilometrelerce yürümesi gereken çocuklar, evlatlarına okul eşyası alırken bile zorlanan babalar, aşkı için organ bağışı verip kandırılanlar, sefil ve yorgun haldeki bir çocuğu hiç dışlamadan evine götürüp temizleyen doyuran gönlü geniş aile, parasızlıktan en iyi üniversiteyi kazandığı halde gidemeyen gençler, sağ sol davaları… daha ok şey var kitapta. Okuyun görün efendim. Beni bu hayat çok etkiledi. Kartal sen nasıl bir adammışsın beni tüm gece ağlattın.

Allah şehitlerimizden razı olsun, ailelerine sabır versin. Vatan sağ olsun evet ama ateş de düştüğü yeri yakıyor. Bir gün konuşulup unutuluyor bu fedakâr hayatlar. Bence onlarınki de ölümsüzleştirilmeli. Vatanın evlatları onlar için şehit olan kardeşlerini unutmamalı. Haberlerde bir iki söylenip geçilmemeli. Kitap haline getirilse hayatları ve okusak içimize otursa biz de dertlensek. Çünkü bu vatan zor kazanıldı ve biz hep mutluluk içinde yaşamamalıyız. Hakkını ödeyemeyeceğimiz çok insan var. En azından onları düşünüp dertlenmeliyiz. Eylül ne harika bir kadınmış ki bu fikri düşünüp yaptırmış, Allah yazdırandan da yazan dan da razı olsun.

Okurken köy konuşmaları beni sıktı bazen bazı durumlar da uzatılmıştı ama yine de çok sevdim. Kapak dizaynı da harika :) Kitap beni çok etkiledi. Uzun zaman da unutamam. Gelincikler çok narindir ama çok etkileyicidir. Bundan sonra onlara başka gözle bakacağım…

Kitabı okumamı sağlayan @arsine.yayincilik ‘a @yazaralibayram ‘a ve yazar #birolyıldızhatipoğlu na çok teşekkür ederim. Güzel bir grupla okuduk

3 yorum:

  1. haydi mime!! https://edischar.blogspot.com/2020/02/dumduz-mim.html

    YanıtlaSil
  2. İlk kez gördüm bu kitabı, kapak tasarımı hoşmuş gerçekten :)

    YanıtlaSil
  3. güzelmiş yaa. arsine yineğğğ :)

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...