3 Mart 2020 Salı

SİNEK – TANER MUTLU



Yazar: Taner Mutlu

Yayınevi : Arsine
Yayın Tarihi: 2019
Sayfa Sayısı: 320
Tür: Polisiye, gerilim
***
KİTAP YORUMUM:


Merhaba :) harika bir kitap daha okudum. Polisiye ama sadece o değil. Gizem, macera, fantastik, mitolojik, dini ögeler de içeriyor.

Ahmet bir komiser ve işleri pek de yolunda gitmiyor. Art arda cinayetler işleniyor ancak hiçbir şekilde kanıt yok. Araştırmaya devam ederken Ahmet’in evinde garip olaylar oluyor. Rüya gibi ama rüya olmayan şeyler görüyor/yaşıyor. Bir akşam garip bir adam evine giriyor kendini Vatikan’dan Benedetto olarak tanıştırıyor. Ahmet’in müdüründen izin almış ve Ahmet’i yolculuğa çıkartmak istiyor. Ahmet bu tuhaf adama karşı koyamıyor. Kendisini ona teslim edip götürdüğü yere gidiyor.


Vatikan’a gidiyorlar önce. 3 din adamı var Vatikan’da: papaz, imam, haham. Ahmet’e dinler ve şeytan hakkında ilginç şeyler anlatıyor bunlar. Sirius yıldızından bahsederler ve onların birleştiği gün cehennemin kapılarının 1 günlüğüne açılacağını ve şeytanın çok fazla kötülüğe aracı olacağını söylüyorlar. O zamana kadar bu hep durdurulmuş asil kanlar tarafından. Şimdi de asil kan olan Ahmet’te sıra. Ahmet ve Benedetto uzun bir yolculuğa çıkarlar. Vatikan, Türkiye’de Şanlıurfa, Filistin. Ahmet’in bu yolculuğu onu farklı kişilerle ve varlıklarla tanıştırır. Bazen gerilerek okudum dini olarak kabul ettiğim varlıkları böyle bir kurguda okumak beni bazen gerdi ve korkuttu. Aslında korkulacak pek şey yok ama insanlar sanırım dinde olan ögeleri bir kurguda okuyunca veya izleyince tırsıyor biraz :) Fazla spoiler vermek istemiyorum bunlar konuyu anlatmak için gerekliydi biraz. Sonu da çok çarpıcıydı ve hiç beklemiyordum, öyle olmasını da istemezdim.

Kelepçe vurulamayan katil ne anlama geliyor? Bu uzun yolculuk neden yapılıyor? Asil kanlar kim? Uzun yolculuk onları nereye götürecek? Doğada var olan ama anlatılmayan sırlar ne? Cevapları kitapta :)

Aşırı sürükleyici ve merak ettiren bir kitap. Polisiyeden çok macera olabilir. Polisiye en başta az vardı. Sonradan konu hiç beklemediğim yerlere gitti. Beni şaşırtan kitapları severim bu da onlardan birisi :) ayrıca okuduğum hiçbir kitaba benzemiyor. Farklı ve ilginç. Bu da bana kitabı sevdirdi. Yazarla biraz sohbet ettik bu kurgunun nasıl aklına geldiğini sordum o da dini metinleri ve kitapları okuyunca böyle bir kitap yazmak fikrinin geldiğini anlattı. Kendisini tebrik ederim.

@arsine.yayincilik ‘a ve @tanermutlu_44 ‘e verdikleri emekler için çok teşekkür ederim :) #2020yerlipolisiyeyili olacak !

Ben kitabı @kitaplarm_ve_ben ‘in başlattığı #birlikteheraybiryayınevi etkinliğinde okumak için seçtim :) teşekkür ederim bu güzel etkinlik için.

Arkadaşlar bu aralar blogla ilgilenemiyorum. Yayınlarımı da otomatik gönderim yapmıştım şu an onlar da bitti. Bir müddet yorumlarımı bırakıp gideceğim. Diğer bloglara bakmayı çok istiyorum ama vaktim yetişmiyor. Telafi ederim inşallah. Kendinize iyi bakın. 
Okul ve Türk Hemşireler Derneği Öğrenci Komisyonu ile işlerim çok yoğun. Kendime bile zor vakit ayırıyorum. Kalan az vaktimi de bloga ve instagramıma ayıracağım. 

8 yorum:

  1. saoool bunun için dee. arsine artık aklımdağğğ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben çok severek okudum yayınevinden kitapları. polisiyeyi bir araya toplamak istemeleri güzel fikir

      Sil
  2. Güzel bir tanıtım olmuş,emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Hem polisiye hem gizemli mi dedin? Sinek kitabını hemen not alıyorum. Seninle kitap zevklerimiz uyuşuyor sanıyorum :)

    YanıtlaSil
  4. Hepimizin yoğun olduğu zamanlar oluyor. Allah kolaylık versin. Sen işlerini hallet, biz hep buralardayız, bekleriz :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çok sağ olun :)) virüs dolayısıyla okul tatil olunca biraz da rahatladım kitaplarımı okuyup diğer işlerime daha çok vakit ayırıyorum

      Sil
  5. aslında korku sevmem ama kitapta iyi oluyor. diğer türler kesinlikle evet onlara ek olarak bilimkurgu ve fantastik de var :))
    kitabı öneririrm

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...