21 Mart 2020 Cumartesi

ZOR OLSA DA HAYAT DEVAM EDİYOR – RÖVŞEN ABDULLAOĞLU



Bu zorlu Corona günlerinde, tam ihtiyacım olan hayata daha umutla bakmak için gerekenleri anlatan bir kitapla geldim. Başucu kitabı gibi olmalı ama tek sefer okumakla olmuyor bu kitap. İhtiyacımız oldukça, zorda kaldıkça gerekli yerleri açıp düşünmeliyiz. Düşündürücü, hayatı anlatan, kıssa ve hisselerden örnek veren, dünyaya nam salmış kişilerin hayatlarından kesitler içeren bir kitap. Ben severek okudum. Normalde bu tarz okumam. Sanırım ilk kez kişisel gelişim tarzı bir kitap okudum. Beni yorar böyle şeyler evet okuması ağır oldu ama iyi oldu.

Kitapta bir sürü başlık var. Hepsi birkaç sayfa sürüyor. Farklı şeylerden bahsediyor bazen de daha öncekileri tamamlayacak şeylerden. dini kıssalar ve ayetler de çokça var kitapta. Bence böyle olması da iyi olmuş. Kişisel gelişim okumaktan hep kaçınmıştım ama iyi ki bunu okumuşum. Farklıydı. Anlattıklarını, gerçek yaşamdan alarak desteklemesi de kaliteli yapmış.

Başarmak için hareket halinde olmamız gerektiğini ifade ediyor kitap. Yerimizde sayarsak bir yere varamayız. Ayrıca maddi bağımlılıklarımızı azaltırsak manevi huzura ereceğimizi de söylüyor. Anlatılan hikâyelerle bu destekleniyor. Kimseye muhtaç olmadan, kendimize değer verip asıl istediğimizin ne olduğunu bulmalıyız. Hayatta her zaman açgözlü olmadan bize verilen nimete şükrederek yaşamlıyız. Ama bu pısıp kalacağımızı göstermez. Başarılı olmaya daha iyisine ulaşmaya çabalamalıyız ama bunu insancıl şekilde yapmalıyız. Açgözlülük, aşırı hırs, bencillik bizi belki yüksek makama taşır ama insanlığımızdan kaybederek…

Kendimizi tanıyıp, hedeflerimizi belirleyip, manevi huzurumuzu yüksek tutarak, kimseye zarar vermeden yaşamalıyız. Hayata bir kez geldik öyleyse tadını çıkaralım, insanca yaşayalım.

Ayrıca kitapta nasıl olumlu düşüneceğimizi de anlatmış yazar. Onları kendi hayatıma da uyarlamam gerek. çünkü ben de karamsar olabiliyorum çoğunlukla. Kitabı; güzel, anlamlı ve boş sözler içermeyen kişisel gelişim okumak isteyenlere öneriyorum :)

2 yorum:

  1. iyimiş saol yaa hiç okumadığım bir yazar :)

    YanıtlaSil
  2. Bu günlerde karamsar olmamak zor. Yine de moralimizi yüksek tutmaya çalışıyoruz.

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...