8 Mart 2020 Pazar

KEHANET VAATLERİ – M.S.ASHERSON



Yazar: M. S. Asherson

Yayınevi: Feniks Kitap
İlk Baskı Yılı: 2019
Tür: BİLİMKURGU, MACERA
***
KİTAP YORUMUM:

Merhaba :)
Çok güzel bir bilimkurgu okudum. Günümüzden uzun yıllar sonra insanlar Dünya’yı mahvedince kendilerine yeni bir gezegen bulup, uzay istasyonları kurup, ticaret merkezleri yapıp bambaşka bir hayata başlamış. Şansölye İnsan birliğinin başında, başka türler de var. Teknoloji çok gelişmiş. Kapılar da var, yıllar boyunca sürecek yolculukları kısaltıyor, uzak yere ışınlıyor bu kapılar. 3 önemli kapı var çalışan. Bir tanesi de çalışmıyor çünkü anahtarı kayıp. Anahtar ele geçirilirken ve kapıyı çalıştırdıktan sonrası ile ilgili bir kehanet var. Herkes bunun bir gün gerçek olacağına inanıyor. İnsanlar Dünya’yı mahvetmiş, başka gezegenleri ve yıldızları ele geçirip sömürmüşler, türleri esir almışlar. Her şey çok gösterişli ve zenginler her zamanki gibi tadını çıkartıyor. Fakirler eziliyor sürekli. Ayrıca insanlar contra denilen bir şey bulmuş. Bilinçlerini saklı tutuyorlar öldükten sonra başka bedende hayatlarına devam ediyorlar. Ama bunu sadece zenginler yapabiliyor.

Yıldız Efendisi Simon, yardımcısı Maqlaan ve bilinçli gemileri Akrep’in macerasını anlatıyor bu kitap. Simon çok zeki biri. Ama bazen kendini gereksiz tehlikeye attı. Yine de istediğini elde etti. Onun çabalarını okumak güzeldi. Farklı bir evren vardı kitapta. Sömürgecilik, düşmanlık, ego, hırs daha kötü bir şekilde var. Kitapta bir sürü karakter vardı. Oluşturulan evren ve karakterler iyi betimlenmiş, ben çok iyi anladım.


Barbarlar denilen bir tür var. Herkes onlardan korkuyor çünkü onlar her hamleyi tahmin edebiliyor. Evreni tehdit ediyor bunlar. Gittikleri her yeri yakıp yıkıyorlar. Simon, birlik, diğer türler bunlarla savaşıyor. Ayrıca bu savaş hiç basit değil. Birçok zorluk atlatıyorlar. Ben kitapta ırkçılığı çok net gördüm. Herkes kendine önem veriyor. Kendi gibi olmayanı umursamadan ezip geçiyor. Ama barbarlar onları birbirlerine muhtaç bırakınca ne yapacaklarını bilemiyorlar. Simon’ a ise çok önemli bir görev veriliyor bu onun tüm hayatını etkileyecek…

Yapılan büyük savaş etkileyiciydi. Simon’un efsanevi pilotluğu çok etki etti bu savaşta. Fantastik, bilimkurgu, macera türünde bir kitap. Ben çok severek okudum. Daha erken bitirirdim ama dersler, staj, toplantılar çok yoğun geldi bu ara.

Kehanet gerçekleşecek mi? Her şeyi yok eden Barbarlar kimler ve bunu nasıl başarıyorlar? Simon bu savaşta ne yapacak? Türü sevenlere kitabı rahatça önerebilirim. Ayrıca seri olacakmış, merakla devamını bekliyorum.

@fenikskitap ‘a ve moderatörümüz @saksidaki_cicek ‘e çok teşekkür ederim. Harika bir kurgu okudum.


3 yorum:

  1. ben de severek okudum farklıydı ve yazarının kim olduğunu instada bu kitabın sayfasını yönetenler de bilmiyor. o da gizemli bence.

    YanıtlaSil
  2. bu da iyimiş. yayınevini de hiç duymadım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben de duymamıştım ama bence guzel ikisi de :)

      Sil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...