25 Mart 2020 Çarşamba

ÇATLAKLAR – MUAMMER MEMİŞ



Merhaba :)
Kitabı gece okudum bitirdim. Bu ara çok vaktimiz var ya 2 günde 3 kitap falan bitirmişim.

Kitap 4 arkadaşı anlatıyor. Dostlar onlar ve birbirlerini çok seviyor hep destek oluyorlar. Üniversitede okuyorlar ve genelde gırgır şamata ile geçiyor günleri. Gençlik kitabı ve çerezlik. Edebi dilde değil zaten günlük dille yazılmış. Hemen bitiyor. Hoşuma gitti ama bu tarz pek sık okumam arada sırada okuyunca iyi oluyor.


Kitap gerçek karakterlere dayanıyor, ben okumadan önce yaşananları da gerçek olabilir diye düşünmüştüm ama sadece karakterler gerçekmiş. Kitap kurguymuş. Zaten okuduktan sonra anlamıştım bazı yerler çok imkansız gelmişti.

Kurgu da olsa güzeldi. Bu dört akadaştan birisinin bir hayali hepsinin hayali oluyor. Çok güzeldi. Tüm imkansızlıklara rağmen birbirlerini satmadılar hep desteklediler. Futbol takımı kurmayı hayal ediyorlar. Parayı ayarlayıp, izinleri alıp, oyuncu buluyorlar. Hayalleri gerçek oluyor. Ama sonra başlarına kötü şeyler de geliyor. Onların bu işten nasıl sıyrıldıklarını okumak güzeldi. Hem de topluma farkındalık oluşturdular. O kısmı da sevdim.
Hayallerinden hiç vazgeçmediler. Pes etmeden çabaladılar. Kitapta vurgulanan şu sözü de sevdim:

“Hayaller parayla satılır mı? Bir gün satmanız gerekiyorsa bunu yapın.”
Eğer hayırlı bir şey olacaksa sonunda hayalini iyi yönde satmayı da vurguladı. Bu arkadaşlar da bir zaman sonra bu sözün önemini kavradılar. Beni duygulandırdı bu.

Güzel, hızlı okunan, dostluk hikayesi içeren bir kitap okuyup bu zorlu günlerde kafanızı dağıtabilirsiniz. Türü sevenlere ve kafa dağıtmak isteyenlere tavsiye ederim.

Ayrıca yazar kitabın gelirini lösemili çocuklar ve sokakta kalan insanlara bağışlayacakmış =)

@cokokuyaneczaci moderatörlüğünde  @akiskitap tan çıkan @nekreyazar ın kitabı #çatlaklar ı okuduk. Emeği geçenlere teşekkür ederim.

3 yorum:

  1. yazarın kitap gelirlerini bağışlayacağını okumak bile okumamız için geçerli bir sebep :) kalemine sağlık

    YanıtlaSil
  2. çerezlik kitapları bende arada severim,aşk romanlarını alan beni okuma konusunda daha motive ediyor....

    YanıtlaSil
  3. konu güzelmiş lösemi şeysi dee :)

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...