24 Mart 2020 Salı

YORGUN ADAM – CAN ERYÜREK



Merhaba :)
Öncelikle kitabın konusu merak ettirici. İyi bir distopya çıkardı ama yazar kısa kesmiş. Roman gibi yapmak istemedi sanırım öykü gibi bu çünkü. Ben de öykü pek sevmiyorum özellikle bu tarz konularda. O yüzden pek bana hitap etmedi. Başı var ama sonu çok belirsiz. Yani anlamadım ben ne olduğunu. Kitabı okuyan bir kişiyle daha sohbet ettim o da tam anlamamış ne anlatılmak isteniyor. Sonunda diyor ki Türkler Dünya’dan önce Mars’taydı. Yani niye buna dayandırdı anlayamadım. Kitabın kapağı güzel çok da merak ederek okumaya başlamıştım. 


Yorgun adam var, hikmet var. Hikmet ile başlıyor ama sonra yorgun adama geçiyor olaylar karıştı. İlk başta çok iyi gidiyordu ama bağlantılar olmamış bence. Tam bağlantı kurulamadığı için anlamakta zorlandım galiba. İnsanlar zengin olunca uzaya yerleşiyor. Dünya’daki fakirlere de robotlar gönderip, sizin her işinizi onlar yapacak artık çalışmak zorunda değilsiniz, insanlığın tembellik çağı olacak. Rahatlayın diyorlar.

İnsanlar da rehavete kapılıyor ve boş yaşıyor. Amaçları yok. Bu yüzden günler nasıl geçiyor anlamıyorlar, robotlar geleli çok az zaman olmasına rağmen insanlar unutuyor yaşadıklarını. Hatırlamak için ihtiyaçları kalmıyor çünkü. Ne kadar kötü bir durum. Aslında dediğim gibi konusu güzel. Bu tembellik insanları nasıl etkilemiş yorgun adam sayesinde görüyoruz. Ama keşke daha uzun olsaydı ve bağlantıları neden sonucu açıklansaydı.

Kitabı sevdim mi emin değilim, dediğim gibi konusu güzel ama anlatılmak istenen daha net verilseydi keşke. Resimler vardı kitapta. Resimler de büyük basılmış, siyah beyaz ve net değil. Bari yayınevi onları hizalasaydı net olsaydı. Resimlerden de pek bir şey anlayamadım. Birçok eksiklik var ama bu kısa ve ilginç hikayeyi okumak isteyene tavsiye ederim, zaten hemencecik bitiyor. Yazarın ilk kitabıdır diye düşündüm, bunda tecrübe kazanır sonrakiler daha iyi olur. Ben distopya okumayı severim ve o dünyanın da net ifade edilmesini isterim. O dünyayı hayalimde canlandırmak isterim.

@dileklekitap moderatörlüğünde @ciniusyayinlari ndan çıkan @caneryurek82 nin kitabı #yorgunadam ı okuduk. Emeği geen herkese teşekkür ederim.


6 yorum:

  1. Kitabı yazınız sayesinde öğrendim, eksikleri var anladığım kadarıyla. O yüzden okur muyum bilemedim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ben de eksiği olmasa daha çok severdim muhtemelen ama o kadar ok distopya okudum ki bunu pek beğenemedim. çok kısaydı ve beni tatmin edemedi.

      Sil
  2. kitabı unutalım piku :)

    YanıtlaSil
  3. Halbuki kapağı ne ilgi çekici. Hatta korkutucu. Yazık olmuş diyelim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kapağı güzel ve ilginç ama kitabı ya ben anlamadım ya da cidden eksikti

      Sil
  4. teşekkür ederim :)
    evet bence de roman olmalı

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...