8 Mayıs 2020 Cuma

ÖLÜMÜN SOĞUK SESİ - JANE CASEY


Merhaba🙂 #gerimgerimgeriliyoruz grubuna katıldım bu ay. @mehtapinkitaplari 'na teşekkür ederim, katılmak isteyen ona dm atabilir. Kitabı çok merak ediyordum, bu yazarın seveni çok ve bu kitap da yazarın ilk kitabı. Çok severek okudum. 518 sayfa kalın yani ama akıp gitti. Sarah, çocukken abisi çekip gidiyor ve geri dönmüyor. Başına ne geldiğini bulamıyorlar. Bu belirsizlik ailelerini mahvediyor. Babası annesi ayrılıyor, annesi alkolik oluyor.

Annesinin Sarah'a davranışları çok kırıcıydı, Sarah'ı sorumlu tutuyor çünkü Sarah abisini son gören kişi ama nereye gittiğini bilmiyor. Araştırıyorlar ama asla bulunamıyor. Sarah da hep annesinin gözünde suçlu oluyor. Üniversiteye gidince annesinden ayrılıyor. Yıllar sonra öğretmen olarak geri dönüyor Sarah ve annesiyle yaşıyor. Arkadaşlarıyla bağını koparıyor, annesi onu üzse de onun yanında olup onu toparlamayı borç biliyor kendisine. Tek umursadığı annesi ve öğrencileri. Bir gün on iki yaşındaki öğrencisi Jenny kayboluyor. Sarah koşu yaparken ormanda Jenny'yi buluyor. Jenny öldürülmüş. 

 Sarah bu kötü olayla birlikte beyninde kilitli tuttuğu geçmişini yeniden canlandırıyor ve Jenny'nin katilinin bulunması için olayların içine giriyor. Bir sürü kötü şey öğreniyorlar Jenny'nin ölümü ve ondan önce olanlar hakkında. Olayların vardığı nokta beni çok şaşırttı. Fazla aksiyon yok, Sarah'ın ağzından okuyoruz kitabı bu yüzden duygusal yönü de var. Benim tam sevdigim tarz bu. Polisiye, gündelik anlatım, dram ve duygusallık. Sarah'ın ailesinin başına gelenler, kayıp bir çocuğun aielyi nasıl ayırdığı ve yıllar sonra aynı mahallede küçük bir kızın kaybolup ölü bulunmasını okurken içime oturdu. Sarah'ın abisi bulunamamıştı ve Sarah yıllarca sevilmedi annesi tarafından, yalnız büyümek zorunda kaldı. Öğretmen olduğunda bile düzgün arkadaşı yoktu. Bir de ölen öğrencisi ona çok dokundu. Kitaptan çok fazla aksiyon beklemeyin, çok az da değil yeterli hatta. Olaylar karışık, çocuklara yapılanlar çok kötü. Polisiye türüne bayılıyorum bu yazarın da bir sürü kitabı var yeni favorim oldu. 

 Kitabı okuyunca şunu anladım. Bir insanı ailesi sevmezse, desteklemezse; o insan hep yanlış yola sapar, yalnız hisseder, mutlu olmayı bilemez. Sarah, kaybolan çocuk ve hatta katiller bile bu durumdaydı. Aile desteği gerçekten çok önemli. Anne baba olmayı doğru anlamak, doğru evlat yetiştirmek çok önemli. Sevmeyi öğrenmeli bir insan. Eğer sevmeyi ailesi öğretmiyorsa o çocuk hayatı boyunca eksik hissediyor. Çocukların ölmediği bir dünya diliyorum. Evde kalalım, sağlıklı kalalım... #farklidiyarlarkitap #farklidiyarlaryorumluyor 

Bu arada ödevlerim aşırı zordu. Bayağıdır bloga uğrayamadım. Blogger yenilenmiş ben yokken ;) Yeni yazı ekleme yerini bile bulamadım şu an. Bilen biri tarif edebilir mi? 

10 yorum:

  1. Bende yeni versiyona alışamadım , bu yüzden eskiye döndüm . Ama yeni verisiyonda sağ altta bir artı işaretinden yeni yazı ekleniyordu yanlış hatırlamıyorsam .
    bu arada yazarı severim , bu kitabı okumadım ama denk gelirsem okumak isterim . sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. biliyon ben de çok seviyom bu yazarı, bunu da okudum, toplam 5 oldu, okuycam bütün kitaplarınıı, 13 filan olduuu toplam :)

    YanıtlaSil
  3. Benim hesabım yenilenmediği için yardımcı olamayacağım. Bir ara "Yeni bloggerı denemek ister misiniz?" yazısı görmüştüm ama tıklamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen ben o yazıya tıkladım değişiklik iyi gelir belki diye. deneyeceğiz bakalım :)

      Sil
  4. Hi :) This post is very interesting <33
    I am following you and invite you to me
    https://milentry-blog.blogspot.com

    YanıtlaSil
  5. Kitabı çok güzel yorumlamışsınız, kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Polisiye cinayet seviyorum aşırı korku ve gerilim pek okuyamam 🙈

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...