19 Nisan 2020 Pazar

İNSTAGRAMDA OKUMA GRUPLARI MESELESİ


Merhaba :)
Sevgili Deep bana aylar önce demişti, bu kadar farklı ve bilinmeyen kitapları nereden buldun, okuma grupları, bedava kitap gelme olayı ne diye. Şimdi hepinize açıklayacağım bildiğim kadar.

Ben 6 yıldır blogger kullanıcısıyım ve 5 yıldır da instagram. @farkli_diyarlar instagram hesabım orada daha aktifim tabi. Şimdi okuma gruplarından bahsetmem için de kendi instagram serüvenimi ve bu işe nasıl girdiğimi anlatmam gerek önce. Uzun bir yazı olacak ama faydalı olacağını düşünüyorum.


Yayınevlerinin protokol listesi olduğunu biliyordum ve ben de girmek istiyordum ama bu çok zordu. Çünkü takipçi sayının cidden fazla olması ve fotoğrafının, içeriğinin güzel olması lazım. Ben kendi fotoğraflarımı ve yorumlarımı beğeniyorum ama takipçim çok azdı. Onun için gruplara girdikçe yeni kişiler tanıdıkça takipleştik ve ben birkaç kez de takipçi etkinliğine katıldım bayağı zorlayıcı oluyor o etkinlikler. 
Her neyse şu an takipçim 5 k civarı.

Benim ilk insta hesabımı birisi nasıl spamladıysa 1 ay her şeyden engel almıştı. Ne yaptıysam geçmedi. Zaten o zamanlar 150 takipçim anca vardı. Neden böyle engellendiğimi anlamamıştım nasıl bir nefretse artık birisi sahte hesaplarla spam attı muhtemelen bana. Bu olay 1 yıl önce falan oldu. Hep de kendi çapımda takıldım. Beğeni yorum takip gruplarına girmemiştim. Ama girmem gerekti çünkü bu hesabı ilerletmek istiyorsam düzenli desteğe ihtiyacım vardı. Öyle olunca ben @farkli_diyarlar adında 2.hesabımı açtım ve destek gruplarına girdim. Senelerdir kendi çapımda uğraşıp 150 takipçi anca yapmıştım beğenilerim çok azdı emeğim görülmüyordu. Ama sonra destek gruplarına girip fotoğraf ve yorum stilimi değiştirince takipçim arttı ve arkadaş da edindim.

Arkadaş edinmek ve birbirini desteklemek instagramda çok önemli. Birisine yazdım bir akşam. Dedim bu bedava kitaplar nasıl geliyor? Okuma grubuna nasıl girebilirim? O da bana açıkladı. Meğer gruplarda duyuruluyormuş, yüksek takipçili hesaplar hikayesinde paylaşıyormuş. Ama en önemlisi arkadaşın olması. Çünkü diğerleriyle gruba girme şansın düşük. Sen onu görene kadar grup doluyor. Ama bir arkadaşın varsa seni öneriyor onlar da takipçi kısıtlaması falan yoksa seni ekliyorlar gruba. Böylece gruplara katıldım.

 Ben okuma gruplarına girmeye ekimde başlamıştım. Şu ana kadar 35 küsür kitap gelmiş. Bazılarında kargo ücreti oluyor. Ama genelde ptt den geliyor ve kargo ücretini gönderenler karşılıyor. Gruba girince isim adres tel veriyoruz. Kitap gelince moderatör, yazar ve yayınevini etiketleyip hikayede bu kitabı okuyacağız diye paylaşıyoruz. Sonra da kitabı okuyup instagramda yorumunu yazıyoruz. Yorumun başına ya da sonuna moderatör, yazar ve yayınevini etiketliyoruz. Aynı şekilde fotoğrafa da etiketliyoruz. Bu kadar. Böylece kitap tanınmış oluyor. 
Genelde bilinmeyen veya yeni yazarlar bunu yapıyor. Yayınevi ile anlaşmak zor. Yazarlarla da öyle gerçi.

Moderatör, bookstagram hesaplarından oluyor, okuma grubunun lideri. Zaten bookstagramlar okuma grubuna alınıyor. Önemli olan kitabı yorumlayıp paylaşmak.

Ben şu ana kadar bir kez yayıneviyle anlaştım. 6 tane kitabın okuma grubunda moderatör oldum. Ama aşırı zor görev. Herkesin kitabı gitti mi diye bakıyorsun. Kitabı gelenler hikayesine attı mı bakıyorsun. Sonra gönderi atınca etiketleri takip ediyorsun. Ama benim çok şanssızlığım oldu. Birkaç kişi sorun çıkardı. Hesabını benden habersiz donduran oldu, türlü bahaneyle erteleyen oldu. Yani okuma grubunu yönetmek zor iş. Bedava kitap geliyor evet ama çok emek vermek lazım.

Sonra da bir daha yazmadım moderatörlük için. Ama geçenlerde yazarın menajeri bana teklif etti. Benim gönderimi repost etmiş yazar ve çok ilgi görmüş. Onlar da bana teklif etti moderatör olmamı. Kabul ettim. Şu an Zor Olsa Da Hayat Devam Ediyor adlı kitabın moderatörlüğünü yapıyorum. Sanırım bana teklif edilmedikçe ben yazmam moderatör olmak için. Zor dediğim gibi. Ama çok şükür bunda ben uğraşmadım kargoları göndermeye. Öncekinde yayınevi bizim buraya yakın olduğu için babamla gidip kitapları almıştık ve 5 tane okuma grubu oluşturup bir sürü adres alıp tek tek kargolamıştım.

Arkadaşlar kısaca önemli olan yüksek takipçili kişileri takipte kalmak, arkadaş edinmek desteklemek, yayınevlerini ve yeni yazarları mercek altına almak :)

Peki ya yorumlarınıza yayınevi yazar karışıyor mu diye sorarsanız; bana şu ana kadar müdahale eden olmadı ama yapanlar olduğunu duydum. Öyle bir şey olursa beğenmezsem ve zorla olumlu yorum yapmamı isterlerse yapamam böyle bir şey. Olabildiğince objektif değerlendirmeye çalışıyorum. Biliyorsunuz benim yorumlarım uzun oluyor. Ama 1 paragraf yazan da oluyor ki bence bu kitabı göndermek için uğraşanlara saygısızlık gibi geliyor bana. Tabi bu benim uzun yoruma alışmış olmamdan kaynaklı da öyle geliyor olabilir.

Aa bir de her kitabın okuma tarihi var. 2 hafta oluyor en az ama bazen 1 hafta veren de oluyor. 1 aya uzuyor. Kitapların okuma tarihini geçirmemek lazım. Yine aynı şekilde etiketlere de dikkat etmek lazım. Bunlar bize gelen bedava kitapların değerini vermemiz için gerekli kurallar. İlk başlarda zor gelmişti ama sonra alıştım.

Yayınevi protokolüne de girdim. Birincisi bazı sebeplerden iptal edildi. Diğer grubumda da virüs yüzünden kitaplar gönderilmedi geç başlarız ona. Protokol grubuna girince sanırım şey oluyor: Her ay veya belli aralıklarla yayınevi kitap gönderiyor. Adresler bir kez isteniyor sonra onlar kaydediliyor. Her zamanı geldiğinde kitabı okuyup hikaye ve gönderide uygun şekilde paylaşıyoruz. Ünlü yayınevlerinin protokolü zaten var. Dediğim yüksek takipçili hesaplar onların protoklünde çoktandır. O yüzden bilinmedik veya yeni açılan yayınevlerinin protokolüne girme şansımız olacak.

Benim tek pişmanlığım keşke birkaç yıl önce açtığımda destek gruplarına girseydim de bu bedava kitap olayından haberim olsaydı. Bu zamana kadar belki de çok iyi yayınevlerinin protokolüne girmiş olurdum ve ilk çıkan kitaplardan haberim olurdu ve bana da gönderirlerdi. O yüzden size anlatıyorum instagramını yeni açan bookstagramların haberi olur belki benim gibi geç kalmazsınız.

Benim gibi öğrenciler için ve kitap okumayı çok sevenler için bu okuma grupları büyük avantaj. Çünkü hepiniz biliyorsunuz, kitaplar çok çok pahalı. Birazcık çabayla siz de bedava kitap alıp okuyabilirsiniz. Sosyal medyanızı aktif tutmalısınız. Beğeni yorum kaydet ve etkileşim gruplarına girmelisiniz. Size garanti ediyorum çünkü tek başınıza çabalayınca sizi fark eden olmaz. Ama destek gruplarıyla yükselirsiniz. Blogdan yazımı görenler ve bookstagramı olanlar okuma grubuna girmek isterse bana dm atabilir. Ben sizi aklımda tutarım, bir etkinlik olunca öneririm.

Ben bu sayede ön yargımı kırdım. Çünkü genelde Türk yazarların kitapları geldi. Çoğunu da sevdim. Sevmediklerimi kibar dille eleştirmeye çalıştım, bana pek hitap etmedi veya şurasını eksik buldum dedim. Ama genelde severek okudum. Arkadaşım bana demişti ki bir kez okuma grubuna girince diğerleri de geliyor ve aynı zamanlarda bir sürü kitabı okumak zorunda kalıyorsun tarihleri yetişmiyor demişti. Pek inanmamıştım ama anladım ne demek istediğini. Ben bu kışı çok zor geçirdim. Ful dışardaydım gündüz. Okul ve öğrenci komisyonum dolayısıyla. Toplantılarım ve etkinliklerim bitmedi. Kitap okumaya az zamanım vardı ama ben sıkıştırdım otobüste ve fırsat bulduğum her vakitte okudum. 1 günde 2 gönderi atmak zorunda olduğum zamanlar oldu. İnsan bu etkinliklere katılınca gözü doymuyormuş. Hepsini almak istiyorsunuz. Ama bir yerde reddetmeniz lazım. Vaktinizi ayarlamalısınız. Herkes ne kadar kitap okuyacağını bilir. Bu etkinliklerden çok iyi yazarlar ve kitaplar tanıdım. Ama eksisi de dediğim gibi vaktim çok doluydu ve kendi kitaplarımı okumaya zamanım kalmamıştı. Ama bu ara virüs yüzünden etkinlikler azaldı. O yüzden kalanları yetiştirdim ve kendi kitaplarımı okuyorum şükür.

Dediğim gibi yazardan veya yayınevinden bedava kitap gelmesi güzel bir şey. Bazen imzalı da oluyor. İnsan kendini değerli hissediyor. Artık insanlar yorumlarına değer veriyor, emeklerini fark ediyorlar. Ama kendini planlaman ve nerede duracağını bilmen gerek.

Şimdi yazımı sonuna kadar okuyan olduysa teşekkür ederim. Aşağıya bana kitap gönderilmesine vesile olan moderatörlerin hesaplarını bırakacağım. Onları takipte kalın ve hatta okuma grubu için dm atın güzel dille. Dediğim gibi bloggerdan okuyup geldiğinizi söylerseniz ben sizi aklımda tutarım etkinlik olursa eklerim. Ama bu etkinlikler çok çabuk doluyor. Hızlı olmak lazım. 

Şimdiye kadar beni okuma grubuna davet eden, beni gruba alan herkese teşekkür ederim bambaşka bir şeyle karşılaştım. Çok da güzel. Bazı okuma gruplarında kitabı tartışıyoruz yazarlar da grupta oluyor merak ettiklerimizi soruyoruz. çok iyi oluyor.

GÜNCELLEME 7 Kasım 2020: Arkadaşlar bana çok mesaj geliyor. Ancak şu an okuma grupları sıkıntıda, en azından benim için öyle. Kargo fiyatı arttı biliyorsunuz. Hem de pandemi dolayısıyla azaldı. Bana teklif gelmedikçe ben de kimseden kitap istemiyorum genelde. Bana şu kitabı okur musun diye yazanlar da azaldı, bir gruba girsem bile yer dolmuş oluyor, kapış kapış insanlar arkadaşını ekletiyor hemen. O yüzden sizi de bir gruba ekletemem muhtemelen çünkü aylardır ben de giremiyorum pek. Ama bana yazanların isimlerini kaydediyorum eğer bir gruba girersem sizi de öneririm yer kalırsa. eğer beni okuma grubuna alırlarsa ve size bildirmemişsem bana kızmayın nolur. Durum böyle eklemek çok zor dediğim gibi :( Geçen bir abla beni ekledi gruba hemen yer var mı dedim yoktu ama boşluk açılınca birisini önerdim o da girdi şükür. 
Keşke olsa da yayınevi protokolüne girsek her yeni kitap düzenli olarak gelse. Ama bu işler zor bayağı. 

39 yorum:

  1. Ne güzel anlatmışsın detaylı, detaylı..Sonuna kadar okudum vallahi😊Emeğine sağlık🤗

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten dışarıdan görüldüğü gibi değil bence de. İnsanlar bedava kitap diye düşünüyor önce ama çok büyük bir emek var bu işin içinde. İyi ki yazdın çok faydalı bir post olmuş. Emeğine sağlık. :)

    YanıtlaSil
  3. çok güzeldi yazın hıhım çok detaylıydı, zor da olsa ne güzel bir uğraş ne güzel bir çevre olmuş sana yaa :) tımıms yazını bloguma koyayım da herkes görsün, katılmak isteyenler olursa sana söler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen bi değişiklik yaşadım son aylarda. merak ediyordum kendim tecrübe ettim sonunda. teşekkürler blogunda bahsedersen harika olur tabii kii :))

      Sil
  4. Hiç bu şekilde işlediğini düşünmemiştim. Yazın çok bilgilendirici olmuş. Teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim. ben de öğrenince ilginç bulmuştum.

      Sil
  5. Bu tarz etkinlikleri yeni öğrendim ben de, uğraşması biraz zahmetli ama ortak okumalar keyifli oluyor bence. :)
    Senin moderatörlük yaptığını bilmiyordum, yazın sayesinde öğrendim. Etkinlik yaparsan eğer ben de katılmak isterim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamam canım olursa yine seni de eklerim inşallah. bana teklif 1 kez geldi. dediğim gibi ben millete mesaj atmakla uğraşamam bana teklif gelirse moderatör olurum.

      Sil
  6. Çok teşekkür ederiz bilgilendirme ve bu değerli çaba için. Ben bu konunun kitap gönderen kısmında olmak isterim açıkçası. Öykü kitabım çıkmak üzere. Kitabımla ilgili değerlendirmeleri okumak benim için çok heyecan verici olacaktır eminim. İnşallah yönlendirmelerinle bunu birlikte başarabiliriz. Şimdiden çok teşekkür ederim 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa çok sevindim. bilmiyordum kitap yazdığını. elinde 10 15 tane falan olursa bastırdığında ücretsiz gönderirsin insanlara. ben okuma grubunu oluştururum sen merak etme orasını :) konuşuruz yine. tebrikler şimdiden.

      Sil
    2. Bu harika olur gerçekten. Çokkkkk teşekkür ederim 🙏😊🌷🤚

      Sil
    3. rica ederim her zaman yazabilirsin. artık az çok kavradım okuma grubu nasıl oluşur, kimleri almalı, hangi hesaplar daha iyi yorum yazar :)

      Sil
  7. Protokollerin olduğunu biliyordum ama okuma gruplarından hiç haberdar değildim, kaç yıldır kullanıyorum oysa instagramı :D
    Çok detaylı ve güzel anlatmışsın, emeğine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ya insan şaşırıyor instagramda çok farklı şeyler dönüyor. ben de geç öğrendim ve katıldım sonunda .

      Sil
  8. Farklı kitaplar tanımak farklı kişilerin yorumlarını okumak çok güzel yazıda çok güzel ayrıntılı olmuş teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. Destek gruplarına ulaşma nasıl oluyor peki. Benim de fotoğraflarımı paylaştığım bir hesabım var ama dediğin gibi bir türlü takipçi sayımı arttıramıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. instagramdan bana ulaşırsan seni de etkinlik denk geldikçe eklemeye çalışırım.

      Sil
  10. Çok detaylı ve bilgilendirici bir yazı olmuş. Ben zaman ayıramayacağım için bu okumalara katılmıyorum ama ilerleyen yıllarda deneyebilirim.

    YanıtlaSil
  11. Bilgilendirme için teşekkürler.Çok emek olması gerek ortada.Bende ara ara kitap okusam da yazılarını yazmaya gelince ne yazacağımı bilemiyorum.Konuya nasıl girmeliyim eksikleri nasıl anlatmalıyım bilemiyorum.Belki kendimi iyice geliştirirsem bu yolda ilerlemek güzel olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence bu yol zor olsa da güzel. sen de kendini geliştirince katılabilirsin :)

      Sil
  12. gerçekten çok zor bir süreçmiş takip etmesi filan valla pek bilmiyordum bunları faydalı bir yazı olmuş emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. Daha önce birkaç yazına uğrayıp yorum bıraktım ama yaptığım yorumlar denetime mi takılıyor acaba.🤔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok ya ben onaylamadan yayımlanmıyor ya hani. ben de hiç müsait olamadım ödevlerle başım dertteydi. şimdi geldim aranıza :)

      Sil
  14. Detaylı anlatmışsın :) atlamadan okudum hepsini

    YanıtlaSil
  15. Çok teşekkür ederim. Merak ettiğim bir konuydu. Fakat sanırım çok vakit alıcı. İyi tarafları da çok tabii. Şu takipçi sayısını arttırmak için yapılanların bana biraz ters gelmesi dışında ilgimi çekti, biliyorum onsuz da olmuyor işte:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen ya takipçi sayısını arttırmak çok saçma bir şey ama olmasa da olmuyor. hileye başvuranlar daha çok tabi

      Sil
  16. Yorumlarım denetime mi takılıyor acaba.🤔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ödevlerden dolayı yoktum onaylamayınca da yayımlanmıyor ya. daha yeni onayladım :))

      Sil
  17. çokkkk güzel ben de birkaç yıl önce bu olaya girmiştim de takipçi artacağı yerde azalınca uzun uğraşlar sonucu bırakmıştım . Şimdi bi heves geldi . Yazın için çokkk teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa inşallah bu sefer daha iyi olur :) başarılar dilerim

      Sil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...