29 Mayıs 2020 Cuma

YAKICI SIR – STEFAN ZWEIG

İlk Yayınlanma Tarihi: 1945

Yazar: Stefan Zweig

Yayınevi: İndigo

Tür: Kurgu

Sayfa sayısı: 99

Merhaba :) Nasılsınız? Ben ödevlerle boğuşuyorum bu sefer final ödevleri. Okul olsa bu kadar zorlanmazdık cidden ama okul olsa bu kadar yüksek notu alamazdım muhtemelen. Ödevlerimi çok önemseyerek yaptım ve yapıyorum notlar yüksek geldi şükür, sadece birinde hayal kırıklığı yaşadım ama sorun değil. Ramazan da bitti. Biz bir hafta daha oruç tutacağız inşallah. Ödev yapmaya halim olmadığı için iki kitap okudum yattığım yerden. Bu sayede bu ayki okuma listemi tamamlamaya yaklaştım.

Bu kitabı sevdim. Zweig yine klasik bir olayı çok iyi anlatmış. Karakterlerin tüm duygularını içimizde hissettiriyor, olayları zihnimizde çok iyi canlandırıyor. Yazarın en sevdiğim kitapları arasına girdi bile :)


12 yaşındaki Edgar’ı anlatmış bu defa. Edgar hasta ve yalnız bir çocuk. İlgi ve sevgi bekliyor ama kimse ona beklediği şeyleri vermiyor. Otelde annesiyle kalıyor ve hiç arkadaş olacağı birileri yok. Yetişkinlerle konuşmaya çalışıyor ancak onlar da Edgar’ı uzaklaştırıyorlar. Tam o sıralarda otele bir baron geliyor. Tatilini zevkli kılacak kaçamaklar bulmaya çalışıyor. Kadınları çabucak etkileyen birisi. Kadınların evli olup olmadığı da onu ilgilendirmiyor. Oteli gözlemleyince hasta çocuğun güzel annesi dikkatini çekiyor. Edgar’la tanışıp hızlı bir arkadaşlık kuruyor.

Edgar da annesi ile Baronu tanıştırıyor. Adam istediğini ele geçirmeye az kaldığını hissediyor ve yasaklar da onu iyice cezbediyor. Kadın ilk başlarda çekingen olsa da o da adamın niyetini fark ediyor. Üçü çok iyi vakit geçiriyorlar. Bir süre sonra çocuğu yanlarında istemiyorlar ve onu uzaklaştırmaya çalışıyorlar.

Edgar bu duruma çok üzülüyor ve sinirleniyor. Annesinin tek arkadaşını ele geçirmesine gıcık oluyor. Sonradan adam ve annesi arasındaki o sırrı öğrenmeye çalışıyor. Çocuk olmaktan nefret ediyor, hayatını sorgulamaya başlıyor. Edgar'a çok üzüldüm. Yetişkinlerin çocuklara sürekli sen sus karışma, git uyu demesi çok hüzün verici cidden. Halbuki çocuklar ilişki kurmak, konuşmak, anlaşılmak ve sevilmek istiyor. Onları çoğu zaman bunlardan mahrum ediyor yetişkinler. 

Bir çocuğun yavaş yavaş büyümesini, insan ilişkilerini anlamlandırma çabasını, tek istediği ilgi ve sevgi görmekken yalnızlığa terk edilişini anlatıyor. Sonu beklediğim gibi değildi ama Zweig uygun bir son yapmış. Ben olsam annesinin cezalandırılmasını isterdim. Ama Zweig bazı hikayelerinde vurguluyor, herkes ikinci bir şansı hak eder. Korku kitabında olduğu gibi mesela. 

Çocuğun bakış açısını bize yansıtmaya çalışan kitapları seviyorum. Büyüdükçe çocukluğumuzu unutup, o masumiyeti o hayal gücünü geride bırakıyoruz. Bize çocukları anlatan ve çocukluğumuzu hatırlatan eserleri seviyorum bu yüzden. Zweig’ın tarzını sevenler okumalı ve klasik bir konuyu güzel cümlelerle okumak isteyenler kesinlikle şans vermeli :)

Kitabı #birlikteheraybiryayınevi grubumda okumak için seçtim. Gruba girmek isteyen @kitaplarm_ve_ben ‘e dm atabilir.


19 yorum:

  1. Benim en sevdiğim Zweig kitabı Korku. Gerçekten bilinç akış tekniğini ancak bu kadar güzel verebilir bir insan kısacık kitapta *-*

    YanıtlaSil
  2. Bayılıyorum Zweig'ın kitaplarına :D Bunu da çok merak ediyorum *-*

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel bir yorum olmuş, ben de merak ediyorum bu kitabı :) <3

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel yorumlamışsınız kitabı, kaleminize sağlık 😊

    YanıtlaSil
  5. Zweig'in konuları aşırı sağlam oluyor, henüz 2 kitabını okuyabildim bunu da okuyacağım, aldım listeye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet korku kitabını da kesin okumanızı öneririm :)

      Sil
  6. Zweig konusunda okurlar sanırım keskin bir hatla sevenler ve sevmeyenler olarak ikiye ayrılıyor. Benim gördüğüm ve değerlendirdiğim bu yönde. Henüz okumadığım için yorum yapamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de ne yazsa okurum diyenlerdenim yazdıklarını ful okumak istiyorum:)

      Sil
  7. zweig okuyom sırayla, okurum bunu daaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa ben hiç sırayla gitmedim güzel olur senin okuman daa :)

      Sil
  8. Yazarın psikolojik tahlilleri çok başarılı.

    YanıtlaSil
  9. aa tüh sizinki kötü olmuş bayağı. bizim Allahtan vizeler çok önceden bitti. finalleri de bitiriyoruz son 1 ödevim kaldı bugün son günü tamamlayıp göndercem.
    benim notlarım da bayağı iyi gelmiş şaşırdım aldığım en yüksek not bu seneki. inşallah senin de finalde iyi gelir notların. ben sadece bir derste hayal kırıklığına uğramıştım. yani inşallah senin de çok iyi olur bundan sonra =)
    ben de zweig ın her kitabını okurum cidden çok güzel :)

    YanıtlaSil
  10. Bu kitabı birkaç yıl önce okudum ama tadı daha hâlâ damağımda. Uzun ve sıkıcı bir kitabı bitirdikten sonra okumuştum. O kadar iyi gelmişti ki en sevdiğim Zweig kitaplarından biri. Kötü bir kitaptan sonra Zweig okuyunca kitaptan aldığın zevk artıyor :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle zweig ilaç gibi gelir öyle bir durumda :)

      Sil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...