28 Mayıs 2020 Perşembe

KORE DİZİSİ YORUMU // 365: REPEAT THE YEAR

(FOTOĞRAF BANA AİT ALMAYINIZ)

Dayandığı eser: Repeat; by Kurumi Inui

Bölüm sayısı: 24

Yazan: Lee Seo-yun; Lee Soo-kyung

Yıl: 2020

Oyuncular: Lee Joon-hyuk (Ji Hyung-joo), Nam Ji-hyun (Shin Ga-hyun), Kim Ji-soo (Lee Shin)

Merhaba :) Güncel izleyip bitirdiğim harika polisiye ve fantastik dizi ile karşınızdayım. Yorumu yazmam gecikti biraz. Vaktim olmadı. Heyecanlı, sürükleyici, merakta bırakan, duygusal bir dizi. 24 bölüm ama her bölümü yarım saat olduğu için 2 bölüm bir arada verilmiş yani 12 bölüm gibi. Dizi ile ilgili repliklerden kolaj yaptım bakmayı unutmayın :) İzinsiz de alınmasın lütfen. 

Dizi çok güzel cidden, 2020 en iyi Kore dizilerinde ilk sıralara girer bence :) Dizinin ana teması geçmişe yolculuk ve geçmişe giden insanların tek tek öldürülmesi. Bir gün bazı insanların telefonu çalıyor, gizemli bir kadın onlara geleceği bildiğini ve isterse onu 1 yıl geçmişe götürebileceğini söylüyor. İnanmaları için de tren kazasını ve kaç kişinin öleceğini de belirtiyor. Tren kazası cidden oluyor ve aradığı insanlardan bazıları geçmişe gitmeyi kabul edip arayan kadının psikiyatri kliniğine gidiyorlar.


10 kişilik grup ve onları geçmişe götürmeyi teklif eden psikiyatrist kadın yolculuk ediyorlar. Hepsinin 1 yıl öncesine dönmek için sebebi var. 1 yıl neyi değiştirir derseniz izleyin görün. Başrollerimizin hikayesinden kısaca bahsedeyim. Dedektif Ji HyungJoo öldürülen dedektifi kurtarmak ister onu abisi gibi gördüğü için. Çizgi roman yazarı Shin GaYeun bir trafik kazası sonucu felç kalmıştır ve bu durumu değiştirmek ister. Hepsi kendince sebeplerle geçmişe giderler. Umutludurlar ancak başlarına kötü şeyler gelir. Kabus gibi bir hayatları olur. Geçmişe döndükleri ilk andan itibaren aralarından bazı kişiler ölür. Hayatta kalma savaşı verirler. Çeşitli teorileri vardır onları kimin tek tek avladığı hakkında. Gerçek olan bir şey vardır hepsinin zamanı gelince illaki ölürler.

İşte böyle bir durumda yaşamak için mücadele ederler. Psikiyatrist Lee Shin her şeyi biliyor ancak onlardan saklıyor ya da zamanı gelince tüyo veriyor. Çoğunlukla gıcık etti ama o da kendince haklı tabi. Onun hikayesini de dizinin sonlarına doğru öğrendik, tahmin ettim ama yine de etkileyiciydi.

Dizinin sonunda tüm bildiklerimiz sarsıldı aslında. Final bölümü acayip iyiydi. Dizi boyunca gizem aksiyon dinmedi. Her biri bazı şeyleri sorguladılar, yeniden yaşamanın yollarını aradılar. Hayatlarını daha iyi hale getirmek istediler. Cinayetler onları sarstı bayağı ama pes etmediler. 10 kişinin hikayesi  iyi yazılmıştı. Yan karakterler de iyi olunca o dizi daha kaliteli oluyor cidden.

Siz de geçmişe dönmek ister misiniz? Yaptığınız hataları ya da başınıza gelenleri düzeltmek ister misiniz? O zaman bu dizi tam size göre, hayatı sorgulatan bir yönü var. Karakterleri çok sevdim. Kötü olanlar bile iyi düşünülmüştü. Eksikler olsa da güzel diziydi. Karakterlerin olayları değerlendirmek için kafede buluşmaları da hoştu. Başrol dedektif ve yazarın ilişkisi de tatlıydı. Romantizm eksikti ama aralarındaki etkileşim çok güzeldi. Ne yapacağını en merak ettiğim kişi Lee Shin’di. Kadından özgüven ve asalet akıyordu resmen. Bazı sahnelerde bir kaşık suda boğmak istiyor insan ama iyi düşünülmüş bir rolü var. Başrolleri başka dizilerde izlediğim için onları seviyorum zaten :)

Seri katili deli gibi merak ettim. Niye bunları yaptığını da anlayamadım sonuna kadar. Dizi boyunca bir sürü duygu hissettim. En çok merak ettim tabi. Her bölüm dolu doluydu ve sonu çok iyi bittiği için bir sonraki bölüme atladım ilk başlarda sonradan da yeni bölümlerini sabırsızlıkla bekledim :) en sevdiğim Kore dizileri arasına ilk bölümden itibaren girmişti zaten. Sizlere de öneririm. Ayrıca dizinin sonunda ufak bir şey gördük, belki 2.sezon gelir ama çok da ümitlenmeyelim. Kore dizileri genelde tek sezon oluyor çünkü :(

 


6 yorum:

  1. Ben de severek izlemiştim. Keşke dediğim birkaç nokta var mantık hataları noktasında. Dizi ucu açık bitti ama bence 2. sezon gelmez. Gelse güzel olur ama dediğin gibi çok da ümitlenmemek gerek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle ama gelse şaşırıp seviniriz ve yine doyasıya izleriz :)

      Sil
  2. saool bu da izlenirmiiiş :) ah ah voice neydi ama yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen ya onun gibisi de zor bulunur acayip iyi dizi :)

      Sil
  3. İlk kez gördüm bu diziyi bir bakayımm :)

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...