12 Mayıs 2020 Salı

KORE'DEKİ AYAK İZLERİ-MEHMET ARSLAN 


Merhaba🙂 karantina süreciniz nasıl gidiyor? Ben genelde ders çalışıyorum, kurtulmama az kaldı. Ankara Kitap Fuarından aldığım bir kitapla geldim. Yaşadığım en ilginç kitap alma olayıydı. Dokuz yayınları standının önünden arkadaşımla geçiyorduk. Birisi bize seslendi durdurdu ve baktık. Standa gittik geri. Meğer bu kitabın yazarıymış 😂 Bize kitabı anlattı ve aldık, hem de imzaladı sağ olsun. Ben de ilk fırsatta listeme aldım. 

 Kitap akciğer kanseri gencecik bir kızın (Jülide) hikayesini anlatıyor. Hastalığı yeniyor zorlukla ve arkadaşı Hayat sayesinde onun da bir hayali oluyor o da Kore'ye gitmek. Hayat, Kore idollerini çok seven Kore'ye aşık bir kız. Jülide'ye anlatıyor Kore haberlerini. Jülide de hastalığının zor döneminde hep yanında olan bu arkadaşı sayesinde Kore'yi seviyor ve oraya gitmek istiyor. Para biriktirip gidiyorlar. Jülide kısa zaman için gidiyor gezmeye, Hayat orada okuyacak. Kore'ye indikleri an Jülide çok mutlu oluyor ancak başına bir ağrı giriyor, halsiz düşüyor. Bunu belli etmemeye çalışıyor. Hayat'ı endişelendirmemek için ve gezilerini berbat etmemek için. 

 Oda arkadaşları Esra, çok suratsız bir kız. Onlari gezdirmeyi kabul ediyor ama Jülide 'yi sevmediğini belli ediyor. Jülide zaten Türkiye 'de yaşadığı saygısızlıktan bıkmış durumda. Saçları olmadığı için ve fazla kişiyle konuşmadığı için herkes ona tuhaf bakıyor. Kimse yaşadıklarını anlamaya çalışmıyor. 

Jülide'nin hayatında 3 kişi var yani babası abisi ve Hayat. Esra'nın yakın arkadaşlarıyla tanışıyorlar. Birisi Jülide 'ye bakıyor sürekli. Jülide rahatsız oluyor ama o andan sonra her şey değişiyor. Seo yani o bakan çocuk Jülide 'ye aşık oluyor bir sebebi var zaten okuyunca görürsünüz. Yine de bana imkansız geldi hemen olması. Jülide zaten sevgiye aç birisi. O da Seo'dan etkileniyor.

 Seo ve Jülide mutlu olacak mı? Jülide iyileşecek mi? Aklımda bu sorularla okudum. Aman siz de en arka sayfaya bakmayın oraya bakınca spoi yedim aslında. Güzel bir kitaptı. Jülide'nin yaşadıklarını okuyup empati yaptım. Ağladım biraz. Allah tüm hastalara şifa versin. Seo ve Jülide'nin hikayesi hızlı başlasa da çok nahif ilerledi. Keşke o hastalık araya girmeseydi. 

 Hayatta her şeyin kıymetini bilmeliyiz. Çok geç olmadan.. Mutluluk bize bağlı aslında. Ailemizle daha çok vakit geçirip arkadaşlarımıza vakit ayırmalıyız. Kendimizi sevmeli ve hayallerimize sıkıca tutunmalıyız. Bu hayata bir kez geldik yeterince yaşayalım. Sağlığımıza dikkat edelim en çok. Sağlık büyük nimet. 

Özellikle şu zamanlarda sağlığın kıymeti daha çok anlaşıldı. Yaşamak için çabalamalı ve olabildiğince ertelemeden hayata devam etmeliyiz. İmkanlar doğrultusunda ve bazen imkanları zorlayarak...

Bugün Hemşireler Günü. Tüm meslektaşlarımın günü kutlu olsun. Bu yıl 2020 Dünya Hemşireler ve Ebeler Yılı. Florence Nightingale'in doğumunun 200.yılı o yüzden bu yılı DSÖ bize adadı. O kim derseniz, modern hemşireliğin kurucusu, istatistikçi, fedakar bir hanımefendi. Coşkuyla kutlayacaktık, o günün etkinliğini aylar öncesinden derneğimiz ve öğrenci komisyonumuz planlamıştı Hemşirelik Haftası etkinliklerini. Nasip olmadı. Hem de ilk kez katılacaktım Hemşireler Günü etkinliğine. Malum daha 2.sınıftayım. Çok istiyordum kıyafetimi bile ayarlamıştım ama virüs her şey gibi bunu da bozdu. Olsun biz yine de online etkinlikler yapacağız bu hafta çok dolu geçecek :) 

21 yorum:

  1. Çok hoş bir yazı olmuş 😊

    YanıtlaSil
  2. hımm bu da güzel konu imiş. aramızda bir hemşirelik öğrencisi blogçu daha varmış yaa. günün kutlu olsuun. hadi sen de florence olursun ki iyi kalbinleee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa diğer kişi kim? merak ettim takibe alıyım :)
      teşekkür ederiimm inşallah biz de meslekte iz bırakanlardan oluruz :)

      Sil
    2. https://brbaskagezgn.blogspot.com/

      bak son yazısıı :)

      Sil
    3. teşekkürler bakacağım hemen :)

      Sil
    4. Yaa deepp 😄😄😄😄 harikasınız

      Sil
  3. teşekkür ederim :)
    o anıyı hatırladıkça gülümsüyorum çok şaşırtıcı oldu ama iyi ki çağırmış yazar bizi :)
    senin de ödevlerinde kolaylık diliyorum. hiç bitmiyor ödev sınav. emekli olana kadar onlarla boğuşacağız ;)

    YanıtlaSil
  4. Farklı diyarlar! Tanıştığıma memnun oldummm. Daha önce bloğuna nasıl uğramamışım merak ediyorum😄 bundan sonra takip edeceğim yazılarını inşallah :)

    YanıtlaSil
  5. Hemşireler gününü kutluyorum. Size de başarılar diliyorum. Bir an önce şu illet başımızdan gitsin de ağız tadıyla hayata ümitle sarılalım. Kitap üzerine güzel bir paylaşım yapmışssınız. İfadeleriniz çok güzel. Güzel bir anlatım. Sizi süpriz bir gelecek bekliyor diyebilirim. Medya ve sağlık iletişimi konusunda çalışmalaırnı olabilir. Vesselam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :)inşallah başarılı oluruz. virüslü günler de biter hemen :)

      Sil
  6. Çok güzel bir yazı olmuş biz çalışmaya devam

    YanıtlaSil
  7. Hemşireler gününüz kutlu olsun, güzel bir yazıydı emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. haydi bakalım hepinize kolay gelsin, umarım en güzel şekilde atlatırsınız bu süreci...

    YanıtlaSil
  9. Hemşireler günün kutlu olsun. İnşallah seneye salgın falan kalmaz da acısını çıkararak kutlarsın.

    Kitabı bilmiyordum. Kapağı çok hoşuma gitti. Animelerden fırlamış gibi. Konusuna uygun yapılan kitap kapaklarını seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah ya :)
      bence de kapağı çok tatlı ve uygun :)

      Sil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...