30 Mayıs 2020 Cumartesi

KİMSENİN FREYA’DAN HABERİ YOK – JANE CASEY (JESS TENNANT SERİSİ # 1)

Merhaba :) Bu ay #polisiyetutkunları grubumda okumak için bu kitabı seçtim. Yazarın daha önce Ölümün Soğuk Sesi adlı eserini okudum ve sevdim. Kitap ismine tıklayıp yorumumu okuyabilirsiniz.

Bu kitap 16 yaşındaki Jess’in gerçeği bulma mücadelesini anlatıyor. Yaptığı şeyler, ölecek olma pahasına gerçeği bulmaya çalışması etkileyiciydi. Onun yerinde olsam ben de bana tıpa tıp benzeyen 1 yıl önce şaibeli şekilde ölmüş olan kuzenimin hakkındaki gerçeği öğrenmek isterdim. Ama Jess’in fazla cesareti vardı. Biraz abartı geldi o yine de kurgu güzeldi. Klasik genç sorunları vardı ve tüm her şeyin de oraya bağlanacağı belliydi.

Jess annesiyle birlikte hiç tanışmadığı akrabalarına yaz tatilinde kalmak için gider. Küçük kasabaya geldiği andan itibaren tüm gözler ona döner, herkes ona şaşkınlıkla bakar. Çünkü ona çok benzeyen kuzeni 1 yıl önce uçurumdan düşüp ölmüştür. Ölümüne polisler intihar dese de ailesi buna inanmak istemez.

Jess, ölü kuzeni Freya’nın arkadaşlarıyla tanışır daha ilk günden. Kuzenleriyle de tanışır. Sonraki gün teyzesi onları misafirliğe çağırır. Garip olan şey hep teyzesigilde kalmaları yerine yazlık ev tutmaları bence. Türkiye’de olsa yıllardır görüşmeseler bile akrabayı evinde misafir eder insanlar :D Kültür farkı işte. Ama kitabın sonunda tatillerini biraz daha uzatma kararı aldılar :)

Jess Freya’ya fiziksel olarak çok benzese de karakter olarak aşırı farklıdır tabii ki. Jess kendine çok güvenen, cesur, konuşkan, gerçeği bulmak için kendini tehlikeye atacak birisi. Freya romantik, sanatkar, hayal peşinde birisi.

Jess hiç tanımadığı kuzenine olanları ortaya çıkarmak için geldiği ilk günden beri uğraşır. Sorduğu soruları insanlar cevaplamak istemez. Herkes ona tavır yapar. Jess neden herkesin sır sakladığını anlayamaz ve bu sırlar onu daha da iter gerçeği araması için. Freya’nın arkadaşı Will ile iyi konuşur ama o da ilk başta çok serttir.

Kitapta çok aksiyon yoktu ama bol gizem ve hafif gerilim vardı. Sevdim. Zaten fazla beklentim yoktu, genç karakterler üstünden gittiğini bilerek başladım. Genç kurgusu aslında. Yine de okuduğuma memnunum. Hızlı bitirdim. Sürükledi, merak ettirdi, çok zorlayıcı bir kitap değil tadında bir gerçeği arama hikayesi olmuş. Freya’ya ne oldu diye çok sordum. Freya gibi iyi bir kızın kime zararı dokunur diye düşündüm ama bazen fazla iyilik de kötülüğü peşine takıyormuş.

Jess’in annesinin yıllar önce ailesinden ayrılıp Londra’ya taşınması da ilgimi çekmişti. Tahmin ettiğim bir şey çıktı sonra. Jess ve ailesinin ilerleyen kitaplarda ne yapacağını merak ediyorum.

Genç kurgu polisiye okumak isteyenlere öneririm.


14 yorum:

  1. Güzel bir tavsiye. Aklımda olacak. Çok teşekkürler, emeğine, yüreğine sağlık :))

    YanıtlaSil
  2. Polisiye filmleri bayılırım Çok teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Şu sıralar Polisiye okumayı çok istiyordum, aşırı mutlu oldum bu yazıyı görünce, aldım hemen listeye ilk alışverişte alıyorum, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa çok sevindim :) jane casey diğer serisi ve bağımsız kitapları da güzelmiş :) ben bağımsız kitabından ölümün soğuk sesini okumuştum güzeldi

      Sil
  4. ooooo tenant serisinden okumadım daha, okuycam tabii, instana koymuştun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet oku sen de dene sevecek misin merak ettim :)

      Sil
  5. yaa çok sevindim benim önerileri hatırlamana :) aynen maevie kerrigen mı ne yazımını bilmiyorum da o serisi varmış bir de jane casey nin. o seriyi daha ok beğeniyorlar barkarakteri yetişkin olduğundan sanırım.

    YanıtlaSil
  6. Yazarın diğer serisindeki bir novellasını okumuştum, diğer kitaplarını da merak ediyorum ama okuma fırsatım olmadı henüz :)

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel, not aldım bunu!! :) Blog Mahallesi'nde seni paylaştım. İyi ki varsın!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa çok sağ ol canım hemen bakacağım :) sen de iyi ki varsın =)

      Sil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...