1 Aralık 2020 Salı

GEÇMİŞİN GÖLGESİNDE AŞK – MICHAEL LEE WEST

 

Sayfa Sayısı: 432

Baskı Yılı: 2014

Merhaba :) Hayat ufak sürprizlerle dolu gerçekten. Bu kitap bir seriymiş meğer ve ben lisedeyken kütüphaneden ilk kitabı yani Aşk Adında Hayat’ı alıp okumuştum. Ama hatırlamıyordum yazarını ve konusunu falan. Yıllar geçti, sahafta gezerken çok uygun kampanya vardı ve bu kitabı aldım. Uzun bir süre daha kitaplığımda bekledi. Sevgili @kitaplarm_ve_ben in öncülüğündeki #birlikteheraybiryayınevi grubumuzda bu ay @arkadya_kitap ı seçince bu kitabı daha fazla bekletmeden okuyum dedim. Okurken diyorum ki bu karakter bana tanıdık geliyor, gruptan da birisi seri olduğundan bahsetmişti. Sonra düşündüm ve anladım ki lisedeyken ben ilk kitabını okumuşum. Sahaftan da ilk kitabı okuduğumu hiç hatırlamadan devam kitabını almışım. Çok garip ve güzel geldi hayattaki ufak detaylar bunlar işte :) ilk kitaptan konusu bağımsız, karakterler aynı. 


Kitaba geçersek, Teeny yemek yapmaya bayılan, pasta yapmada çok iyi olan, şeftalileri çok seven, çok çeşitli kıyafetleri kombinleyen, neşeli birisi. İlk kitapta cinayetle suçlanmıştı sadece bunu hatırladım sonradan. Bu kitapta da bir cinayete tanık oluyor. Hem de avukat sevgilisi Coop’un eski sevgilisinin cinayetine… sonradan ortaya çıkıyor ki bu kadının bir çocuğu var Emerson adında ve onun babası kim belirsiz. Coop da olabilir, şimdiki eşi de. Teeny bu cinayeti görüyor ama polise haber veremiyor yine onu suçlarlarsa diye. Kadının bahçesine izinsiz girdiği ve gözetlediği için de şüpheli olması muhtemel yani.

Kadının ölümüne intihar diyorlar sonradan cinayet olduğu düşünülüyor ama belirsiz. Teeny de sevgilisinin ısrarlarına rağmen olayı araştırıyor. Dedektif olmayan kişilerin kitaplarda filmlerde bir suçu araştırması daha eğlenceli oluyor hep. Bu da öyleydi. Çok bir beklentiniz olmasın öyle aksiyon gerilim falan yok. sadece bazı kısımlarda özellikle sonlarda heyecan artıyor. Tenny de tehlikeye düşüyor ama bunu zaten tahmin etmişsinizdir.  O kadının öldürülmesinin ardında büyük bir organize suç çetesi varmış, bu durum beni şaşırttı. Teeny bunu öğrenince nasıl açığa çıkaracak diye merakla okudum.

Romantizm de vardı, müstehcen sözler de mevcuttu ama çok da önemli değil. Coop genel olarak Teeny’den işlere bulaşmamasını istedi ve Teeny onu dinlemeyip merakının peşinden gitti. Aşk konusunda arada kaldığı da oldu. Çok kötü şeyler de yaşadı Teeny. Yine de hep azimle gerçeği bulmaya çalıştı. Bir de özellikle hoşuma giden şu, Emerson’a kimse sahip çıkmazken Teeny onu sevdi ve onunla ilgilendi. Zaten o çocuğun annesi babası da pek sevgi göstermediği için çocuk sevgiye muhtaçtı. Duygusallık mevcuttu biraz. Severek okudum ama dediğim gibi çok büyük beklentiye kapılmayın, keyif almak ve biraz macera için okunabilir :)

8 yorum:

  1. Teşekkürler Hilalciğim. Sevgiler selamlar :))

    YanıtlaSil
  2. teeny yi sevdim şimdiden :)

    YanıtlaSil
  3. Güzel tesadüf olmuş. İnsan eskiden okuduğu kitapları unutabiliyor. Ben de Ahmet Ümit'in Patasana kitabını okuyunca, bunu daha önce okumuştum sanki dedim. Sonra bir bölüm gelince emin oldum. Lisede arkadaşım bu kitap çok güzel diyerek bana vermişti ve okumuştum ama yıllar geçince okuduğumu unutup bir daha okumuşum :-)

    YanıtlaSil
  4. aynen haklısın. karşına çıkarsa belki okursun :)

    YanıtlaSil
  5. Bu yıl benim de şansıma hep seri kitaplar çıktı 😊

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...