27 Aralık 2020 Pazar

MİM // 2020 YIL SONU RAPORU

 

Etkinliği başlatan Belle'nin Kütüphanesi'ne teşekkürler :) 
Teşekkür ederim İlkay'a  ve Şule ablaya beni davet ettikleri için =) 

1)   2020 senin açından nasıl geçti? 

Ödev, sınav, online programlar, hastalık, kitaplar, dizi ile doluydu. Bolca okudum ders hakkında fazlaca, romanlarda çok tabi. Ocak ve şubat inanılmaz dolu ve güzeldi çünkü THDÖK’te 9.Dönem Genel Yönetimi Medya ve İletişim Koordinatörü olduğum için birçok sorumluluğum vardı, etkinliklere katılıyordum. Alışma sürecindeydim çok da zor alıştım zorladı görevler beni. Sonra martta pandemi patlak verdi stajlar dersler iptal oldu büyük boşluğa düştüm. Ama alıştım çünkü evde de olsak yapacak çok işim vardı ki katlanarak arttı hocalar sağ olsun. Şu an geçen döneme göre daha doluyum. Marttan sonrası çok işim olsa da tek düze geçti, neler oldu çok net değil çünkü hemen hemen her günüm aynı geçiyor. Yazın kpss çalıştım yine dinlenmedim, tatile gidemedik tatili bırak kuzenimgile bile gitmiyoruz. Ekimde COVİD olduk. Hayatım kötüye gitti sağlığım bozuldu. Önce öksürüklerim geçmedi hastaneye gittik ciğerlerimde hasar bırakmış, virüs geçse bile. Hastalanma sakın (grip bile olmamaya çalış) yoksa direkt ciğerine iner daha kötü geçirirsin dedi doktorum. Astım spreyi kullandım 1 ay. Öksürük geçti bu sefer de nefes darlığı başladı. Alışveriş için dışarı çıkınca çok daraldığımı fark ettim, evde de merdiven çıkınca anında yoruluyordum bir kez de astım krizi gibi bir şey yaşadım. Böylece astım spreyini 3 ay daha kullanmam gerekti şu an 1 ayı bitti. Sonra tomografi tekrar çekilecek inşallah iyi çıkar hasar kalıcı olmaz :( covid hakkında yazı yazacağım ancak bir türlü boş zamanım olmuyor.


Sağlık çok önemli, hayatım boyunca ufak ufak ama çok hastalığım oldu, alışkındım ama covid başka türlü beni hem fiziken hem ruhsal olarak yıktı. Çok şükür bundan kötüsü olmadı ama herkesin derdi kendine ağırdır. Üstelik sadece kendim değil annemde de sorun var. Yakınlarım bir bir hastalanıyor ve kaybettiğimiz kişi de oldu. Bu haberleri art arda aldım insan çok üzülüyor. Allah kimseyi sevdiğiyle sınamasın. Her şey güzel olacaktı artık hayatım belirliydi az çok, önümü görebiliyordum, hedeflerim vardı, bazısına ulaşmıştım, mutluydum, çevremdekileri ve bulunduğum ortamları seviyordum. Ama işte pandemi herkesinki gibi benim hayatımın da içine etti. Buna biz insanlar sebep olduk aslında yılı veya hastalığı suçlamak yersiz. Önlem almayan insanlar yüzünden masumlar hayatını kaybetti. Bunları düşündükçe insan yoruluyor. İlk zamanlarda biraz dinlenebileceğim için kalabalıktan uzaklaşacağım için mutluydum. Üç aydan sonrası kötüleşti, şimdiyse eve katlanamıyorum her şey sıkıcı geliyor, yapmak zorunda olduklarım inanılmaz strese sokuyor, odaklanma problemi yaşıyorum. Eskiden çok stres olduğumda bile hemen mutlu olacak şeyler bulurdum ama artık yapmak çok zor, mutlu kalabilmek çok zor.

2)  Yıl boyunca yapmayı en çok özlediğin şey nedir?

İlkay gibi ben de en çok özgür olmayı özledim. İstediğim an dışarı çıkıp, kalabalığa korkmadan karışmayı, pikniklere gidebilmeyi, okula ve staja gidebilmeyi, arkadaşlarımla görüşebilmeyi, sarılmayı, dışarı çıkınca arada maske olmadan direkt temiz havayı aldığım zamanları çok özledim. Korku ve panik içinde olmadığım günleri özledim. Sevdiklerim hakkında kötü haberler almadığım zamanları özledim. Kalabalık doğumgünü partilerimizi, sağlıklı olduğumuz günleri, gezip tozduğumuz anları özledim. Daha da çok şey var. Otobüsü ve kalabalıkta çok fazla sıkışmayı hiç özlemedim. Bahsettiğim kalabalık akıp giden kalabalık yani. Kızılay’da yürürken denk geldiklerim mesela.

3)  Biraz da olumlu yönden bakalım. 2020'de güzel geçtiğine inandığın veya 2020 şu yönden uğurlu geldi dediğin bir durumla karşılaştın mı?

Online ortamda bir şeyler yaptık bu açıdan çok geliştik bence. THDÖK toplantılarımız oldu her hafta bazen aksasa da sürekliliği sağladık. Online seminerler düzenledik, farklı etkinliklere katıldım. Normalde olsak hiç göremeyeceğim kişilerle bir araya geldik. Başka şehirde olsa gidemeyeceğim programlara katılma fırsatı bulmak en iyisiydi. Hele hemşirelik haftamız o kadar doluydu ki o etkinlikten çıkıp diğerine girdik normalde olsa sadece tek bir yerde bulunabilecektim. Hem üzücü hem güzel şeyler oldu yani. En çok da ailemle dolu dolu vakit geçirmeyi sevdim. İlk zamanlar oturma odamıza battaniyelerimizi de getirip koltuklara yattık ve dizi izledik. Poyraz Karayel, Suskunlar ve Alef’i bu şekilde birkaç ay içinde bitirdik. Sonra yaz girince akşam yine çay içtik ama terasa çıktık genelde ,Allahtan teras vardı, film falan izledik orada da. En çok sohbet ettik ama. Kış tekrar gelince de yani şimdilerde işte yine akşam çay içmelerimiz devam ediyor pzt ve cmt hariç her gün dizimiz var. Uzun zaman sonra düzenli olarak Türk dizilerini takip ediyorum. Kendime hayret etsem de bana iyi geliyor severek izliyorum :) Hayatında hareket olmadığı için mecburen tv ye sarıyor insan. Çeşitli oyunlar oynuyoruz. Okey aldık hatta yenilerde. Sıradan  şeyler yani öyle aman aman iyi şeyler olmadı. İçimize döndük, ailecek çok vakit geçirdik. Yemek ve kahvaltı zamanlarımız çoğaldı. Zaten insana pandemi gibi bir durumda sıradan şeyleri yapmak iyi geliyor bence, biliyoruz çünkü ve stres olmuyoruz. Bizi oyalayacak vakit geçirten şeyler iyi.  Ay yine çok uzatmışım. Sıkılmadan okumuşsunuzdur inşallah :)

4)  Karantina süresinde veya bulabildiğin boş vakitlerde kendine zaman ayırabildin mi? Ayırdıysan neler yaptın? (Örneğin yeni bir hobi edinme, önceki alışkanlıklara daha çok vakit ayırabilme vb.)

Kendime vakit ayırdım ama genel olarak okul çok yorduğu için bunlar bile yetersiz geldi. O kadar stres doluyum ki şu günlerde. Artık kontrol etmekte zorlanıyorum. Ekmek yapmadım ama bolca tatlı yaptımm :) en sevdiğim şeylerden şey tatlı yapmak. Ee tabi kilo da aldık ama neyse verilir bir şekilde :/ kitap çok okudum. Dizi izledim ama sanırım daha az izliyorum çünkü ödevler cidden bayağı vaktimi aldı. Bloga çok yorum yazdım galiba öncekilere göre. İnstagramda takipçilerimi yükselttim, orada bir arkadaş çevrem oluştu. Annemle el emeği ürünler yaptık. Hatta annemin sayfası var oradan satış yapmaya çalışıyoruz @hobiminpesinde çanta, seccade, lif, bebek yeleği, çeyizlik vs bir sürü şey yaptık.

Yogaya başladım yenilerde. Başlangıç düzey, Yoga Academy den takip ediyorum. Ara ara yapıyorum ama onu da her gün yapmaya çalışacağım inşallah. Nefesimi kontrol etmek ve stresi yönetmek için başladım :) aklıma gelmeyen şeyler vardır illa, vakit geçirmek için yapmadığımız kalmamıştır.

5)  Son olarak 2021 yılından beklediklerin neler?

Sağlık, mutluluk, özgürlük ve huzur. Önceden de bunları derdik ama artık bunların kıymetini o kadar iyi anladım ki. Allah kimseyi zorda bırakmasın. Derdimize derman bulalım. Virüs kontrol altına alınsın, aşılar işe yarasın. Okullar açılsın, hayat normale dönsün. Her şeyin en hayırlısı olsun inşallah. 

Son sınıfımı bari düzgünce yaşamak istiyorum. Üni hayatım evde geçmesin. Hastaneye gidip staj yapalım kendime güvenimi kaybetmeyim daha fazla. Arkadaşlarımla görüşüyüm. Kuzenlerimle dedemgille bir araya gelebilelim. Misafirliğe, pikniğe, tatile, geziye gidelim. Temiz havayı içime çekerken “Ah bir zamanlar neler yaşadık, ama hepsi geçip gitti” deyim/diyelim.

Yine çok uzatmışım =)

Gören herkes yapabilir kimseyi mimlemiyorum :)


19 yorum:

  1. Hilalciğim çok önemli sorulara çok içten cevaplar vermişsin. Birçoğumuz için olduğu gibi senin için de kolay olmayan bir yıl olmuş. Ama son maddede de özetlediğin gibi inşallah daha güzel daha ferah, özlem duyduğumuz yarınlara ulaşmamıza az kaldı.

    Yeni yılın başta sağlık olmak üzere bütün güzellikleri kucağına koymasını diliyorum canım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet sabrın sonu selamet insanlık bunu da atlatacaktır elbet :)
      inşallah bu yıl güzel şeyler getirir hepimize de biraz ferahlarız :)

      Sil
  2. Güzel mim olmuş teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Büyük geçmiş olsun, umarım sağlığın günden güne eski haline döner🙏 Sene kötü olsa da dolu geçen bir yıl olmuş senin için. İleride bunların karşılığını almanı canı gönülden diliyorum❤ 2021 hepimizin beklediğimiz dileklerini gerçekleştirsin. Mimi yaptığın için teşekkürler😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim inşallah hepimiz güzel günler yaşarız daha çok.

      Sil
  4. Öncelikle yaşadığınız sağlık sorunlarınıza üzüldüm. Umarım kalıcı bir etkisi olmaz ve tamamen sağlığınıza kavuşursunuz. Uzun yazınızı okuyunca yine de dolu dolu bir yıl geçirdiğiniz anlaşılıyor her şeye rağmen. Ben hasta olmasam da evde pinekleyerek ot gibi bir yıl geçirdim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah, evet dolu geçti ama bir o kadar da mental olarak yorucu. 2021 daha iyi geçer hepimiz için inşallah :)

      Sil
  5. Hepimiz benzer şeyleri yasadik bu yıl. Bol kitap, bol dizi, bol film, bol yemek. Tabi bizde boool boool oyunlar da vardi seker portakalimla. Ben de sizin gibi en çok özgürlüğümü ozledim. Bir de nisan ayında kaybettiğim annecigimi. Yeni keşfettim blogunuzu. Sevgiler bıraktım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. annenize Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun inşallah..
      canımız sıkılmasın diye her şeyden yapmaya çalıştık neyse ki zor kısımlar bitti sayılır dünyanın iyileşmesi yakındır inşallah.

      Sil
  6. Şimdiden sana mutlu ve sağlıklı bir yıl diliyorum 😊💞

    YanıtlaSil
  7. heey evde nasıl durumlar, herkes iyi de miiiii?

    YanıtlaSil
  8. Ama seni ben de davet etmiştim :-( Ya söylemeyi unuttum ya da sen yorumlarında görmedin.

    Tekrar geçmiş olsun. Biz çok şükür henüz yakalanmadık. Şimdi aşı çalışmaları başladı. Birkaç ay daha yakalanmamayı başarabilirsek belki aşıyla virüs son bulur diye ümit ediyorum. Bir sene daha doğrusu bir yaz daha virüslü yaşamak istemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa sen de söylemiştinn hatta girip bakmıştım, benim gözümden kaçmış ikisi de aynı mimmiş. yoğunluktan unutmuşumm :(
      inşallah yakalanmazsınız insanda illaki iz bırakıyor bu hastalık umarım artık biter. aşılar işe yarar inşallah en büyük isteğimiz. herkes çok daraldı cidden süre uzadıkça ben de sığamıyorum artık eve ama mecburen evde kalıyoruz bu da insanı hayattan soğutuyor

      Sil
  9. Merhaba, az önce bir mim hazırladım ve seni de mimledim. Vakit bulabildiğin bir zaman yapabilirsen çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
  10. inşallah İlkay hiçkimsede kalıcı iz bırakmasın geçip gitsin hastalık. ben de alışmıştım ama şu ara bi daralma geldi cidden. annem de en azından yürüyüşe çık hava iyi diyor üşütmekten korktuğum için çıkmıyordum ama artık çıkacağım yarım saat 1 saat bile olsa. benim de anlamadığım şey en başında durumu kabullenmiştim gayet güzel yaşıyordum ama nolduysa son bir aydır falan hiç iyi değilim iç huzur bakımından. havalar kapalı evet ama tam kış mevsimi gibi de değil mevsimlerin değişmesi korkutuyor.
    online olur bahar bence de çok zor yani düzelmesi. aşı olsak bile birden bitmez hastalık.
    inşallah son sınıfımızı doyasıya yaşarız :)

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...