30 Kasım 2020 Pazartesi

KORE DİZİSİ YORUMUM // ALİCE

Tür: Dram, Aksiyon, Gizem, Fantastik/Bilimkurgu

Bölüm Sayısı: 16

Yayın Tarihi: 28 Ağustos 2020 – 24 Ekim 2020

imdb: 7.7

Yönetmen: Baek Soo-Chan

Senarist: Kim Kyu-Won, Kang Chul-Kyu, Kim Ga-Young

Yayıncı: SBS

***

Merhaba :) Çok büyük merakla izlemeye başladığım ama sonu beni tatmin etmeyen bir dizi ile geldim. İzleyeli bayağı oluyor, güncel izledim ve bitirdim. Yine her zamanki gibi ders telaşımdan yorum yazmam gecikti.

Dizi zaman yolculuğunun sebep olduklarını, dramatik ve fantastik olayları konu alıyor. Gerçekten çok güzel başlamıştı. İlgi çekiciydi ve hep de merakla izledim. Bazı yerlerde saçmaladığı oldu zaten zamanla ilgili dizilerde illaki akla yatmayan ya da kafa karıştırıcı şeyler olabiliyor. Sonu da kötü değildi ama umduğumu bulamadım. Yanlış yöne gitti bence dizinin sonu. Şimdi bahsedeceğim şeyler spoiler sanılmasın anlattıklarımın çoğu zaten ilk bölümlerde olup bitiyor.


Gelecekte zaman yolculuğu bulunmuş hatta geçmişe gidip üslerini kurmuşlar yani Alice’i. Alice sayesinde insanlar kaybettiği yakınları ile bir gün geçirirler, Alice’teki ajanlar onları korur ve uygun ortamı hazırlar. Çok sevdiğiniz ama ölmüş olan birini geçmişe gidip görmek ister miydiniz? Gayet hoş bir düşünce gibi gelse de aslında her şeyin kendi zamanında kalması gerektiğini ve dengenin bozulmaması gerektiğini anlıyoruz diziden. Çünkü bazı insanlar sevdiklerini görünce hatalar yapmaya müsait oluyor, onları yine kaybetmek istemiyorlar. Ajanlar da bunu önlemek için var ama bazen gözden kaçırıyorlar ve denge bozuluyor.

Zaman çok değişik bir şey, bilmediğimiz pek çok özelliği vardır illaki. Bu dizi zaman yolculuğunu keşfeden ve bunun sonucunda kendi oğlu tehlikeye giren bir kadının hayatına odaklanıyor. Önce iki tane ajanın geçmişe gelip kehanet kitabını aramasıyla başladı dizi. Kadın ajanın hamile olduğunu öğrendik ve yanındaki adam da meğer sevgilisiymiş. Geleceğe dönmeleri gerektiği ve dolayısıyla radyasyon dolu ışınlanmayı gerçekleştirmeleri gerektiğini söylüyor adam ve çocuğu aldırmasını istiyor. Zaten hamileyken bir kez o yerden geçti ve çocuğa ne gibi hasar vereceği belirsiz. Kadın onu onaylar gibi görünse de kehanet kitabıyla birlikte kaçıyor ve çocuğu geçmişte doğuruyor. Adama çok kızdım onu aramadı, merak etmedi, çok da seviyordu ama emirlere karşı gelemedi. Çünkü bu adam için Alice kuralları her şeyden önemliydi. Sonradan hatasını anlayacak mı diye çok merak ettim. Oğluyla karşılaşmasını ikisinin de gerçeği öğrendiği zamanı çok merak ettim. Ama bizi sinir ettiler ne zaman baba oğul karşılaşsa kavga ettiler :/ gerçeği öğrendikten sonra da olaylar o kadar hızlandı ki adam akıllı konuşamadılar :( Babası olan adam rolünü çok iyi oynamıştı, bayıldım ve profesörle birlikte olmasını istedim ben dahil birçok kişi bunu istemiş ama niyeyse dizinin sonunda saçmaladılar. 

Kadın geçmişte bebeği doğuruyor, kendini o zamana adapte ediyor. Zaman geçtikçe çocuğun normal olmadığını fark ediyor, doktora götürünce, beyninin duyguları anlama kısmında bir sorun olduğunu öğreniyor. Radyasyonun etkileri çocuğu duygusuz birine dönüştürmüş yani. Daha ilk bölümde her şey hızlıca gelişiyor, annesinin çocuğun kollarında öldüğünü görüyoruz. Kadın hemen hemen şunları diyor, eğer ilerde benimle karşılaşırsan beni tanımazlıktan gel, arkana dön ve git. Hızlı bir ilk bölümün ardından çok sürükleyici geldi dizi bana. Merakla bölümlerin yayımlanmasını bekledim. O duygusuz çocuk annesi ölünce onun katilini bulmak için dedektif oldu. Sonra annesinin dediği gibi bir gün, öylesine bir anda annesini gördü…

Annesi sandığı bu kadını tanımaya başlayınca da Alice’i keşfetti. Bu dünyada annesine benzeyen kadın fizik profesörü ve çok başarılı birisi. birlikte zamanda yolculuk yaptılar ve daha pek çok şey oldu. Annesine tıpatıp benzeyen bu kadın kim? Annesinin geçmişi mi? Başka birisi mi? Dedektif bunları öğrenirken çok şeyle yüzleşti. Tehlikeye girdi hayatları. Dolu dolu dizi gerçekten her bölümde bambaşka yerlere gitti. Sizin de izlemenizi isterim. Her bölümün başında da çok güzel alıntılar vardı bunu da belirtmeden geçemem :) Ayrıca ben her oyuncuyu çok beğendim, rollerini hakkıyla yapmışlardı. 

Paralel dünyalar, zaman yolculuğu, annemsin yok annem değilsin paradoksu, daha birçok şeyi içeren bir dizi. Bilimkurgu sevdiğim için hoşuma gitti. Tekrara düştüğü yerler de oldu (annesinin ölümünü defalarca farklı zamanlarda izledik) ama güzeldi genel olarak. Dediğim gibi sonundan tatmin olamadım ne demek istediler, niye öyle yaptılar çok tuhaf geldi bana. Zaten romantiğe kaçan yakınlaşmaları da tasvip etmiyordum dizide. Lütfen o kadınla aralarındaki ilişki romantizme kaçmasın diye çok söylendim dizide. Direkt fiziksel romantizm yoktu ama bize bunu hissettirdiler bir şekilde ve ben buna sinir oldum. İzleyince ne demek istediğimi anlarsınız.

Diziyi mükemmel başlatıp sonunu sıvadılar yani, güzelim diziyi mahvetmişler bence. Senaryo cidden iyi, merak ettiriyor sürükleyici, dramatik. Ama gereksizlikler ve mantık hataları yüzünden hayal kırıklığına uğrattı beni. Ama yine de son birkaç bölümün saçmalığı yüzünden güzel diziyi çöpe atamam cidden sevdim, size de önermek istedim :) 


5 yorum:

  1. aynen ya benim liste de öyle :)) en iyi tabi kara delik gibi =))
    bazı dizileri mükemmel başlatıp onu hüsranla bitiriyorlar çok kötü değil ama iyi de değildi sonu

    YanıtlaSil
  2. Kore dizilerine bayılıyorum :)

    YanıtlaSil
  3. listemde buuu, hımm sonu iyi değil yani öyle miii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya sonu mutlu bitti ama öyle bir şey yapmışlar ki bizi sinirlendirdiler yani değişikti tam anlatamam sen de izle de öyle fikrini yaz.

      Sil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...