2 Aralık 2020 Çarşamba

ÖLÜMSEZEN – MEHMET ERKAN

 

Merhaba :) 134 sayfalık bir oturuşta bitiveren güzel bir öykü kitabıyla geldim. Öykü pek sevmezdim eskiden ama kendimi iyi öyküleri okuyarak motive edip alışmaya çalışıyorum. Bu kitabı da okumayı o yüzden istedim. Yaşar Nabi Nayır Öykü Ödüllü bir öyküsü olduğu için ilgimi çekti ve tabii ki güzeller güzeli kapağıyla. Morun tonlarını severim. @mehtapinkitaplari öncülüğünde @yediverenyayinlari ‘ndan çıkan @yazarmerkan ‘ın kitabı #ölümsezen i güzel bir grupla okuduk. #yediverenvakti #yediverenyayınları #mehmeterkan @butikkitap


Öyküler kısa ve etkiliydi. Merak ederek okudum, sonu eksik mi bitecek diye endişe ettim, daha önce de demiştim eksik hissettiriyor öyküler beni ama güzeldi genel olarak. Sadece bir iki tanesini bitirince şaşırdım devamı gelir diye beklemişim :) Hem içimizden hem de bir o kadar farklı karakterler var. Herkes kendinden bir şeyler bulur yani. Betimlemeler güzel ve yerli yerinde. Sürükleyici. Yazım hataları var az da olsa, puntosu göz yormuyor.

Hikayelerde ölüm, umut, aşk, bekleyiş, hüzün, takılı kalıp ilerleyememek, her şeye rağmen yaşama tutunmak gibi şeyler mevcuttu. Genel olarak içimi bir hüzün kapladı hikayeleri bitirince. Beni şaşırtan sonlar da vardı. Anlatımı güzeldi, sıkılmadım, o insanların hikayelerini öyle iyi aktarmış ki sanki tanıyorum birçoğunu.

Sevdiği halde ayrılanlar, yıllar sonra sevdiğini görüp hisleri depreşenler, hapisten çıkan eşinin yaşama tekrar katılmasını dört gözle bekleyenler, her şeyi içinde hissedip yaşayıp dışarıya bir şey gösteremeyenler, bayramları annesiz geçenler, yatalak eşinin o haline daha fazla dayanamayıp onu öldürmeyi düşünenler ama sonra kendine zarar verenler, hayatı şakaya vuranlar ancak öyle dayanabilenler, görevini en iyi şekilde yapıp adından söz ettirenler, yazdıkça yaşayanlar, aldatılışını kendine yediremeyip o kişiyi içinde öldürenler bu kitaptan tahmininin de ötesinde şeyler bulacak.

Öykü seven sevmeyen herkese tavsiye ederim. Yazarın kalemi daim olsun. #farklidiyarlarkitap #farklidiyarlarayolculuk 

10 yorum:

  1. kitabın ismi hoşmuş :) feriha hanım geldiiii bu aradaa :)

    YanıtlaSil
  2. Mustafa Çiftçi'yi de öneririrm, hikaye okumayı severseniz

    YanıtlaSil
  3. Ben de öykü sevmezdim ama çok güzel öykü kitapları okuyunca fikrim değişti. En son Sezgin Kaymaz ve Reşat Nuri Güntekin'in öykü kitaplarını okudum. İkisi de çok iyiydi, tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen benim de fikrim değişecek gibi duruyor :) dediklerine de bakacağım mutlaka :)

      Sil
  4. Ben de öykü sevmiyorum diye düşünürdüm ama güzel kitaplara denk gelince bu durumu aştım. Bu kitabı daha önce görmemiştim, yazını okuyunca ilgimi çekti. Bir bakayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ben de zamanla aşacağım tamamen :) bak bu kitaba da seversin belki

      Sil
  5. evet yararlı olur sanki. aslında uzun hikaye sayılan zweig ın tarzını seviyorum ama normal yani kısa hikaye pek hoşuma gitmiyordu bu önyargımı yenmeye çalışıyorum :)

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...