29 Ocak 2020 Çarşamba

BLOGGER MİMİ



Sevgili Derya ablam beni mime davet etmiş. Aralık ayı ve ocak başı sınavlarla dolu geçtiğinden blogda uzun durmaya vaktim olmadı. Zor bela kitap yorumları girip çıktım ekstra kimseye uğrayamadım öyle. Neyse ki tatildeyim artık.

Blog dünyasına nasıl adım attın? Hadi anlat bize.
Blog yazmaya yalnızlıktan başladım ben. Kimse anlamıyordu beni ve arkadaşlarım kitap yorumlarımdan sıkılıyordu. Lise 2 deydik. Herkes eğlenip coşarken ben yapamıyordum öyle. Anlatmak istediklerim vardı ve yazmayınca rahata eremeyeceğimi anladım. 16 yaşımdayken bloğu açtım. Şimdi 21 oldum. Bloğumun 5.yılı dolmuş. Zaman çabuk geçiyor. 



Acemiydim ve siteler hakkında bir fikrim yoktu. Kendi çapımda ordan burdan araştırıp blog açtım. Bazı arkadaşlarım yardımcı oldu tabi fikir verdiler bazen çok sağ olsunlar. Öyle böyle buralara geldik. Profesyonel değilim olamam da zaten. Kodlardan anlamıyorum, tasarım bilgim çok az. Ama zaten bunu hobi olarak yapıyorum. Yazdıkça rahatladım. Yazdıkça geliştirdim kendimi. Cümle kurma düzeyim arttı, konuşma hızım arttı. Okuduklarımı yorumladım ve çıkardığım dersleri yazdım, hatırlamam daha kolay oldu. İyi ki açmışım bloğumu.

Blogunu kısaca tanıt desek neler söylemek istersin?
Bloğumda öncelikle kitap yorumları yapıyorum. Dizi ve film de inceliyorum kendi çapımda. Hayatta beni etkileyen şeyler olduysa onları yazıyorum. Sınav dönemim, tercih dönemim gibi. mim yazılarım oluyor. Gezi yazısı yazmak istiyorum ama daha fırsat gelmedi ona. Bu yaz inşallah o kısma da girmek isterim.

Yazarken olmazsa olmazların nelerdir?
Sessiz bir yerde yazmalıyım. Beni çok mutsuz eden bir olay yaşadıysam hemen yazamam önce hislerim durgunlaşmalı. Yazı stili, fotoğraf, künye, renk uyumu gibi şeylere dikkat ederim. Onlar tamamsa yazıyı paylaşırım.

Ne sıklıkla yayın giriyorsun?
Bu konuda benim bir takvimim yok. Çok üşengeç birisiyim ve aynı zamanda bu sene çok yoğunum. Hızlanmak durumunda kaldım. Hayata yetişiyorum. İnstagramda da aktifim. Ama blogda dediğim belli kalıplarım olduğundan anında yazı yazıp paylaşamıyorum. Kesin emin olmam gereken bazı şeyler oluyor. Rahat ediyorsa içim o zaman yazı yazmaya otururum. Bir de bazı düşüncelerin kafamda oturması lazım. Mesela o kitap veya dizi bana ne kattı? Ne anladım? Neden başkasına öneriyorum? Bunları uzunca açıklamayı seviyorum. İşte o zaman yazıyı paylaşırım.

Değiştirebilme imkanın olsaydı Blogger' da neyi değiştirirdin?
Benim teknik bilgim yok. Blogger da gayet iyi. Öğrenene kadar çok zorlandım hala da anlamadığım şeyler var. Bazıları wordpress daha teknolojik daha basit diyor sanırım. Belki orada açmak isterdim. Ama yine de buradan çok memnunum. Samimi bir yer ve bir sürü sanal arkadaş edindim :)

Yazıların içinde en faydalı bulduğun yazın veya yazıların nelerdir?
Blog ve hayata dair kategorisini seviyorum. Değişik yazılarım oldu. Kitap yorumlarım ve dizi yorumlarım tabii ki en çok faydalı olan yer bence.

Senin sevdiğin blog türleri hangileri?
Kitap ve dizi önerisi olan detaylı yorum yapan sayfaları severim :)

Blogunla ilgili içine sinmeyen, ya da değiştirmek istediğin bir şeyler var mı?
Tabi ilk yıllardaki yazılarım çok acemi çocukça belki. Zaten çocuktum yani. Şimdi biraz daha kişiliğim oturdu ve yazılarım iyi gibi. Daha da iyi olmak isterim. Teknik konularda çok eksiğim var.

Blogunla ilgili hedefin nedir?
Önce kendime sonra diğer insanlara faydalı olmak isterim. Düşünmeyi öğrenmek, okuduğumu anlamak, ders çıkarmak, öğrenirken eğlenmeyi isterim.
Daha çok kişiye ulaşıp karşılıklı muhabbet yapmak da iyi olurdu :)

13 yorum:

  1. merhaba blogunu yeni keşfettim :) takipteyim. iyi ki de yazmaya başlamışsın ve buradasın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim ben de sizi takibe alıyorum :)

      Sil
  2. İlk yazılarım benim de acemice ama o halleriyle güzeller onlar da :)) Kitap sevgisi bizi yazmaya itmiş, ne güzel olmuş :))

    YanıtlaSil
  3. heey blog açma hikayen çok tatlı kiii. bi de zateen, en sevdiklerimdemsin ki, nefis blogun. kitaplar, diziler ve sınavlarve okul durumlarıı, hepsini seviyoom :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa deep efsanesin sen de çok sağ ol iyi ki varsın bana çok yardımın dokundu :)

      Sil
  4. Iyi ki açmışsın seni tanımış olduk ☺️. Yazmak farklı bir tutku herkes anlayamaz. Çok teşekkür ederim beni kırmayıp yaptığın için ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle öyle yazmak çok farklı bir hobi. geç oldu ama sonunda yaptım. asıl ben teşekkür ederim beni mimlediğin için :)

      Sil
  5. ben de senin blogunu çok severek okuyorum. iyi ki açmışım ve sizler gibi güzel insanları tanıma şansı bulmuşum :)

    YanıtlaSil
  6. İyi ki de blog açmışsın. İçindekilerini yazıya aktarınca verdiği huzur hissini ben de çok seviyorum. Bu mimi çok sevdim. Ben de yapayım bir ara bunu.

    YanıtlaSil
  7. 16 yaşında blog açacak olgunluğa sahipmişsin ne güzel. İnsan eski yazılarını okuyunca ne kadar değiştiğini fark ediyor. Ben bazen eskiden daha iyi yazdığımı düşünüyorum. Çok blog okumak ve/veya çok yazı yazmak özgünlüğümü bozdu sanki. Bu yüzden eski yazılarımı seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. olgunluk,anlaşılmamak ve yalnızlık o noktaya getirmişti beni. yani evet sene seneyi aratır. bence iyi yazıyorsunuz ama dediğiniz de doğru olabilir. belki bir yerden sonra ben de öyle düşünürüm. ama yine de blog yazmayı seviyoruz ve iyi de olsa kötü de olsa devam edelim :)

      Sil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...