29 Ocak 2020 Çarşamba

YILDIZIN DEĞERİNİ BELİRLEYEN GECE DEĞİL KENDİSİDİR - ADEM TURAN



Yazar: Adem Turan
Yayınevi: Destek Yayınları
İlk Baskı Yılı: 2019
 ***
KİTAP TANITIMI:
“Babam gitti, bir daha geri gelmemek üzere” dedi Madeleine, yüzünü tekrar bana dönerek konuşmasını sürdürdü:
“O andan sonra, kendimi gecesi olmayan bir dünyada yıldız gibi hissediyordum. Ama annem bir gün beni karşısına alıp, ‘Sevgili yavrum, yıldızın değerini belirleyen şey, gece değildir, kendisidir. Hiçbir zaman gece olmasa da o her zaman parlar, değerini bilen onu gündüz de görür’ dedi.
‘Ya kimse göremezse, o zaman çok üzülürüm. Oysa ben ışığımı sonsuza dek yaymayı isterdim’ dedim.”
Annesinin cevabını söylerken, gözleri hiç sönmeyecek bir umutla parlıyordu:
“Üzülme, sen parlak bir yıldızsın, insanlar göremiyorsa bu senin parlak olmadığın anlamına gelmez.”
Her insan içinde bir kuyu taşır. Kimisi bir kâşif ruhuyla kuyunun içinde ne olduğunu arar durur yaşamı boyunca. Tüm arayışlar, kusurları, yaraları, acıları, hüzünleri, yaşamın bir parçası kabul ederek kendini bulma gayretidir. Kimisi ise çaresiz bir şekilde en dipte kurtarılmayı bekler, kuyunun içinde ne olduğunu bilmeden. Ama neticesinde herkes kendi kuyusundan bakar gökyüzüne.
Adem Turan’ın kaleme aldığı bu kitap, kuyunuza ışık tutan sayısız yıldızlardan birini sizin için indiriyor yeryüzüne...

KİTAP YORUMUM:
Merhaba değişik türde bir kitap okudum. Bitireli biraz oluyor ancak açıköğretim sınavım olduğundan dolayi atamadım yorum hazırlayıp.
 Kitabın ismi çok güzel. Kapağı ve dizaynı da harika. Yazı tipi, iç kapak tasarımı, arada verilen sözler kitaba daha da güzellik katıyor. Kitap kişisel gelişim ve deneme tarzında sanırım. Arada bir şey. Sohbet havasında ilerliyor. Bazen sorular soruyor cevaplıyor. Bir de Madeleine ile olan konuşmaları var. Oraları daha çok okumak isterdim. Sonunda ne oldu o kadın kimdi anlayamadım🧐


 Yazarın anlatımı çok hoş. Yumuşak bir anlatımı var. İnsanlara, sevgiye dair, fotoğraflar hakkında çok güzel şeyler anlatmıştı. Çok severek okudum. Sürükleyiciydi. Dediğim gibi daha önce bu türde okumadım. Okuma grubumuzdaki arkadaşlardan birisi Küçük Prens'e benzediğini söylemişti. Ben de katılıyorum. Sorular ve cevapları çok ilginç. Normal insanların umursadığı maddiyattan ziyade manevi şeyler hakkında. Sevmek ve anlaşılmak yazarın en çok bahsettiği konular. Benim de önemsediğim çok şey vardı.

Altını çizdiğim çok naif cümleler oldu. Ben kitabı sevdim. Farkli bir deneyim oldu bana.

Bu kitapla beni buluşturan @iamademturan ve @azuyucokoku 'ya teşekkür ederim 🥰🌺 . . @azuyucokoku moderatörlüğünde @iamademturan 'ın kitabı #yıldızındeğerinibelirleyengecedeğilkendisidir 'i okuduk.

NOT: Elazığ ve Malatya'ya çok geçmiş olsun. büyük bir felaket atlattılar. Allah kalanlara şifa ve sabır versin. Ölenlere de rahmet diliyorum. 

NOT 2: Uzun zamandır bloga uğrayamadım. hemşirelik ve açıköğretim sınavları beni zorladı. açıköğretimde genel muhasebeden kaldım ama yaz okulunda veririm. diğerlerini geçtim şükür. yeni yazılar yazdım takipte kalın, uzun zamandır burada olmamamı telafi edeceğim.


7 yorum:

  1. Kitabın adı ve kapağı benim de çok hoşuma gitti :) deneme tarzını pek okuyamasam da bu kitabı merak ettim.
    Sınavların ve derslerin için de başarılar dilerim :)

    YanıtlaSil
  2. mesela bu kitabı nasıl seçtiniz? sondaki iki resim senden mi sen mi yaptın ne hoşlar yaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sondaki iki resmi ben yapmadım kafenin duvarında vardı ben de sadece fotoğraf çektim =) okuma grubuna katıldım. seni de katmamı ister misin? instadan yazarım detaylı

      Sil
  3. değişik bir tarzı vardı. bi sonuca bağlanmadı kadının hikayesi ama güzeldi yine de.

    YanıtlaSil
  4. İki üniversiteyi bir arada götürdüğün için bence gayet iyi iş çıkarmışsın. Umarım kalan dersini de en kısa zamanda verirsin. Bloğunu severek takip ediyorum. Yoğunluktan yazıları geç okusam da mutlaka okuyorum :-)

    YanıtlaSil
  5. Allah öğrencilere kolaylık versin. Kitabı not aldım ☺️

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...