30 Ocak 2020 Perşembe

BİR DELİNİN HATIRA DEFTERİ - NIKOLAY GOGOL


Merhaba :) kitabın içinde Gogol'dan 3 önemli hikaye var.
1)Bir delinin hatıra defteri
2)Burun
3)Palto

Çok merak ettiğim öykü Palto'ydu ve beklediğime değdi çok tuhaftı. Gogol'ün tüm hikayeleri tuhaf sanırım. Daha önce ortaokuldayken, Ölü Canlar romanını okudum ama hiçbir şey anlamadım ve saçma gelmişti. Şimdi okuduğum bu hikayeleri anladım ama yine de fantastik bir tarafi da var. Hiç böyle bir şey beklemiyordum. Gerçekleri yazar sanıyordum ama belki de bu kadar ünlü olmasında fantastik havası etkili olmuştur.


1.öykü ürkütücü bitti. Sonlara doğru adam iyice aklını kaybetti. Şizofren gibi köpeklerle konuşup onların mektuplarını okuduğunu sanıyordu. Pek sevmedim basit geldi ama tabi yazıldığı zamana göre bayağı sarsıcı bir öykü. Şimdilerde şizofren hastalığı üstüne çok şey anlatıldığı için bana öyle geldi galiba.

2.öykü burun. Bir sabah Kovalev adlı bir adam uyandığında burnunun gittiğini görür. Burnunu arar ve ilan vermek ister ama ona inanmazlar. Gerçeği görünce anlar adam ama çok uçarı bir olay olduğundan ilan vermez. Gazeteye zarar vereceğini söyler. Kovalev de kendi imkanlarıyla bulmaya çalışır. Polise haber verir. Büro şefi yardımcısı olarak çalıştığını ve yüzündeki bu eksikliğin kendi itibarını sarsacağını vurgular. Sizce hikayenin sonunda ne olacak? 

3.hikaye palto. Edebiyatçılar der ya hani "Hepimiz Gogol'ün Paltosundan çıktık" diye.Bu sözden dolayı hikayeyi çok merak ediyordum.Akakiy Akakiyeviç başkarakter. Fakir bir adam bu ve onu kimse sevmiyor, dalga geçiyorlar. Bir gün paltosunun yırtıldığını fark ediyor. Terziye yalvarıyor yama yapması için ama o yenisini yaptırman lazım bu yama olmaz artık deyince yediğinden kısıp para biriktirip yeni bir palto yaptırıyor. Ama paltonun akıbeti kötü.Ben adama çok üzüldüm.Sabahattin Ali'nin Raif Efendi'si gibiydi bazı özellikleri.Sessiz sakin, yazı yazmakla uğraşan ve hiç arkadaşı olmayan garip bir adam.

Ben bu kitabı #ankarakitapfuarı nda almıştım. Ben bu kitabı @okudum_yorumluyorum moderatörlüğünde ocak ayındaki #heraymodernklasikokuyoruz etkinliğinde okumak için seçtim.
***

NOT: Ayrıca annem el emeği ürünlerini paylaştığı bir sayfa açtı. @hobiminpesinde destek olursanız seviniriz 💕


14 yorum:

  1. Biz de etkinliğimiz için seçmiştik, yorumunu okuyunca hemen okumak istedim. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet hemen okursun inşallah çok değişikti =)

      Sil
  2. hımms, ya bu amca var ya, bu kitabını yakmış, sonra kurtarılan sayfalardan yayınlanmış bu kitap. gerçekten de delirmiş herhaldeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vay be bunu bilmiyordum. çok ilginç. zaten bu şeyleri yazanlar da çok normal olmaz sanırım :/

      Sil
  3. annenin instasını da duyurayııım bi araa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler üye olduğun için vee annemin hesabını duyurmak istediğin için =)

      Sil
  4. üye de oldum anneneee :)

    YanıtlaSil
  5. Gogol'un bu kitabının Türkiye İş Bankası Yayınları baskısı var bende. Bu sene okumayı planlıyorum. Bakalım Rus edebiyatının babası sayılan Gogol'la yıldızımız barışacak mı :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen ben de merak etmiştim. tuhaftı ama sevdim sanırım. ölü canları hiç sevmedim ama bu kitabı iyiydi.

      Sil
  6. Çok severek okumuştum, tekrar tekrar okunası kitaplar. Rus yazarları bitaneciktir ☺️

    YanıtlaSil
  7. ben de bilmiyordum ya. değişik yazmış cidden şok oldum

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar,

    Rus roman ve oyun yazarı Nikolay Gogol'un ''Bir Delinin Hatıra Defteri'' adlı oyununu geçtiğimiz günlerde okuyup bitirdim. Bu oyuna gitme fırsatı bulamamıştım ama eserini okumuş olmak da mutluluk verici. En sevdiğim alıntıları okumanız için sizinle de paylaşmak istedim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/bir-delinin-hatira-defteri-kitap-yorumu/

    Keyifli okumalar dilerim,
    edebiyatla ve sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de oyununa hiç gitmedim. ücreti devlet tiyatrosunda uygun olursa virüs biterse ve ben müsait olursam gitmek isterim tabi :) kitabı güzeldi ;)

      Sil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...