6 Ocak 2021 Çarşamba

ENDGAME ÇAĞRI - James Frey & Nils Johnson Shelton (Endgame # 1)

 

Çevirmen: Uğur Mehter

Yayınevi: Pena Yayınları

Sayfa Sayısı: 552

Baskı Yılı: 2014

Tür: Bilim Kurgu, aksiyon

Merhaba 2020’de başladığım ama 2021’de bitirdiğim ilk kitapla geldim :) Endgame 3 kitaplık bir seri. Kitapların içine bulmaca yerleştirilmiş ve siteler açılmış bunun kuralları hakkında falan. Ama kazanan kişiyi araştırıp bulamadım. Bulmacayı da çözemedim ama zaten ben keyif almak için okudum. Kafa dağıtmalık, sürükleyici bir macera var kitapta.

İnsanları Gök Tanrılarının yarattığı söyleniyor. Dünya’nın durumu eğer kötüye giderse kıyamet gibi bir şey gerçekleşecek demiş onlar. Bu yüzden 12 insan soyundan birer tane oyuncu eğitmeleri gerekiyor, Endgame’i oynayacak o çocuklar. 13-20 yaş arasındakiler oyuncu olabiliyor ve yaşı geçince veya sakatlanırsa/ölürse yerine o soydan başka birisi seçilip eğitiliyor. Kitapta birçok oyuncunun neler yaptığını okuyoruz. Karakter fazlalığı var ama kafam karışmadan okudum ben. Oyuncular yarışıp anahtarları bulacak ve sadece bir kişi kazanabilecek, onun soyu hayatta kalırken diğerleri felaketlerle ölecekmiş.


Bu kitapta Dünya Anahtarını bulmak için savaştılar, toplamda 3 anahtar var. Karakterlerin her birinin farklı yerlerden gelmelerini sevdim. Karakterlerin çoğu doğduğundan beri oyuncu olmak için eğitilmiş, acıması olmayan, hırslı, öldürmekte tereddüt etmeyen kişiler. Oldukça acımasızlar. Böyle bir şey olduğunu hayal etmek korkunç olur, o çocukların hayatları boyunca öldürebilmek ve sadece kazanmak için çalışmaları bayağı kötü. Hiçbirisinin normal hayatı yokmuş. Aslında milyonlarca yıldır Endgame’in başlayacağı bilinmesine rağmen kitaptaki karakterler hiç kendine denk geleceğini düşünmemiş yine de çok geliştirmişler kendilerini; hız, bulmaca çözmek, dil bilmek, dövüşmek, avlanmak ve daha bir sürü yetenekler kazanmışlar.

Endgame 12 yere göktaşı düşmesiyle başlıyor ve dur durak bilmeden devam ediyor. Gök tanrıları anahtara ulaşacakları veya ipucu toplayacakları yerleri kültürel yerlerden seçmiş ve oradaki insanları boşaltmışlar oyuncular rahat oynasın diye. Dünyanın haberi yok ama bu çocuklar birbirleriyle savaşıyor. Kimin ilk anahtarı kazanacağını tahmin etmiştim :) Şeyi saça buldum bunlar ortalığı yıkıyor, patlatıyor, birbirlerini öldürüp yaralıyor ama diğer insanların ruhu duymuyor. Üstelik aileleri olmadan araba kullanıp otelde kalıyorlar. Hele ki teknoloji çağında bu mümkün değil buna düzgünce değinip altını doldurmalıydı bence yazarlar.

Sarah ve Jago en çok okuduğumuz karakter, bunlar ittifak kuruyor. Tek kişi kazanacak ama o zamana kadar birbirlerini destekleyecekler. Bir zaman sonra tabii ki aşık oluyorlar, Sarah’ın lisedeki sevgilisi de onun peşini bırakmıyor ve başını belaya sokuyor, Sarah ve Jago onu kurtarmak zorunda kalıyor. Yani hiç sevmediğim aşk üçgeni de vardı kitapta.

Kitapta en sevdiğim şey kültürel yerlerde bizi dolaştırmaları oldu, birçok yere gittiler ve oraları da öğrenmiş oldum. Araştıracağım o yerleri de detaylı. Ayrıca Türkiye’den de bahsedildi.

Edebi dili yok ama akıcı bir anlatımı var. Konusu da merak ettiriyor. İçinde fotoğraflar da vardı ama gereksiz olmuş bence. bir de bulmacayı çözmek için şifre ve video linkleri mevcut. Bu türü seviyorsanız okuyabilirsiniz seriyi. Ben de 2.kitabı yakında okurum. Bu aralar kafam bayağı dolu olduğu için aksiyon ve akıp giden bir kitap okumak iyi geldi. Çok fazla beklentiye girmeden okursanız seversiniz bence, bayağı şişirilmiş ödüller verildiği için. Satış stratejisi çok iyi düşünülmüş ;) keşke lisedeyken okusaydım dedim o zamanlar daha çok severdim sanırım ama şimdi bile sevdim çünkü bu tarz okumak iyi geliyor, bilgi yoğunluğu olmadan koşuşturmacayla geçen kitaplar yoğun dönemler için birebir.

@kitaplarm_ve_ben öncülüğündeki #birlikteheraybiryayınevi grubumuzda okumak için seçmiştim kitabı. Güzel bir okuma oldu benim için.

ENDGAME SERİSİ:

1.    ÇAĞRI

2.   GÖK ANAHTARI

3.   OYUN KURALLARI

7 yorum:

  1. Merak ettiğim bir seri. Konusu ilginçmiş. Listeye ekleniyor. Tabii sıra ne zaman gelir bilemiyorum.😂

    YanıtlaSil
  2. Okumuştum bu seriyi 1-2 yıl önce. Çok da bayılmadığımı hatırlıyorum. Ama evet lise döneminde okunsa belki daha bir sevilebilirmiş o kafayla.

    YanıtlaSil
  3. filmini izlemiştim galiba ama okumadıım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. filmi duydum hatta fragmanını izledim geçenlerde ama ne kadar aratırsam aratayım filmi bulamadımm ismi neydi ve hangi siteden izlemiştin hatırlıyor musun deep?

      Sil
    2. valla bulamadım ben de, aklımızda olsun, sölersin bana bulursan :)

      Sil
    3. tamamdır söylerim. fragman var 2014 te falan çıkmış ama filme dair hiç iz bulamadım. bence çıkmamış.

      Sil
  4. İlginç bir seriye benziyor. Listem bir uzadı ki sorma hangi kitabı not edeceğimi şaşırdım 😀

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...