30 Ocak 2021 Cumartesi

FİLM YORUMU // SULLY

 

Gösterime giriş tarihi: 9 Eylül 2016 (Türkiye)

Yönetmeni: Clint Eastwood

Ülke: ABD

Adaylıklar: Film Eleştirmenleri En İyi Erkek Oyuncu Ödülü

TÜRÜ: Biyografik, Dram

Oyuncular: Tom Hanks (Chesley "Sully" Sullenberger), Aaron Eckhart (Jeff Skiles)

***

YORUMUM:

Merhaba :) Yorucu sınavlarımızın ardından aylar sonra kuzenlerimle bir araya geldik. Evde vakit geçirirken üç film izledik. Azizler, Aşk ve Gurur, Sully. Azizler’i sevmedik güzelim kadroyu harcamışlar. Aşk ve Gurur iyiydi kitabın yorumuyla birlikte bahsetmek istiyorum onu azıcık. Sully en beğendiğimiz oldu. Bir kahramanlık hikayesi, gerçekten uyarlama. İnsan izlerken tahmin ediyor zaten ama yine de izleyince etkilenmemek elde değil. Çok beklentilere girmeden bunun gerçekte yaşanmış olduğunu bilerek izleyin :)

Uçak havalanır havalanmaz büyük kuş sürüsü onlara çarpıp ve motorları durdurur. Kaptan Sully ve yardımcı pilotu kritik bir karar verir. Yakınlarda 2 havaalanı vardır iletişim de kurulur ama kaptan oraya yetişemeyeceklerini düşünür. Normalde en son çare olan uçağı suya indirme seçeneğinde karar kılar. Uçağı Hudson Nehri’ne indirir, imkansızı başarır ve 155 yolcunun tamamını kurtarır. 


Medyada kahraman ilan edilse de yetkililer onu sorgular. Gidebileceği 2 havaalanı olmasına rağmen neden zor olanı seçip suya inmiş olduğunu anlamaya çalışırlar. Sully; işini, ünvanını kaybetme ve yıllarca verdiği emeğin boşa gitmesi tehlikesiyle karşılaşır. Film yeri gelince geçmişe dönüp olayı baştan anlatıyordu. Uçağın motorlarının sustuğu ve inişe geçtikleri o anlar güzel yansıtılmıştı, adrenalimiz fırladı. Görsellik oyunculuk açısından iyiydi bayağı. Sadece suya inişte daha fazla su havalanabilirdi diye düşündük.

Kaptan Sully medya onu kahraman olarak yansıtıp habire övse de kendini sorgular, hem yetkililer hem de kendisi neden öyle yaptığını anlamaya çalışır. İmkansızı başaran bir pilot olmasına rağmen yine de kendini sorgular en sonunda kendi cevabını bulur. Acaba doğru olanı mı yapmıştır? Neden havaalanları dururken suya indirdi? Başka bir şeyi seçse ölürler miydi? Kafamızda deli sorularla izledik biz de. Aslında az çok tahmin ediyordum doğru yaptığını. Yanlış hatırlamıyorsam 30 yıllık tecrübesi vardı sonuçta. Evet herkes hata yapabilir ama o adam sakin, serinkanlı ve kriz yönetmeyi çok iyi bilen, yolcuların ve uçağın sorumluluğunu birinci elden üstlenen, görevini hep iyi yapmış olan bir pilottu. İzlerken verdiği karar da muhakkak doğrudur diye düşündük, yıllarca o uçağı uçurmuş, onun dilinden, nereye kadar onları götüreceğinden en iyi bu adam anlar yani. 

Anlamaya çalıştık film boyunca acaba başka türlü olsa yine de hayatta kalırlar mıydı? Çeşitli simülasyonlar yapmıştı yetkililer. Kaptanı suçluyorlardı iki havaalanına da gidebilirdin diye. Final sahnesi müthişti kaptan öyle güzel özetledi ki her şeyi. Bütün soruları yanıtladı, davranışının nedenini açıkladı. Herkes ağzı açık dinledi onu ;) Sırf o sahne için bile izlenir.

Makineler, yapay zekalar hayatımızı çok kolaylaştırıyor. Ama hiçbir zaman onların tamamen karar vermesini istemeyiz. Çünkü insan gibi neyin doğru neyin yanlış olduğunu ayırt edemezler. İnsan faktörü her daim önemlidir.

Mutlaka siz de izleyin. Sorumluluk sahibi olup ona göre davranmak öyle ağır bir yük ki. Herkes tamamıyla başaramaz ama yapanlar da çoktur. Ben de iyi olmak istiyorum mesleğimde gerçekten o sorumluluğu iyi üstlenip, kriz yönetimini iyi yapabilmeyi istiyorum. O iş bir süre sonra hayatımızın çoğu haline geliyor. Tecrübe kazanmak da zor zaten o yüzden hocalarımıza çok saygı duymuyor muyuz? Onlar mesleğe yıllarını veriyor. Bir gün bizler de öyle olacağız inşallah. 

İşini iyi yapmak çok kıymetli, ne yaparsan yap işinde en iyisi ol derler ya hani,. Kaptan Sully de bunun güzel bir örneği. İnsanı hayran bırakıyor, umut veriyor, cesaret aşılıyor. Kaptan Sully’nin hikayesiyle tanışmanızı isterim bu yüzden :)

(görseller internetten alınmıştır.)

18 yorum:

  1. Sully'yi ben de geçen sene arkadaşımla izledim bence de güzeldi :)

    YanıtlaSil
  2. Bir kaç yerde rastlamıştım ama yazından sonra mutlaka izlemek istiyorum. :)

    YanıtlaSil
  3. Bu filmi daha geçen hafta izledim. Ben de çok beğendim. Hem gerçek bir olayı anlatması hem de Tom Hanks'in oyunculuğu beni etkiledi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de geçen hafta pazar izledim :) oyunculuk çok iyi zaten konu da güzel :)

      Sil
  4. Tom Hanks oynar da kötü mü olur ya :)

    YanıtlaSil
  5. Heyecanli bir filmdi. Yorumlarınıza da katılıyorum ayrıca. Ben izleyeli cok olmuş. Birkac detayı okurken hatırladım. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  6. evet yaaa iyiydi neler oluyor hayatta ama yaaa :)

    YanıtlaSil
  7. Bu filmde çok duygulanmıştım. Çok başarılı :)

    YanıtlaSil
  8. Ben de izleyeli çok oldu, güzel filmdi :)

    YanıtlaSil
  9. İnanılmaz bir filmdi. Zaten gerçek bir olaydan alınması bunun bir kanıtı. Özellikle uçaklara büyük bir ilgim olduğu için kaçırmadan takip ediyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel :) bana başka güzel filmler de önerebilirsin belki bu tarzda. ben de sevdim

      Sil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...