29 Ocak 2021 Cuma

KADAVRA MEVSİMİ – CÜNEYT CANDAŞ

 

Yazar: Cüneyt Candaş

Baskı tarihi: 2020

Sayfa sayısı: 448

Kitabın türü: Edebiyat, Korku-Gerilim, Roman

Yayınevi: Müptela Yayınları

***

Merhaba :) @mehtapinkitaplari moderatörlüğünde #gerimgerimgeriliyoruz grubumuzda bu ay okumak için #kadavramevsimi ni seçtik. 

korku türünde ilk kez okudum. Korku filmi bile izlemem yani arkadaşlar ısrar ederse belki izlerim ama 1 hafta etkisinde kalırım mutlaka. Yalnızken insanın aklına çok gelir ya ondan dolayı korkuyorum bu tarz şeylerden. Kitabı okurken yoğun bir zamandaydım final haftamda başlamıştım yarısına kadar okudum. İlk yarı beni pek rahatsız etmedi, tiksindiren kısımlar vardı kaza kısmı gibi ama ben pek tiksinmedim, ilk yardım dersinde çok fena video ve görseller gördüğüm için galiba :) Korku kısımları da hayaletler devreye girince geliyordu tabi, ama kafam sınavlarla dolu olduğundan galiba ilk yarıda korkmadım pek. Ürktüğüm yerler tabii ki oldu. Kitabın yarısından sonra zaten olaylar daha da karanlıklaştı. Ama güzel bir kurgu olmuş ben sevdim, korksam da çok rahatsız etmedi. Bunları benim gibi çok korkan kişilere yönelik yazıyorum yani okuyabilirsiniz bence. Psikolojik rahatsızlığı olanlar, kaygı bozukluğu olanlar ve 18 yaşından küçükler için uygun değil kitap. Zaten başında da uyarı yazmış yazar. Argo ve cinsellik de biraz içeriyor. Ama zaten içerdiği unsurlar yüzünden küçükler için uygun değil. Artık yorumuma geçebilirim.


Kitabın konusu aslında trajik bir olaydan şekillenmiş. Korku ile desteklenmiş. Merak ederek okudum. Şimdi ne olacak? Bunları yaşasam ne yapardım? Sürekli bu tarz sorularla okudum. Ana karakterimiz tıp kazanıyor ve evden ayrılıyor. Yurtta kalıyor, maddi durumu iyi değil. Annesi ile arası çok kötü bağları azalmış bayağı. Arkadaşlar ediniyor. Ben arkadaşlıklarını sevdim Emre ile arası iyiydi ama Orkun’la olan arkadaşlığı daha derindi. Bir de Anıl vardı ama onla arası bozuldu bir kadavra yüzünden. Ana karakterimizin adı en sonda verildiği için ben de belirtmeyeceğim. Yurda geldiği akşam karanlık bir ormanın içinden geçiyor, aptallık yapıyor ıssız kestirme yoldan yurda gidiyor, tuhaf hisler yaşıyor. Ondan sonra ardı arkası kesilmeyen hisler, kötülükler etrafını çevreliyor. Maddi durumu iyi olmadığından çeviri işi yapıyor ama kendini çok kaptırıyor, kendine zarar veriyor sürekli çalışıyor, bir işi yarım bırakmaktan hoşlanmadığı için. Yepyeni ve güzel bir sayfa açmış olması gerekirken korku ve kötülük dolu şeyler yaşıyor ana karakter.

Anatomi dersinde herkese bir kadavra verileceği söyleniyor. Derse girip kadavrasına dokununca hayaleti görüyor. Bu hayaletlerin ondan istediği bir şey var: hatırlamasını istiyorlar. Hem de intikam almaya çalışıyorlar, ana karakterimizi kullanarak intikamlarını almak için uğraşıyorlar. Akşam okudum kitabı ve o hayalet kısımlarında ürktüm. Karakterimiz sürekli yaralanıyordu. Tüm kitap boyunca sefil haldeydi. Bir süre sonra hastalandı ve beyninde tümör olduğunu söylediler.

Peki ya tüm bu hayaletler Emre’nin dediği gibi kafasındaki tümör yüzünden mi çıkıyordu bir sanrı, halüsinasyon muydu yoksa gerçekten ruhlarla iletişim kurabiliyor muydu ana karakterimiz? Gerçekle hayal karışınca insan kim bilir nasıl kötü olur. karakterin yaşadığı tüm zorluklar katlanarak arttı o andan sonra. 

Kadavrasının ondan istediği şey, diğer hayaletlerin hatırlamasını istediği şey, karakteri ölümün kıyısına getirip, deliliğin sınırlarında gezdiren bu şey ne olabilir diye çok düşündürdü kitap boyunca. Fırtına yaklaşıyor diye bir şey vardı, olayları çözüldü sanırken aslında çok da derinde bir şeyler olduğunu anladım. Sonda olanları hiç tahmin edememiştim. Karaktere kızmak haddimiz değil, öyle zor ve akıl sınırlarını zorlayan şeyler yaşadı ki. Ama hep kendini tehlikeye attı buna biraz sinirlendim okurken. O kadar çok şey yaşandı ki. Özellikle her şey açığa çıkınca çok şaşırdım, hem de rahatladım. Devamı gelir gibi hissettim belki 2.kitap çıkar.  

Oldukça sürükleyici, yeri geldiğinde ürküten, kitabın sonunda dramatik hikaye yüzünden hüzünlendiren, birçok cinayet içeren, birçok kişiyi kadavra kesimleri ve kaza sahnesiyle tiksindiren detaylı kısımlar içeren, gerilim-korku türünde harika bir kitap çıkarmış @hekimkitap ı tebrik ederim, kalemi daim olsun. İlk kez bu türde okudum ama sevdim, arada bir korkmak adrenalimizin tavan yapması kötü bir şey değil, hele ki sürekli evde sıkılırken bunlar nimet gibi ;)

@muptela_yayinlari 

7 yorum:

  1. Çok detaylı bir yorumlama olmuş, ellerine emeklerine sağlık. Keyifli okumalar bu arada bende beğenerek okudum bu kitabı gerimgerimgeriliyoruz grubu olarak ��

    YanıtlaSil
  2. kaygı bozukluğu günümüzün gribi gibi... Herkeste var, neden böyle olduk bilmiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pandeminin uzun süreli etkilerinden mutlaka oluşuyor yani. bilinmezlik, olağanüstü durumlarda kaygımız artar.

      Sil
  3. kadavra ve hayalet mi anneee :)

    YanıtlaSil
  4. Emeğinize yüreğinize sağlık güzel yorumlamışsınız yazılarınızın devamını bekliyoruz

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...