31 Ocak 2021 Pazar

NOEL’DE CİNAYET- AGATHA CHRISTIE

İlk Yayınlanma Tarihi: 19 Aralık 1938

Yazarı: Agatha Christie

TÜR: Polisiye

Uyarlamalar: Hercule Poirot's Christmas (1994), Petits Meurtres En Famille (2006)

Merhaba :) Agatha okumayı çok seviyorum her ay okumaya çalışıyorum. @kitaplarm_ve_ben öncülüğünde #birlikteheraybiryayınevi grubumuzda bu ay @altinkitaplar ı seçtik ve ben de #agathachristie den #noeldecinayet kitabını okudum.

Noel zamanı tüm ailenin bir araya geldiği, sevgi ve mutluluk içinde geçirilir. Çok zengin, elmaslara sahip bir adam olan Simeon Lee Noel’de tüm çocuklarını bir araya toplamak ister. Ancak bu çok gariptir çünkü bu adam hiç ailesine önem vermeyen, çapkın, karısını hep aldatan, çocuklarına ilgi göstermeyen, kendini çok beğenen kibirli ve küstah birisi. Çocuklarına mektup yazar hepsi kararsız kalsa da sonunda gelir babaları artık yaşlandığı için. Adamın bir tane de torunu vardır. Lee’nin amacı ailesini bir araya toplayıp huzura kavuşmak değil de onları birbirine düşürüp eğlenmekmiş meğer. Oldukça kötü bir adam ve kendi eğlencesi için çocuklarını birbirine düşürür yine. Bir akşam korkunç çığlık duyulur ve gürültülerden sonra bu yaşlı adamın öldürüldüğü görülür. Herkes şok olur, adamı öldürmek isteyen çok düşmanı olsa da cinayeti aileden birinin işlediği sonucuna varılır.


Alfred, babasına çok düşkün, onun sözünden çıkmayan birisi. Harry evden kaçmış keyfince gezmiş ve hep babasından para istemiş biri ayrıca Alfred ile çok kavgalı. David babasından nefret ediyor annesini üzüp onun hastalanıp ölmesine sebep olduğunu düşünüyor. George siyasete atılmış ama hala babasından para alan, cimri ve paragöz. Pilar ise adamın yıllar önce evden kaçmış kızından olan torunu. Ayrıca oğullarının eşleri ve bir dostunun oğlu da Noel’de onlarla birlikte. Bunlardan hangisi adamı öldürmüş olabilir diye düşünüyor Poirot ve polisler.

Kitabın başında tüm ailenin nasıl bir araya geldiği, birbirlerini gördüklerinde verdikleri tepkiler anlatılıyordu. Cinayet işlenince ortalık karıştı, hepsi kendini aklamaya çabaladı. Bu tarz kitapları seviyorum, aynı ortamda olan ve her birinin katil adayı olduğu kitaplar polisiyede çok merak ettiriyor bence.

Kitapta genetiğin önemini görüyoruz. Poirot müthiş zekası ve genetik benzerlikler sayesinde katili buluyor. En sonda herkes toplanıyor ve Poirot olayları anlatıp kimlerin katil olabileceğini nedenleriyle anlatıyor ki hepsi de bunu yapabilecek düzeyde. Ama asıl katilin sürecini anlattığında şaşırdım bayağı. Agatha hep şaşırtmayı başarıyor. Sizlere de öneririm. Agatha’ya başlangıç kitabı da olabilir, okumayan herkes rahatça okuyabilir. Bir günde bitirdim, sürükleyici :)

8 yorum:

  1. Ooh çok ilgi çekici geldi, aklıma knives out filmi geldi ailenin bir araya gelmesi ve bir ölüm olması kısmı aynı. Daha önce hiç Agatha Christie okumadım ama hep okumak istedim. Başlangıç kitabı olabilir demişsiniz, adını not alıyorum. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa evet o filmi de izledim benziyor dediğiniz kısımlar. evet bunu okuyabilirsiniz önce. on küçük zenci, doğu ekspresinde cinayet, cinayet alfabesi, mezopotamyada cinayet kitapları da çok güzeldir onları da not alın bence :)

      Sil
  2. on küçük zenci nin dizisi var biliyon muuuu :)

    YanıtlaSil
  3. Agatha en sevdiğim yazarlardan, şu aralar hep onun kitaplarını okuyorum. Bu kitabı da not ediyorum aklımın bir köşesine uygun bir zamanda okumak üzere:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ben de çok seviyorum her ay okuyorum son zamanlarda :) iyi okumalar size şimdiden.

      Sil
  4. Yazarın bir iki kitabını okumuştum. Polisiye olarak güzel yazıyor ama bazı yerleri sırf şaşırtmış olmak için yazmış gibi geliyor. Yine de keyifle okunabilir sanırım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet o şaşırtmalar zaten agatha tarzı bence bir anda açıklanıyor o şaşkınlığı seviyorum ben :)

      Sil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...