25 Ağustos 2020 Salı

MUHTEŞEM GATSBY - F. Scott Fitzgerald

 

Merhaba 🤗 @koridoryayinlari bez ciltli klasik eserlerinden olan #muhteşemgatsby nin yorumuyla geldim. @kitapbugusu öncülüğünde her ay #kitapbugusuokumagrubu ile Koridor klasiklerini okuyoruz👌 en alta yazdığım, sizden yardım istediğim bir konu var lütfen onu cevaplar mısınız?



Kitabi sevdim mi sevmedim mi emin değilim. Garipti. Tam canlandıramadım, bazen olay o noktaya nasıl vardı kestiremedim. 1k da yorumları okudum çoğu kişi benim gibi düşünmüş. Filmini izleyince daha iyi anladım diyenler olmuş ben de filmi izleyince net olarak anladım.

Gatsby ile hemen tanışmıyoruz, Nick adlı birisi olayları anlatıyor. Nick babasının nasihati ile başlıyor kitaba: "Birisini eleştirmeye kalktığında, dünyada herkesin seninle aynı avantajlara sahip olmadığını hatırla yeter."

Gatsby ile karşılaşana kadar kitap sıkıcıydı. Sonrasında çok az merak unsuru gelişti bence. Ama birkaç saat içinde bitirdim🤔
Gatsby zengin, sürekli partiler veren, insanlara yedirip içiren, eğlenmelerine vesile olan genç bir adam. Kendisi hakkında çok dedikodu var. Gatsby hüzünlü birisi. Yıllardır ona hayatı dar eden bir aşkın pençesinde. Ama ben bu kadar uzun süren bir aşk olduğunu sanmıyorum bence bu takıntı. Gatsby, Daisy'ye deli gibi aşık/saplantılı. Daisy ise Nick'in kuzeni. Nick fakir sayılır, Daisy zengin ve zengin bir adam olan Tom'la evli bir çocuğu var. Daisy zamanında Gatsby'yi fakir olduğu için istememiş.

Kitapta bir yandan da Amerikan rüyası eleştiriliyor. Görkemli, süslü, para kaynayan hayatların meydana getirdiği yalnızlık hissi, anlaşılmazlık var.Herkes kendi halinde ama saçma sapan ilişkiler mevcut. Daisy'nin kocası onu aldatıyor o bunu biliyor. Gatsby ile karşılaşınca bu sefer de Daisy kocasını aldatıyor.

Kitabın sonu şaşırtıcı bitti. Kitabı illaki okuyun diyemem ama belki de siz benim bulamadığım bir şeyi bulursunuz, o yüzden şans verebilirsiniz.

Gatsby aşkı için kendi statüsünü yükseltmiş zengin olmuş, hırslı birisi. O parayı yalandan yanlış işlerden ve üçkağıttan elde ettiğini anladım.

Gatsby istediği yere ulaşmış, hayaline kavuşmuş gibi görünse de işler daha da kötüye gidiyor. Etrafında çok insan var ama o kalabalıklar içinde yalnız. Garip bir hayat yaşamış. Para mutluluk getirmiyor,kazanç yeri de düzgün olmadığı için huzuru yok. Böyle bir insanı anlatıyordu kitap.

Size bir şey soracağım. uzun bir süredir bloguma ingilizce sapık mesajlar atılıyor. anonim birileri tarafından. buna nasıl engel olabilirim? spam olarak işaretlesem de bir işe yaramıyor ki. şikayet edip engellemek istiyorum ama yapamıyorum anonim ya bilemedim. sizce ne yapmalıyım?? neden bloguma dadandılar bilmiyorum uzun zamandır geliyor hep siliyorum ama görmek istemiyorum artık. :(((

9 yorum:

  1. gatsby okudum ama evet filmi daha güzel. ama yazar önemli tabii. belki edebiyat ve amerikan edebiyatı tarihini okuyup bu yazarın ve kitabın neden önemli olduğunu öğrenip bize anlatırsın ki bir ara.

    sessiz gemi arkadaşımız da aynı mesajlardan geldiğini söyledi geçenlerde. daha önce de olmuştu bazı arkadaşlara. bir tanesi, blogunu yorumlara kapadı bir süre, öyle kurtuldu. hımm ne yapılabiliyor bilmiyorum, gördüğün mesajları sil gitsin işte. devam ederse sorarız arkadaşlara yaa bilenler olabilir yaniii :)

    feriha hanım teyze geldiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tarih içerikli pek okumuyorum ama belki bir gün diyelim :)
      ya niye atıyorlar anlamadım linkli falan ama hiç tıklamıyorum virüslüdür diye. gördüklerimi spama alıp öyle siliyorum. gerçi spama alıp silmek normalde silmekten farksız galiba. şikayet et butonu olsa keşke. feriha hanımı okuyacağım tabii ki :))

      Sil
  2. hem sapık yazılar var hem de link koymuşlar tıklamıyorum hiç virüslüdür diye. bilemedim napsam diye ya çok kötü durum. anonim olduğu için engelleyemiyorum, şikayet de edemiyorum. inşallah sıkılırlar. bayağı mesaj geldi bana 30 u aşmıştır sanırım. hemen siliyorum ya da spama alıp siliyorum. inşallah bilen biri çıkar.
    evet önce kitabını oku inşallah sen hemen anlarsın :)

    YanıtlaSil
  3. Garip bir şekilde kitabı bitirdiğimde ben de aynı düşünceler içindeydim. Olayları kafamda tam oturtamamıştım ve tam sevdim mi anlayamamıştım. Senin gibi filmi izleyince oturmuştu her şey kafama. Bana göre filmi daha iyiydi. Kitapta biraz daha açık bir dil beklerdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet ya ben de aynı şekilde. özeti bu valla :) film güzeldi bayağı

      Sil
  4. Fikirlerin önemli Hilalciğim, teşekkürm ederiz. Spamlarla nasıl mücadele edilir pek bilmiyorum doğrusu. Geçmiş olsun canım :))

    YanıtlaSil
  5. https://birelifbirgonca.blogspot.com/

    şu yazıyı okusana mutlakaa, ihmalkar nöbetçi :)

    YanıtlaSil
  6. belli ki farklı kitapları görüop tanıyacağım bu blogda

    YanıtlaSil
  7. Klasik olunca insanın beklentileri artıyor. Kitabı okuyunca ben de şaşırmıştım. Daha güzel ve etkileyici bir kitap bekliyordum ama üstünden zaman geçince kitabı sevdiğimi fark ettim. Filmini izlemedim, izlersem daha akılda kalıcı olacağına eminim.

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...