24 Ağustos 2020 Pazartesi

BİR YUFKA YÜREK & DÜRÜST HIRSIZ - DOSTOYEVSKİ

 

Merhaba🙂 @kitapbugusu öncülüğünde #kitapbugusuokumagrubu ile her ay Koridor klasiği okuyacağız. Bu ay ilk okumamızı yaptık ben de bu kitabı okudum. Içinde 2 hikaye var. Bir yufka yürek daha çok hoşuma gitti. Beni etkiledi.



🌙Bir Yufka Yürek
Arkaşa ve Vasya aynı dairede yaşayan iki yakın arkadaş. Vasya bir gün eve çok mutlu bir şekilde geliyor. Nişanlandığını söylüyor. Arkaşa daha sonra Vasya'ya nişanlandığı kıza ziyarete gidelim diyor.
O andan sonra Vasya'ya bir şey oluyor. Duyguları değişiyor. Öfkeli huzursuz ve içine kapanık oluyor. Arkaşa ona ne olduğunu anlamaya çalışıyor ama bulamıyor. Vasya patronunun ona verdiği işi meğer aşık olduğu için yapmamış ve son günleri kalmış. O yüzden çok strese giriyor. O işi tamamlamak için kendinden fedakarlık ediyor. Çünkü patronuna çok minnettar birisi. Onun verdiği her işi liyakatla yerine getiriyormuş hep.

Daha sonra anlıyoruz ki hem aşırı mutluluktan hem de patronuna olan minnettarlığından ve sorumluluk duygusundan dolayı aklı karışıyor. Hassas kalpli olduğu için her şeyi cok ciddiye alıyor. Onun psikolojik durumu iyi yansıtılmıştı. Merakla okudum ama sonu buruk bitti. Hani derler ya dünya hassas kalpler için cehennemdir diye. Vasya onun en büyük örneği.

Hayatı boyunca mutlu olamayan ve yalnız olan birisi aşkı tadınca aklını yitirebilirmiş meğer. Mutluluk ağır gelirmiş bazen. Minnettarlık ve sorumluluk duygusu kendisini kaybetmesine neden olabilirmiş. Dostoyevski harika bir karakter oluşturmuş. Hayret içinde kaldım.

🌙Dürüst Hırsız
Bu hikayede eski bir askerin tanıştığı ayyaş ve hırsız birisi anlatılıyor. Dürüstlük ve hırsız nasıl yan yana olur bu hikayede görüyoruz. Bir adam var ayyaş, işsiz başkasına tutunarak yaşayan birisi. Aklıma paraziti getirdi yani. Öyle bomboş bir adam tabiri caizse. Bu eski askerle arkadaş oluyor. Onun evinde yaşıyor, onun ekmeğini yiyor. Can çıkar huy çıkmaz derler ya. Adam ona sahip çıkan iyi davranan birine bile ihanet edebiliyor. Huyundan vazgeçmiyor sonra da vicdan azabı çekiyor.

🌙İşte böyle yaşamın kıyısında, nadir rastlanacak kişilerin hikayesini okudum. İmkânsiz değil illa böyle birileri vardır. Dostoyevski olayları güzel anlatıyor ve insanın aklında canlandırıyor.

12 yorum:

  1. İnsanı ve insana dair duyguları betimlemede üstad olan Dostoyevski'nin bu kitabını okumadım. Verdiğin ön bilgiler için çok teşekkürler Hilalciğim :))

    YanıtlaSil
  2. Böyle sıra dışı karakterleri ve olayları ele alan kitap ve filmleri seviyorum. Dostoyevski kalemi kuvvetli bir yazar, keyifle okunacak bu öyküleri ne yazık ki okuma fırsatı bulamadım henüz. Bilgilendirme için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okursun bir gün :) ben de severim sıradışı olanları :)

      Sil
  3. dostoyevski adeta hüzünden besleniyor.

    YanıtlaSil
  4. hımms bu kitapları bilmiyodum, ilki daha da ilginçmiş sahiden deee :)

    YanıtlaSil
  5. Ben de bu ay yazarın Beyaz Geceler kitabını okudum. Onun gibi bir şeyler arıyordum tam kitapları arasında.Bu yorumunu görmek güzel oldu benim için :)

    YanıtlaSil
  6. bende Karamazov kardeşlere başladım. dostoyevski hem yorar ama insana ufuk kazandırır

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...