23 Temmuz 2020 Perşembe

EVLENDİRME DEFTERİ – HANİFE KIREL

Merhaba öncelikle bu kitabın okuma grubunu benim oluşturmamı teklif ettiği için yazar @hanifkrl ‘e çok teşekkür ederim. Kalemi daim olsun. Güzel insanlarla birlikte okuduk kitabı


Kitapta astroloji, ilişkiler ve insanlara eleştirel bakış açısı var. Hem bilgi verilmiş hem de bu keyif verecek şekilde yapılmış. Astroloji hakkında önemli şeyler öğrendim. Evlilik konusunda da çeşitli eleştiriler vardı kitapta. Mesela herkesin genç kızları görünce evlenmeyi düşünüyor musun, seni bi yakınımla tanıştırıyım, okulun bitti mi, yaşın 30 olmadan evlen demesi gibi şeyleri eleştirmişti. Ben de haklı buldum oraları. Bizim yaşlı teyzelerde bu özellik çoktur malum. Herkesi evliliğe iterler. Evlilik iki tarafın da buna hazır olup, anlaşabileceklerini düşünüp istemesiyle oluşan bir şey yani. Zorlamaya gelmez.

Hazal ve Ada iki dost. İkisi de üniversiteyi bitirip ilçeye dönerler. Ada’nın tez yazması gerekir. Hazal yeniden üniversite okumak ister, sevdiği bölümü kazanmak için çalışır.

İkisine de evlilik hakkında soru yağar. Sürekli birilerini önerirler ya da kendilerine eş bulmalarını isterler. Hazal sanki insanları evlendiren kişiymiş gibi sürekli birilerinden şunları duyar, ben evlenmek istiyorum ama düzgün birini bulamadım, beni arkadaşlarınla tanıştır vs. sonra akıllarına bir fikir gelir. Evlendirme defteri tutacaklar ve herkes aradığı eş kriterini yazacak. Hazal ve Ada boş bir dükkan tutup ailelerinden gizli bu işe başlarlar. Hayır işi için ve tabi Ada’nın bilgi toplayıp tezini yazabilmesi için. Evlenmek isteyenleri çağırırlar ve konuşurlar. Zamanla evlendirdikleri kişiler olur. Hazal burçlar ve astroloji konusunda tecrübelidir. Kişilerin uyumlarına bakar ve evlenmeleri için onları tanıştırır. Kısmetse olur.

Diyaloglar eğlenceliydi. Kişiler üstünden bazı şeyleri düşündüm ben. Temel sonuç şuydu aslında. Herkes bir şeyler istemiş evlilikten, evleneceği kişiden. Ama huzuru isteyen kimse olmamış. Aslında hayatta en önemli şeyler sağlık, huzur, mutluluk. Hayatımızı birleştireceğimiz insanda bizi mutlu edecek şeyler var mı, onunla anlaşabilir miyiz diye bakmak lazım.

Bir de kitabın sonu şaşırtıcı şekilde bitti. Zamanın kıymetini ve istemediğimiz bir şeyi engellemek için bahaneleri aşmak gerektiğini hatırlatan güzel bir kitaptı. Ben severek okudum. Kitapta bölüm sonlarında güzel özlü sözler de vardı. O da anlamlı olmuş. Kitabın kapağı da güzel. Sadece bir şeyden rahatsız oldum. Kişilerin içinden verdiği cevap diye parantez halinde belirtilmiş bazı kısımlarda, çok sorun değil ama okurken biraz beni rahatsız etmişti, belirtiyim bunu da. Yazarın ilk kitabı olduğu için cümlelerde elbette sorunlar olabilir, sonradan bunları aşacaktır eminim. Zaten çok da büyük bir sıkıntı değil sadece olabildiğince objektif yorum yazıyım diye belirttim. Kitap ilahi bakış açısıyla yazıldığı için parentez içinde bunu belirtmeden daha doğal şekilde Hazal içinden şunları şunları düşündü diye yazılsa bana daha iyi hitap ederdi.

Kitabı çabuk okudum ama yorumunu yazmaya fırsatım olmadı. Sürükleyici bir kitap, yaz ayında okumak için çok uygun, hemen okunuyor ve sıkmıyor.

Bir de yazar bana mektup göndermiş çok hoşuma gitti. hikayeme de atmıştım daha önce. Kitabı birkaç kişiye okutup onların yorumunu mektubun arkasına yazmalarını istemiş, bunu yaptıktan sonra da bir kütüphaneye kitabı bağışlamamızı istemiş. İnşallah  bunu yapacağız. Çok farklı ve güzel bir istek :)

Ben kitabı #elimizdekikitaplarıokuyoruz grubumda bu ay okumak için seçtim. Gruba girmek için @kitaplarm_ve_ben e dm atınız.


15 yorum:

  1. şirin bir konusu varmış. yazarlarla böyle etkinlikler onları çok mutlu ediyodur tabi yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel konusu var. evet bizi de yazarları da mutlu ediyor ama ptt ye zam gelmiş, bu bizim okuma etkinliklerimize çomak sokacak galiba :(

      Sil
    2. hımmm e tabii masraf da önemliiii :)

      Sil
    3. evet ya her şeyde para giriyor illa :( sekteye uğrayabilir

      Sil
  2. Kitabı ilk defa görüyorum. Aklımda bulunduracağım :)

    YanıtlaSil
  3. Kitap içeriği ile farklı geldi daha önce bu tarzda hiç kitap okumadım...

    YanıtlaSil
  4. Gücü yeten gençleri evlendirin diye bir emir var. Kulak vermek gerekir buna. Ama tabi ki önüne gelen ilk kişiyle de olacak bir iş değil. Evlilik öyle ha diye olabilecek bişey değil. Sonuçta hayatını değiştiriyorsun. Bunu da iyi düşünmek gerekir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen iyi bakmak düşünmek lazım zamanı gelince. haklısınız.

      Sil
  5. evet canım konusu da anlatılanlar da güzeldi :)

    YanıtlaSil
  6. son yazıma da bi baksanaa, diziler belki ilgini çekeer :) ay özellikle dirty john ilk sezon bir hemşire dizisi, korkuunç amaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yenilerde hemşireleri içeren nurses çıktı ilk ona bakacağım. ama bu dediğini de not ediyorum izleyeceğim inşallah :) o da ilgimi çekti kısaymış da

      Sil
  7. Hiç duymamıştım teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
  8. Ilk defa gördüğüm bir kitap.Not edecegim🙂

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...