13 Eylül 2020 Pazar

ANİME YORUMU // CHARLOTTE

 

İlk bölüm yayın tarihi: 4 Temmuz 2015

Bölüm sayısı: 13

Yaratıcısı: Jun Maeda

Türler: Komedi-drama, Okült Kurgu, bilimkurgu

***

Merhaba :) Animeye merak salınca Deep’in ve İlkay’ın eski dizi yorumlarını inceledim. Deep’in tanıttığı Charlotte ilgimi ekince hemen başladım ve kısa sürede bitti. Ergenlik çağındaki bazı gençlerde özel güçler ortaya çıkar. Otasaka başkarakter. Onun gücü insanların bedenine 5 sn girip çıkabilmesi. Bu gücünü kopya çekip iyi bir liseye gidebilmek için kullanıyor. İyi bir liseye başlıyor ve birileri onun yaptığının farkına varıyor. Özel gücünü öğrendiklerini, kendilerinin de güçleri olduğunu söylüyorlar. Onu ve kardeşini başka okula naklediyorlar. O okulda özel gücü olanları koruyabilecekleri bir yer.  Otasaka’ya ayrıca öğrenci konseyinde yer almasını istiyorlar. Gücü sayesinde, özel gücü olan diğer kişileri bulmaya yardım etmesini istiyorlar yani.


Otasaka küçük kız kardeşiyle yaşayan kendi halinde yaşayan, hile yapan bir gençken, iyi bir amaca sahip birisine dönüşüyor. Azıcık spoiler da veriyim onun gücü sadece o kadar değil, asıl gücü çok ilginç.

İlk bölümlerde kendileri gibi olan diğer kişileri bulup güçlerini kullanmamaları hakkında uyarıyorlar. Çünkü onları avlayan ve üstlerinde deney yapan bilim insanları var. Belli bir yerden sonra dizi bambaşka bir hal alıyor. Gerçekten sevdim animeyi. İyi ki izlemişim. Spoiler vermemek adına bahsetmeyeceğim ama çok farklı özel güçler var ve zamanda yolculuk teması da işlenmişti dizide. Dizinin finali güzeldi ama çok çabuk bitirmişler ben olayların sonrasını da biraz göstermelerini istemiştim. Bir tane de OVA bölümü var. Özel bölüm yani. Onu bulana kadar canım çıktı, linki size de veriyim, özel bölümü izlediğim sitenin linkine ulaşmak için tıklayın.

Karakterlerin hepsi çok iyiydi. Çizimleri güzel ve farklıydı. Kurgusu iyi. Charlotte’un ne olduğunu anlamamıştım ilk önce, büyük gerçek ortaya çıkınca onu da öğrendik.

Yu , başrol erkek. Tomori, sürekli kamerasıyla gezen ve özel güçlüleri videoya çeken birisi. Onun özel gücü karşısındaki kişiye kendini görünmez kılar. Yalnız birisi ve Yu ile olan arkadaşlığı çok sevimli.

Takajo, ışınlanma gücüne sahip. Yu ile kanka oluyorlar ve körili yemek onların özel yemekleri. İkisi çok komik oluyor bir aradayken. Takajo, Yusa’nın delicesine fanı. Onun her fanlık yaptığı sahnede Tomori rezil herif diye sesleniyor o sahnelerde çok eğlendim :))


Yusa’nın gücü ölüleri getirebilmek ve ölen ablası Misa bazı zamanlarda onu ele geçiriyor. Yusa şarkıcı ve çokça ünlü biri. Misa, çok sert karakterli birisi. Gücü alev üretmek. Kardeşini çok seviyor.

Yu’nun kardeşi Ayumi çok sevecen bir kız. Annesinin yemek tariflerini deniyor ve abisi çocukken seviyor diye genelde hep aynı yemeği yapıyor. Ayrıca onların özel sosu var. Yu o sostan nefret ediyor, ama Ayumi onun sevdiğini sanarak uyumlu olsun olmasın her yemeğe o sostan katıyor. Yu’nun tepkileri çok komik. Ayrıca Yu’nun karakter gelişimine bayıldım. Çok derinlikli  bir hale geldi sonradan. Verdiği sözü tutmak için katlandıkları, gençleri kurtarmak için yaptıkları çok zordu. 

Hem karakterleri, hem tekniği hem de kurgusuyla çok iyi bir anime. Çokça güldüm, bazen de ağlattı malum sahnelerde. Ayrıca animenin sonunda kalan en son gücün Cesaret olduğunun vurgulanması harikaydı :) Cesaret çoğu şeyin üstesinden gelmemizi sağlar. 

Sizlere de gönül rahatlığıyla öneriyorum. Deep’e teşekkür ederim keşfetmemizi sağladığı için :)

11 yorum:

  1. Uzak doğu çok başka bir kültür o yüzden çok çekici geliyor bize sanırım. Severim fantastik hikayeleri

    YanıtlaSil
  2. Ben de izlemek istiyorum ama bir türlü fırsat bulamadım. Bu anime aklımda olsun :))

    YanıtlaSil
  3. Kore dizilerine çok sarmış durumdayım şu an ama anime izlemeyi de bir hayli özledim şans vereceğim bunaa 🌸

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de kore izliyorum genelde. diğer diziler uzun olduğu için vaktim olmuyordu. animeyi yeni keşfettim ve sevdimm :)

      Sil
  4. ya sonlara doğru ne kadar değişik oldu de mi dizi, evet kısa ama olsun unutulmazlar arasına girdiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence dee çok acayip bir yere gitti tam benlik valla :)

      Sil
  5. Bir kaç sene önce izlemiştim. Neşeli başlayan animenin karamsar ve dramatik bir hal alması beni çok şaşırtmıştı ve çok sevmiştim. :)

    YanıtlaSil
  6. senin de yorumunu merak ediyorum :) izle mutlaka

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...