21 Nisan 2021 Çarşamba

DONMUŞ – ROBIN WASSERMAN (SOĞUK UYANIŞ # 1)

Tür: Bilimkurgu, fantezya

Sayfa sayısı: 368

Merhaba :) Kitap her şeyin değiştiği uzak geleceği anlatıyor. Zengin fakir arası fark savaştan sonra artmış. Yeterli kredi ve internet bağlantısı varsa her şeyi yapabileceğin bir dünyaya dönüşmüş. Zaten şimdi de öyle gibi de neyse. Ayrıca teknolojinin gelişimiyle hastalıklar yok ediliyor, tedavi ediliyor, bebekler genetik olarak ailenin belirlediği şekilde doğuyor. Hatta kesin ölecek veya yatağa bağımlı kalan kişilerin beyni kopyalanıp bilgisayar sistemine aktarılıyor ve mekanik bedene yerleştiriliyor. Bu bedeni de istedikleri gibi seçebilirler. Derileri var dışardan insan gibi duruyor ama yaklaşınca anlaşılabiliyor ne olduğu.

Lia nadir yaşanan trafik kazasının kurbanı oluyor, arabalar da otomatik sürüldüğü için kaza imkansıza yakın. Yerinde kardeşi olması gerekirken Lia onun işine gitmeyi kabul ettiği için her şey ona oluyor. Bedeni kullanılamayacak duruma geliyor ve babası onun mekanik bedene yüklemesinin  yapılmasına izin veriyor. Kitabın ilk başları çok güzeldi. Kızın yaşadığı yükleme ve bedene uyumlanma süreci iyi anlatılmıştı. Yürümeyi, konuşmayı, gülümsemeyi, göz kırpmayı öğreniyor Lia. Meka olduğu için ağlama, yemek yeme, tuvalete gitme ihtiyacı yok. Düşünebiliyor ama fiziksel hissedemiyor. Kitabı okurken dokunma ve hissetmenin önemini bir kez daha anladım. İnsan olmak yorucu olsa da güzel. Ağlamak, içinden geldiğinde gülebilmek ne kadar kıymetli. Tüm hayatı değişmiş oluyor. Hem yeniden insan gibi davranabilmeyi hem de mekanik yaşama uyum sağlamayı öğrenmek zorunda.


Ailesinin desteği iyi değildi bence. hele o kardeşi nefret ettim ondan. Sevgilisi zor zamanlarında yoktu yanında sonradan da nasıl biri olduğu ortaya çıktı. Arkadaşları onu aralarına almıyor eskisi gibi. Yani tamamen yalnız kalıyor. Lia çok şımarık, her istediğini hemen elde ettiği için dünya onun için var sanan, herkesin ilgisine alışık, gösterişçi bir kız. Daha ergen tabii ki. Herkes ona artık tuhaf bakıyor hayran bakışlar yok, kimse onla görünmek istemiyor. Auden diye birisiyle arkadaş oluyor. O eskiden asla iletişim kurmayacağı bir tipken şimdi tek arkadaşı oluyor. İnanç diye bir topluluk var mekaniklere aşırı karşılar Tanrı’ya karşı gelindiğini düşündükleri için. Bu mekanikler beden eskiyince başka bedene daha kopyalanabiliyor bu yüzden isterse sonsuza kadar yaşayabilir.

Lia ne kadar insan olmaya çalışsa da bu imkansız. Mekalardan oluşan bir topluluk onu davet ediyor, insan olmayı bırakmasını mekanik olmayı kabullenmesini söylüyorlar. Lia bir seçim yapmak zorunda kalıyor kitap sonunda. Kitabın konusu güzel ama ergen karakterler olduğu için ergence sohbetler çoktu. Ben daha aksiyonlu bekliyordum öyle olmadı durağan ilerledi. 2.kitapta durumun değişeceğini umuyorum. Tüm seri bende var okuyacağım. Ama dediğim gibi heyecan çok az vardı, sanırım karakterleri tanıma dünyayı anlamamız için yazar ilk kitabı böyle yapmış olabilir. Uzatılan meseleler vardı. Bu yönlerden hoşuma gitmedi. Kurgu güzel ama işte ergence tavırlar sevgili meseleleri kitabı kötüleştirmiş bence. Lisedeyken okusam da bu yönden sevmezdim ben. Ama belki diğer gençler severler. Seriye devam edeceğim daha iyiye gitmesini umuyorum.

...

Bu ara internet sorunu çıktı bi de başıma, yeni şeye geçeceğiz ama daha kurulmadı. Ödevler falan var bi de :((  bugün zor bela net bulup bu yazıyı atabiliyorum. Kitap okuyorum genelde zaten başka yapacak bir şeyim yok bir de malum ders çalışıyorum. Her zamanki monotonluk ve üst üste binen sorunlarla devam, neyse buna şükür yine de. 

Sizler nasılsınız?

11 yorum:

  1. Konu ilginç görünüyor. Dediğiniz ergence tavırlar bence de can sıkıcıymış. Bilim kurgu ve fantastikte sevmiyorum bunları, ciddiyeti düşürüyor büyük oranda.
    Ben de Wool serisini okumak istiyorum. Bir arkadaşım çok övmüştü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. wool serisi benim de aklımda umarım okuyabiliriz. ben de sevmiyorum bilimkurgu fantastikte ergence tavırları. seriyi almış olduğumm ve devamında daha iyi olacağını umduğum için okurum diğer kitaplarını da.

      Sil
  2. Konusu ilginç görünüyor ama kitaplarda karakterlerin ergence davranmasına ben de katlanamıyorum artık :(

    YanıtlaSil
  3. konu gerçekten ilginç ama ergen meseleleri yüzünden okumasam daha iyi hayalimdeki gibi kalsın diye düşündüm şimdi :) keşke filmi veya animesi falan olsaa :)

    YanıtlaSil
  4. ödevlerde kolaylıklar. ilginç güzel bir konusu var belli bu romanın :)

    YanıtlaSil
  5. Umarım internet sorunun çözülmüştür. Eve tıkındığımız şu günlerde bir de internet olmasa ne yaparım bilmiyorum. Ben uzaktan eğitim yapıyorum. Öğrencilerin katılımı ve motivasyonu çok düştü. Birkaç hafta sonra kimseyi bulamayacağım galiba.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çözüldü de burada altyapı kötü galiba yeni ağa geçmemize rağmen donukluk yapıyor. internet telefon laptop olmasa hiçbir şey yapamayız. çok zor. hem muhtacız hem de öylesine sıkıyor boğuyor ki beni her şeyin online olması ... buna daha çok katlanmak durumundayız biliyorum ama gına geldi artık virüs bitse keşke. öğrenciler de bunalmıştır çok iyi anlıyorum ama umarım dersleri aksatmazlar

      Sil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...