17 Nisan 2021 Cumartesi

4.MAYMUN - J. D. BARKER

 


Sayfa sayısı: 488

Tür: Polisiye, gerilim

Merhaba :)  uzun zamandır yokum. Yorum yazmak içimden gelmedi gerçi bu aralar hiçbir şey içimden gelmiyor. Hayat yorucu geçiyor monotonluk boğuyor beni. Hep aynı şeyler var hep evde kal otur ders çalış. Arada bir kitap okuyup dizi film izleyince yaşadığımı anlıyorum. Yasaklar gelmeden önce de zaten hep kurallara uyan taraf olduğumdan dolayı artık katlanmak çok zor. Uzun zamandır eski hareketli hayatım yok, yine çok işim var ama hep evdeyim, hep aynı ortam. Pandemi başlarında duruma çabuk adapte olup kabullendim şimdi de zaten iyice alıştık elbette ama bu yine de çok rahatsız edici olduğu gerçeğinden beni uzaklaştıramıyor. O kadar bunaldım ki. Bu durum uzadıkça ruhum daralıyor stresim katlanarak arttı. Bir an önce geçip gitmesini diliyorum. Herkes böyle biliyorum ama zaten en kötüsü de herkesin aynı şekilde hissetmesi değil mi? Neyse lafı uzatırsam bu taşıp gidecek, neden buralarda pek dolaşmadığımı anlatmak istedim sadece.

Kitap polisiye gerilim kitabı. Bir katilin psikolojisi, çocukluğu ve ailesinin davranışının şimdiki kişi olmasına ne büyük katkı yaptığını okuyoruz romanda. O açıdan diğer polisiyelerden farklıydı. Ahlaklı olduğunu düşünen ve herkesin böyle olmasını isteyen bir katil nasıl olur tahmin edebilir misiniz? Çok çarpık düşünceleri vardı zaten dediğim cümleden de anlarsınız. Kitap açık sözlü yazılmış, katilin düşünceleri, yaptıkları anlatılmış. Midesi hassas olanlar okumaya başlamadan bir kez daha düşünebilir. Bir de sıçan ve fare fobisi olanlar için bazı yerler çok kötü olabilir. Beni de biraz rahatsız etti ama çok değil. Çabuk okunan, merak ettiren bir kitaptı. Kitap 3 kısımda ilerliyor: Porter ve ekibinin araştırmaları, kayıp kızın yaşadıkları ve katilin günlüğü. Hepsini çok merak ettim ama günlük kısmını bir tık fazla :)


Bir adama otobüs çarpıyor ve adamın 4. Maymun Katili olduğundan şüpheleniyorlar. Çünkü adam bir kutu taşıyor içinde kesik kulak var. Onun tarzı buymuş, kötü şeyler yapan insanların en yakınlarını kaçırıp kulak göz ve dilini sırayla kutulayıp iletirmiş ailesine. Kutudaki organlar açısından bana Voice dizisini, hatırlattı oradaki sapık adam da böyleydi. Ama bu kitaptaki adamın amacı var 3 maymunu anlatmak için bunu yapıyor. Bir de 4.maymun var onu da kitabı okuyunca öğrendim siz de o şekilde öğrenin diye demiyorum ;) Ayrıca adamın üstünden bir defter çıkıyor, çocukluğunu anlatmış. Onun neden öyle olduğunu anlamaları için yazmış her şeyi. Sonradan anlaşılıyor ki adam kanserin son evresinde ve ölecekmiş. Acaba cidden 4. Maymun katili o mu yoksa bunlar da onun oyunu mu?

Porter ve ekibi çok kötü şeyler yapmış olan uzun zamandır peşinde oldukları katilin böyle ölmesini tuhaf karşılıyor. Ama üstünde durmuyorlar çünkü kurtarmaları gereken masum bir kız var. Babasının günahı yüzünden kulağı kesilen ve daha kötü şeylere maruz kalacak bir kız. O kızı ararken bir yandan başka araştırmalar da yapıyorlar. Kızın babasının ne suçu olduğunu bulmak gibi. Porter bir yandan katilin günlüğünü okuyor. Ben olsam dayanamaz hemen bitirirdim, o fırsat buldukça okudu :/ Porter'ın eşini de merak ettim sonunda açıklandı. Çoğu şeyi öğrendik sonunda.

Sürükleyici, heyecanlı bir kitaptı. Güzel kurgulanmış sayfaları merakla çevirdim hemen bitti. Katilin yaşadıklarını okuyunca anladım ki onun böyle olmaktan başka şansı yokmuş, çevre bizi çok etkiler, çocuklukta yaşananlar iz bırakır. Kitap diğer polisiyeler gibi değil belki bu yüzden sevmeyen olabilir ama onu farklı yapan da bu şekilde kurgulanması zaten. Ben sevdim. Bu seriymiş 5.Cinayet’i ne zaman okurum bilemiyorum ama merak ettim :) 

10 yorum:

  1. hımmm sevdiğimiz tüür :)

    YanıtlaSil
  2. Evet Hilalciğim epeydir yoktun. Haklısın bu süreçte hepimiz çok darlandık. Şimdilik biraz uzak bir ihtimal gibi görünse de inşallah en kısa zamanda normalleşmeye başlarız. Tanıtım için de çok teşekkürler. Kendine iyi bak canım 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah ya :( bir an önce düzelsin. sen de kendine iyi bak ;)

      Sil
  3. Kitap ilginç görünüyor, hiç duymamıştım. Uzun zamandır okumadım polisiye. Tanıtım için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  4. Daha önce denk gelmiştim bu kitaba. Türü pek sevmediğim için ilgimi çekmemişti.

    Pandemiden dolayı herkes bunaldı, herkesin psikolojisi bozuldu. Ben yazın gezebileceğimi düşünerek motive oluyorum. Yaz tatilinde de evde oturursam ne yaparım bilmiyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çok kötü olduk hepimiz. yazın bile gezemiyoruz biz çünkü babamın patronu pandemide izin vermiyor. 1 gün çalışıp bir gün evde durdukları için tüketmişler maalesef. istese izin verir ama gıcık işte. onu bile yapamayacağız biz yani :(( umarım siz tatil yapabilirsiniz.

      Sil
  5. evet ya hepimiz aynıyız bu çok kötü.

    YanıtlaSil
  6. Tekrar hoşgeldin ☺️. Polisiye severim listeye atayım.

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...