25 Nisan 2021 Pazar

HARİKALAR ÇIKMAZI ALİS – İLKİM İPEK

 

Yazar: İlkim İpek, Ece Ceren Gültepe (Editör), Ceylan Hazinedar (Editör)

Baskı tarihi: Mart 2021

Sayfa sayısı: 447

Kitabın türü: Edebiyat, Roman

Yayınevi: Theseus Yayınevi

***

Merhaba :) Sevgili yazar @ilkimipek e çokça teşekkür ediyorum. O kadar samimi hoşsohbet birisi ki 💕Okuma grubu kurmamı istediği ve bizi harika kitabıyla tanıştırdığı için de minnettarım :)

Kitap öyle güzel ki 1.5 günde falan bitirdim. Oruç dolayısıyla halsiz olduğum için yorumu yazamadım hemen. Çabuk okunan, bolca merak ettiren, güzel karakterlere ve harika bir kurguya sahip olan bu kitabı sizlere öneriyorum. Tüm arkadaşlarım gibi ben de bayılarak okudum, çok sevdik kitabı. Kalemi daim olsun İlkim Hanımın :)

Hayal kurmaktan hoşlanan, babası sayesinde kendini masal prensesi zanneden, masallara inanan ve çok seven küçük Alis büyüyünce yaşadığı trajik olaylar sonucunda masallara inanmayı da hayal kurmayı da bırakıyor. Hayatta iki amacı var biri annesini bulmak diğeri de o günü kazasız belasız yaşamak. Hayatta kalma mücadelesi veriyor tek başına. Hem umut dolu hem yorgun bir genç Alis. Ağır şeyler yaşamış. Bir trafik kazası bir sürü insanın hayatını değiştiriyor. Annesiz babasız kalan iki küçük çocuğun hikayesi bu kitap temelde. Böyle dediysem basit kurgu diye düşünmeyin öyle şeyler yaşanıyor ki. Ne desem spoiler olacak. Kitap su gibi aktı, elimden bırakmak istemedim. Böylesine güzel bir kurgu okumamıştım uzun zamandır.


Sıradan karşılanacak olayları bile yazar öyle iyi anlatmış ki insanı çok merakta bırakıyor, ne olduğunu öğrenmek için hızlıca okumaya çalıştım. Anlatımı, olayları karakterleri aktarışı çok güzeldi. Karakterleri yavaşça ama dolu dolu tanıyoruz okurken.

Alis o kazadan sonra altı yıl boyunca bir sebepten dolayı mahallesinde kalamayıp oradan oraya sürüklenerek yaşamaya çalışıyor. Bir sürü işe girip, yalnız yaşıyor, çok zor bir hayatı olmuş. Sonra arkadaşı arıyor ve annesinden mektup geldiğini söylüyor. Annesine ne olmuş neden gitmiş, mektup ne anlam ifade ediyor? Alis o mektuptan sonra bir holdingde işe giriyor. Bu andan sonra deli gibi merak ettim geçmişte ne yaşandığını. O şirkette geçmişinden kişilerle yüzleşmek zorunda kalıyor. Yaşananlara ses çıkarmıyor. Bir de oyun var: Allies, müttefiğine ihanet ettikçe seni yükselten bir oyun bu. O kadar ilginç ki. Tüm dünyada çok ses getirmiş, masal karakterleri de dahil oyuna.

Alis’in geçmişle hem de şimdiyle olan yüzleşmesini çok iyi anlatmış yazarımız. Ayrıca masum bir aşk da vardı çok hoşuma gitti. Her şey dozundaydı kitapta. Severek okudum belki oyunla ilgili daha çok şey olabilirdi ama bu haliyle çok güzel tabii ki. Tüm bu şeyler kitapta çok iyi harmanlanmış. Spoiler vermekten çok korktum değişik bir kitap ne desem spoiler olacak gibi ;) umarım iyi anlatabilmişimdir.

Kitapta gizem, dram, aşk ve heyecan var. Bazen neyin ne olduğunu anlayamadım şüphelendirdi. Sonu da çok iyi bitti zaten geneli iyiydi. Kurguya hayran kaldım sizlerin de seveceğini düşünüyorum. Yazarın ilk kitabı bu o yüzden de ayrıca tebrik ederim. Eşsiz bir okuma oldu benim için. Sevmesem bu kadar çok övemem o yüzden siz de alın okuyun ne demek istediğimi anlarsınız :) 

@theseusyayinevi #farklidiyarlarokumagrubu #harikalarçıkmazıalis #alisharikalarçıkmazı 

5 yorum:

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...