28 Nisan 2021 Çarşamba

GÜLLERİ TOPLAYAN GENÇ – SÜLEYMAN DAMA

 


Merhaba :) Kıymetli Süleyman Dama’nın kaleminden okuduğum üçüncü kitap oldu bu. @dileklekitap moderatörlüğünde  @iqkultursanatyayin dan çıkan @suleymandama nın kitabı #gülleritoplayangenç i @dileklekitap etkinliğinde güzel bir grupla okuduk. Bu mübarek Ramazan ayında dini kitap okumak çok güzel oldu bence. yazarın dili akıcı ve anlaşılır. Daha önce okuduğum kitaplarının yorumu da sayfamda mevcut severek okumuştum. 

Gülleri Toplayan Genç, gerçek olaylardan yola çıkılıp yazılmış bir eser. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni gençlere konuları sıkmadan, ilgiyle dinlettirip, kalplerinde mevcut olan fıtraten inanmayı açığa çıkarttırmaya aracı oluyor. Okurken dedim ki keşke böyle iyi bir öğretmene denk gelseydim. Bildiklerimi tekrarlattı, bilmediklerimi öğretti. Kısacık bir kitap ama dolu dolu zaten gerçekte yaşanmış olması ayrı kıymetli yapıyor. Öğrencilerini doğru yola iyi bir dil ve samimi kalbiyle iletmiş bir öğretmenin anıları bunlar yani Süleyman hocamızın. Allah kendisinden razı olsun.


Gençlerin imanlarını çoğu zaman aileleri görmezden geliyor ya da daha gençsin dinle bu kadar ilgilenme diyerek onları kısıtlıyorlar. Böyle durumlarda öğretmenin ve öğrencilerinin yaklaşımları çok güzeldi. Okuması keyifli, merakla okudum neler yaşanmış diye. 12 hikaye mevcut kitapta ve su gibi akıyor.  Okurken hayret ettim, sevindim, üzüldüm, bilgilendim. Doyurucu bir okuma oldu bu açıdan da. Hem yetişkinler hem de gençler gönül rahatlığıyla okuyabilir. Yaşanmış şeyleri okumak beni ayrıca motive ediyor sizde de öyle mi?

İnsan fıtrat üzere inanmaya yatkındır, Allah’a inanmak insanın ihtiyacıdır. İnanmadan yaşamak zordur, özellikle zor zamanlarda kimsenin onu anlamadığını düşündüğü anlarda insan dua eder Allah’a sığınır.  Onu anlayan yüce Allah vardır ve hep yanındadır, insan bunu fark ettiği an huzurla dolar. Yani yeter ki biz inanıp ellerimizi semaya açalım, kalbimizi samimiyetle doldurup İslam’ın gereklerini yerine getirelim.

2 yorum:

  1. Kitap ilgimi çekti, okumak isterim ben de. Tanıtım yazınız da çok güzel olmuş, teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  2. hıms konu da iyi yaşanmış hikaye olması da :)

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...