6 Şubat 2021 Cumartesi

DİZİ YORUMU // SWEET HOME


İlk bölüm yayın tarihi: 18 Aralık 2020

Tür: Aksiyon, Gerilim, Fantastik/Bilimkurgu

Bölüm sayısı: 10

Kanal: Netflix

Dayandığı eser: Sweet Home; by Kim Carnby and Hwang Young-chan

Merhaba :) Diziyi final haftamdan önce izlemiştim. Dizi canavarlaşan insanlardan kendilerini korumaya çalışan apartman sakinlerinin hayat mücadelesini anlatıyor. Dizide insanlar canavara dönüşüyor. Arzularının sonucunda kendini kontrol edemiyorlar. Aslında tam olarak neden canavarlaştıklarının mantıklı açıklamasını bulamadım. Diziyi sabahları izledim o ara erken kalkıp dizi izleyip kahvaltı yapıp sonra derse oturuyordum da. Belki de uyku halimle izlediğimden o detayı kaçırmış olabilirim ama çok sorun değildi. Zaten dizide hayatta kalma mücadelesi ön plandaydı ve ben bu tür kurgulara bayılırım. Hem de birbirini tanımayan ya da az tanıyan kişilerin birlikte hayatta kalmaya çalışmaları, birbirlerini korumaları, zorluklara göğüs germeleri ve umut etmelerini işleyen kurgular çok iyi bence.

Dizideki başrol genç, okulda zorbalığa maruz kalmış ve ailesinin de kendini anlamadığı birisi. Ailesini kaybedince başka bir yere taşınıyor. Kocaman bir apartman. Hemen olaylar gelişiyor insanların değişik çeşitlilikte canavara döndüklerini izliyoruz. Efektleri çoğu kişi beğenmemiş evet bazısı komik duruyordu, korkutucu olan azdı. Apartmandaki insanlar olayları yaşarken bir yandan da geçmişte neler yaşadıklarını gösteriyorlar flashback içeren dizileri de seviyorum. Canavar olacak insanlarda aniden yoğun burun kanaması oluyor, başka değişiklikler de yaşıyorlar ve sonra tamamen görünümleri değişiyor hepsi bambaşka yaratıklara dönüşüyor.


Başrol oğlan ilk bölümde burun kanaması yaşadı ve ondan sonrası çok ilginç çünkü o kendini kontrol edebiliyordu istediği zaman insan olup istediğinde canavar olabiliyor ama meğer asıl canavar hali değilmiş bu. Gerçekten ilginçti o karakterin gelişimi. Apartmandakiler onu kullandılar ilk başta, zorlukları düzeltip apartmanı temizlemesi için onu gönderdiler ama sonra aile bağı kuruldu aralarında onu da sevdiler. Tamamen içine kapanık ve yaşamak istemeyen bir karakterin adım adım gelişimi güzel yansıtılmıştı. Yaşamak istemese de sabretti o insanları korumak için sonra hayatı sevmeye, kendi sınırlarını keşfetmeye başladı. Sevgi, hüzün, cesaret, fedakarlık, yaşama çabası güzelce hissettirildi. Tıp okuyan bir genç de oldukça soğuk karakterdeydi ve lider o oldu. İtfaiyeci bir kadın vardı çok cesur. Gangster bir adam vardı üzücü hikayeye sahipti. Balerin olmak isteyen bir kız, evladını kaybeden bir anne, iki küçük çocuk, bir şeyler üretme yeteneğine sahip engelli yaşlı bir adam, cesur iki genç daha vardı birbirlerine aşık oldular. Dizi çok çeşitli karaktere sahipti hepsinin ayrı hikayesi vardı. Sadece canavarla savaşmadılar yani bambaşka bir hayata adapte olmaya çalıştılar, kişilikleri değişti, güç kazandılar.

Dizi ile ilgili rahatsız edici olan şey bolca kan ve vahşet içermesi. Mideniz hassas değilse izleyin bence. Bir de korkutucu değil arada bir ani şeyler olduğunda ürktüm biraz. Dizinin eksikleri vardı ama ben karakterleri, mücadelelerini sevdiğim için gözüme batmadı çok.

Dizinin son bölümlerinde çok etkilendim dram bolca işlenmişti. 2.sezon gelir umarım çok heyecan verici bir yerde bitti, apartman sakinleri hayatına nasıl devam edecek görmek istiyorum :) bu türde dizileri sevenlere öneririm. 10 bölüm hemen bitiyor, dizi arayışında olanlar bakabilir.

8 yorum:

  1. Çok heyecan verici olduğu anlaşılıyor Hilalciğim. Teşekkür ederiz bu öneri için 😍

    YanıtlaSil
  2. Benim de izlenilecekler listesinde. :)

    YanıtlaSil
  3. aa ne ilginç duymadım bakayım, hotel del luna gibi kikiki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa evet çoğunlukla bir mekanda geçiyor olması yönünden benziyor.

      Sil
  4. Ben ilk defa sizin blogda gördüm. İzlemek gerekli :)

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...