20 Temmuz 2020 Pazartesi

DİZİ YORUMU // HAPPY VALLEY

(FOTOĞRAF BANA AİT, ALMAYINIZ)

Yayımlandığı yıl: 2014

Sezon sayısı: 2 sezon

Bölüm sayısı: 12

Tür: Suç draması

Oyuncular: Sarah Lancashire, Siobhan Finneran, James Norton

***

Merhaba :) Yine Tivibu seç izle klasöründe dizi bölümünde keşfettiğim mini dizi ile geldim. Sizler de internetten izleyebilirsiniz.Türkçesi Mutlu Vadi, ancak oradakiler hiç mutlu değil :/ Dizi suç draması ve çok gerçekçi.

İngiltere’nin kuzeyinde geçiyor. Küçük bir yerde. Polis Amiri Catherine Cawood başrol. Sert, güçlü, mesleğini seven, ailesiyle problemleri olan 47 yaşında bir kadın. Diyaloglar güzeldi, insanı etkileyen olaylar ve konuşmalar vardı. Gerçekçi yansıtılmıştı her şey. Catherine’in yaşadıklarını sanki ben de yaşadım hissettim. Kadınların başrolde olduğu yapımlar hep ilgimi çeker zaten :)


Uyuşturucudan kaynaklı çok sorun var ve Catherine bunu çözmek istiyor. Ailesiyle sorunları bayağı çok. Kız kardeşi uyuşturucu tedavisi görüyor, oğluyla konuşmuyorlar, boşanmış, kızı tecavüze uğramış, bir çocuğu oluyor ve sonra intihar ediyor.  Kızının ölümüne sebep olan adam (Tommy Lee Royce) başka suçtan hapse girmiş ama kızına tecavüz ettiği kanıtlanmamış. Catherine onu yeniden içeri göndermek istiyor. Ayrıca torunu yüzünden eşinden boşanmış, o çocuğu görmek istemiyor kocası ve ayrılıyorlar. Catherine ise kızının kanını taşıdığı için çocuğa bakmak zorunda hissediyor kendini. Afacan ve sürekli sorun çıkaran bir çocuk o da.

İlk sezon bir kızın kaçırılması hakkında. Kevin çocuklarını iyi okula göndermek için patronundan yardım istiyor  Nevison reddediyor. Kevin de ona karşı kin güdüyor zaten. Çünkü ortak iş kurmuşlar ama Nevison patron olmuş, bayağı zengin birisi. Kevin, uyuşturucu satan adamlarla anlaşma yapıyor, kafasında dönen tilkiler yüzünden. Nevison’ın kızını kaçırmalarını, ondan fidye istemelerini söylüyor. Kıza zarar vermemelerini istiyor. Tam planın gerçekleşeceği gün Nevison ailesinin isteği ile Kevin’in çocuklarını kendisinin okutacağını söylüyor. Kevin planı durdurmak istese de çoktan başladığı için olan oluyor. Kızı kaçırıyorlar. 

O da ne! kızı kaçıranlar arasında Catherine’in azılı düşmanı Tommy Lee Royce da var. Tommy ve ortağı kızı esir tutuyorlar, onların patronu işleri yönetiyor, kızı sakladıkları ev ve karavanları patronu ayarlıyor. Tommy asla rahat durmuyor kıza tecavüz ediyor, pisliğin teki. Ortağı bunu anlayınca patrona şikayet ediyor ama o da sallamıyor bu durumu. Kevin hep kıza zarar vermemelerini söylüyor ona yalan söylüyorlar. Ayrıca Nevison parayı Kevin aracılığı ile onlara iletiyor, onu iyice korkutuyorlar polise gitmemesi hakkında. Kızı kaçırırken bir polisi bile öldürüyor Tommy. Yani onun yüzünden iyice derine batıyorlar.

Catherine’in kız kardeşi ile kaçırılan kızın annesi arkadaş. Anne olanları ona anlatmaya karar verince olaylar çözülüyor. Tommy çocuğu olduğunu öğrenince onun kötü bir ortamda yetiştiğini düşünüp vicdan yapıyor, salak sanki kendisi çok iyi biri! Çocukla tanışıyor ve onu kandırıyor.

Olaylar sürükleyiciydi. Sonraki bölüme geçmek istedim. Zaten 1 sezon 6 bölüm. Catherine birçok zorluk çekiyor ama asla pes etmiyor. Catherine’in eski eşi ve oğlu ile çocuk kaybetmek hakkında yaptığı konuşmalar beni aşırı etkiledi. Ağladım oralarda. Bir de polis memuru vahşice öldürülünce yaptıkları beni ağlattı. Caterine sert bir polis ama yalnız kalınca olayların ağırlığı ile ağladığı o sahneler çok iyiydi. Mesleğini çok seviyor sadece mesleğini yaparken mutlu olduğunu söylüyor zaten, kızı öldüğünden beri hep mutsuz bir kadın o.

2.sezonda da kadın cinayetleri ön planda. Bir seri katil dolaşıyor. Ancak olayın içinde başka olay var. Bir dedektif karısını aldatıyor, sonra da ondan ayrılmak istiyor, kadın ona şantaj yapıyor ve adamın yaptığı şeyler ilginçti.

Ayrıca Tommy boş durmuyor, hapiste olmasına rağmen çocuğunu ikna etmek için uğraşıyor. Ona aşık olan aptal kadınlar sayesinde çocuğa ulaşıyor. Aslında o kısım biraz eksik kaldı. Neler olacak görmek isterdim. Ama 3.sezonu gelmeyecek sanırım.

Kısacık ama çok etkili bir dizi izledim. Polisiye ve dram severlere tavsiyemdir. 


17 yorum:

  1. Teşekkür ederiz Hilalciğim 🤗☺️🤚

    YanıtlaSil
  2. İlk defa duydum severim suç polisiye. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. bölüm sayısı ne azmış, ben de şu sıralar suç drama borderliner izliyorum. fena gitmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hmm onu duymadım sanırım. bakacağım teşekkür ederim :)

      Sil
  4. evet aklında olsun en azından. mini dizi tarzında izlemek istersen iyi olur bu :)
    polisiye en sevdiğim türlerden ;)

    YanıtlaSil
  5. Pek benim tarzım olan bir dizi değil ama aklımda tutacağım mutlaka :) Arada değişik şeyler izlemek istiyorum :)

    YanıtlaSil
  6. happy valley güzel tabiii, benim en iyi diziler listelerimde var, bu kadının oynadığı başka polisiyeler de var, bu diziyi sevdiysen şeyi de izle, craith (hidden) :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. vayy buna benzer tabii ki izlemek isterim çok sağ ol bakacağım mutlaka :) bu diziyi listenden hatırlayamadım. önceden kısa diziler ilgimi çekmezdi ama şimdi vaktim olmadığı için kısa dizi daha iyi :) bu kadının diğer polisiyelerine de bakcam :)

      Sil
    2. the stranger (harlan coben) de oynuyooo :)

      Sil
    3. https://sadevederin.blogspot.com/2016/08/dizi-listesi-2.html

      bak burdaaa :)

      Sil
    4. tamam bu listedeki diğerlerini de inceleyeceğim. yıldızlıyorum sayfayı :)

      Sil
    5. te stranger aa daha bu sene oynamış. 8 bölüm ben bunu hemen yutarım inşallah =))

      Sil
  7. Bu dizileri not aldım iyi oluyor yrni bir şeyler izlemek isteyince 💞

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...