21 Temmuz 2020 Salı

ACI KAHVE – AGATHA CHRISTIE


İlk Yayınlanma Tarihi: 1930

Yazarlar: Agatha Christie

Türler: Roman, Gizem, Polisiye

Yayınevi: Altın Kitaplar

***

Merhaba :) Agatha romanlarını çok seviyorum. Özellikle bu kitap gibi aynı ortamda geçen ve karakterlerinin çok olduğu eserleri bir başka zevkle okunuyor.


Ünlü fizikçi Avory çok etkili olacak bombanın formülünü bulur. Ancak aileden birinin onu çalıp satacağından şüphelenip Poirot’u arar. Poirot eve ulaştığında Avory ölmüştür. Kalp krizi dense de sonradan zehirlendiği ortaya çıkar. Poirot evdeki herkesi sorgular. Evdeki herkes Lucia’nın arkadaşı olduğunu söyleyen ve yemeğe davet edilen yabancı doktordan şüphelenir. Ben ölen adamın gelini Lucia’dan şüphelendim tuhaf davranışları vardı ama katilin o çıkmayacağını, bir ters köşe olacağını biliyordum. Agatha klasiği ;) katili bulamadım diğer şüphelerim de yersiz çıktı. Lucia’nın başına geleni de anladık, şantaj vardı işin içinde.

İhtiyar Avory’yi ailesi pek sevmiyor. Huysuz ihtiyarlardan. Cimriymiş, oğluna bile fazla para vermiyor. Yani adam evdekilerden şüphelenmekte haklı ;) Avory kahvesinin acı olduğunu söyler kimse kaale almaz meğer kahvesine zehir katılmış.

Poirot herkesi konuşturarak ve gözlemleyerek olayı çözüyor. 150 sayfalık sürükleyici bir eserdi. Diyaloglar iyiydi. Karakterlerin anlatılması iyiydi. Agatha okumayı sevenler buna da şans verir zaten :)

Poirot ve dostu Hastings birlikte araştırma yaptılar. Biraz ilaç bilgisi de verilmişti. Agatha zehir konusunu çok işlemiş kitaplarında bilen bilir. İşin içinde  büyük paralar varsa katil herkes olabilir ;)

Güzel bir kitaptı ben severek okudum. @mehtapinkitaplari öncülüğünde #gerimgerimgeriliyoruz grubumuzda bu ay okumak için seçmiştim.


11 yorum:

  1. Konusu çok hoş duruyor.Ben de alıp okuyayım:)

    YanıtlaSil
  2. ben son alışverişimde 5 tane falan agatha kitabı sipariş ettim her ay 1 tane okuyacağım inşallah :) sen de okursun umarım yakında ;)

    YanıtlaSil
  3. konusu güzelmiş okuyayım ben dee :)

    YanıtlaSil
  4. agatha çok okuyom yaa, 20 30 filan oldu okuduğum kitabı, karıstırıyorum artık isimlerini konularını :) bu da yabancı gelmediii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet doğru diyorsun bir yerden sonra aynı gelir muhtemelen. ama okurken çok zevkli :)

      Sil
  5. oyunu vardı bu kitabın, güzeldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hmm oyununu izlemedim. filmi olanlara bakıyorum bazen

      Sil
  6. Acı kahve Agatha cığımın severek okuduğum kitaplarındandi. Sevmediğim de yok zaten ☺️

    YanıtlaSil

Değerli Okuyucular:
Lütfen yorumlarınızda küfür, argo ve ahlaksızlık kullanmayınız!!!
Onların haricinde her türlü eleştiriye açığım :)
Yorumlarınız denetlendikten sonra yayınlanacaktır!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...